Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 32 ah lading til trilling?

Startet av e-Golfer, lørdag 08. mars 2014, klokken 16:15

« forrige - neste »

lightningii

Jeg har hele tiden hatt en oppfatning av at det med VP har hatt litt vel overdrevet fokus, det er tross alt tilleggsutstyr i norge, å det kommer garantert til å bli bestilt e Golf uten VP t.o.m når det er tilgjengelig.
Hører det er mange forhandlere som påstår leveranser allerede i Aug med VP, men tror det er lite substans i de påstandene. Hvis intro biler til Norge er beregent til uke 26-38 så tror jeg neppe man ser en bil med VP på norske veier før tidligst mot slutten av året uansett hva forhandlere måtte påstå.
Sitat fra: Terolsen på torsdag 01. mai 2014, klokken 18:33
Vi hadde årsmøte i Trøndelag Elbilforening og hadde besøk fra Møller i Trondheim. På spørsmål om varmepumpe fikk vi til svar at den ikke ville utgjøre stor forskjell og at en godt kunne bestille uten.

Råde

Sitat fra: Terolsen på torsdag 01. mai 2014, klokken 18:33
Vi hadde årsmøte i Trøndelag Elbilforening og hadde besøk fra Møller i Trondheim. På spørsmål om varmepumpe fikk vi til svar at den ikke ville utgjøre stor forskjell og at en godt kunne bestille uten.

Jeg har sett den interne mailen hvor man argumenterer for at varmepumpe ikke egentlig er nødvendig. Det virker helt ærlig som et forsøk på å ro seg unna den blemmen det var å ikke inkludere det som standard (blant annet siden mangelen har fått veldig stor fokus i media).

At VP er effektivt i et temperaturspektrum er hevet over enhver tvil, men spørsmålet er om man har bruk for VP med det kjøremønsteret man har (hvis man ser bort fra hele 2.håndsverdi diskusjonen). Den vil utgjøre en forskjell for de som pendler langt for eksempel. Og da var kanskje kommende GTE et bedre valg?
e-Golf | X75D

Sense

Jeg kjenner at formuleringen "antatt leveringstid" ikke faller godt i mine ører.
Jeg solgte våre to gamle biler fordi jeg ikke forstod at "antatt leveringstid" for de to nye bilene, ikke var reell. De skulle leveres i oktober 2013.
Det endte med at vi leide bil i 4 mnd.

Sonus

Antydet levering fra vår forhandler med VP er uke 35

nilskt

Vet du når du får noe mer detaljert enn en "antydning", Sonus? Min forhandler (Sandefjord) har antydet det samme, men har ikke kommet med noen sikrere dato ennå.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

afo

Sitat fra: Råde på onsdag 30. april 2014, klokken 21:56
Jepp, 2014 er solgt hørte jeg også. Så den interne mailen som kom ut i dag.

INTRO biler (640 biler) har produksjons plasser i ukene 26-38. "Vanlige kundesolgte biler" kontraktfestet i feb/mars har produksjonsplasser i uke 40-42. Resten er jeg usikker på, men bestiller du i dag må du vente til en eller annen gang i 1. halvdel av 2015.

En annen ting i hele varmepumpedebatten er at plassen man har i køen er avgjort av kontraktsdato. Dvs at du ikke nødvendigvis må vente lenger på bil selv om du legger til varmepumpe. Jeg bestilte 25/2 (ikke INTRO), og selv om jeg la til VP i dag, kan jeg fremdeles regne med produksjon ca uke 40.

Noen som vet noe mer ang. dette?

tallyho

Møller i Trondheim sier at varmepumpe eller ikke er uten betydning for leveringstid. Produksjon antydes i perioden uke 47/14-03/15. Antar at det er snakk om biler som er bestilt etter at intro-serien ble bestilt.
2015 E-Golf
2016 Tesla S90D
2016 Tesla 3 reservert

e-Golfer

Gitt at det er så mange forskjellige svar fra forskjellige forhandlere, sendte jeg en mail til min forhandler (Bergen) i dag og spurte. Her er svaret:

"I slutten av forrige uke fikk vi info fra importør om forventede produksjontider.

Introbilene (demobiler) går i produksjon uke 22. Dvs at de er her i månedsskiftet juni/juli.

De meldingene vi har fått på produksjon sier at biler kontraktert i februar får produksjon mellom uke 40 og 42 (sept/okt).
Varmepumpe kan legges inn uten at det skal forsinke produksjon."
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Råde

Det virker som den samme mailen jeg refererte til. INTRO produksjonen starter 22 (dette er forhandlerbiler som produseres først), men de klarer jo ikke alle på ei uke, så det drar seg utover sommeren med disse, deretter 4-6 uker transport nordover med tog, båt og bil... Vente, vente
e-Golf | X75D

Sonus

Sitat fra: nilskt på tirsdag 06. mai 2014, klokken 07:27
Vet du når du får noe mer detaljert enn en "antydning", Sonus? Min forhandler (Sandefjord) har antydet det samme, men har ikke kommet med noen sikrere dato ennå.

Nei, men det viser seg at selger ikke kansellerte Introbilen vår slik jeg trodde,  men la til varmepumpe på den da den ikke var bekreftet av fabrikken før varmepumpe kunne legges til.

S-max

Info frå Møller  :-\

"Slik det ser ut pr i dag (29/4) så vil eksisterende kontrakter få følgende uker:
INTRO:
Biler kontraktert i:
Februar får antatt prod. Uke 26-29
Mars får uke 29-31
April/mai får uke 36-40

IKKE INTRO:
Februar får antatt prod. Uke 40-42
Mars får uke 42-47
April får uke 47-03"
e-Golf m/varmepumpe bestilt 31/3-14 Leveres veke 6?

anna

Kan jeg ha en INTRO-bil selv om det ikke står "Intro" i kontrakten av 25. februar?  Kan jeg stole på selgeren når han sa/lovet at min bil kommer med den første båten med e-golf? Han antydet første uken av juni, selv om han presiserte at de ikke visste når båten kom. Eller er jeg henvist til levering i uke 40-42, if S-max? 

e-Golfer

@Sonus:
SitatNei, men det viser seg at selger ikke kansellerte Introbilen vår slik jeg trodde,  men la til varmepumpe på den da den ikke var bekreftet av fabrikken før varmepumpe kunne legges til.

Sier/antyder du at du får INTRO bil med varmepumpe, med antatt produksjon i uke 26-29?

Det høres vel litt rart ut med tanke på at alle antydninger rundt varmepumpe indikerer startproduksjon i uke 35-37
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Sonus

Sitat fra: e-Golfer på torsdag 08. mai 2014, klokken 10:25
@Sonus:
SitatNei, men det viser seg at selger ikke kansellerte Introbilen vår slik jeg trodde,  men la til varmepumpe på den da den ikke var bekreftet av fabrikken før varmepumpe kunne legges til.

Sier/antyder du at du får INTRO bil med varmepumpe, med antatt produksjon i uke 26-29?

Det høres vel litt rart ut med tanke på at alle antydninger rundt varmepumpe indikerer startproduksjon i uke 35-37

Nå har jeg kontrakten foran meg og der står det under prisinformasjon på første side:

Grunnpris: E-GOLF 115HK INTRO 5D
Årsmodell: 2015

På side to under ekstrautstyr står det på linje 6:
Varmepumpe  6100.-

Når så selger antyder levering mellom uke 30-35 (jeg skrev uke 35 for å være på den sikre siden) så ser jeg at dette burde stemme overens med de produksjonsukene for INTRO-bilene du siterer.

lightningii

Var hos bilpusheren min i dag, i følge ham så ville VP ikke forsinke bilen min om jeg la det til, noe som står i stor kontrast til det jeg fikk oppgitt for ett par mnd siden. Dermed la jeg til VP, han mener at jeg kan forvente leveranse en gang i aug.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA