Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 32 ah lading til trilling?

Startet av e-Golfer, lørdag 08. mars 2014, klokken 16:15

« forrige - neste »

e-Golfer

Hei.

Ettersom jeg leser på forumet, så virker det som om det stort sprik i leveringstidspunkt på e-Golfene. Til å begynne med, ble det antydet levering andre uke i juni fra forhandler, men når bilen ble bestilt fikk jeg oppgitt slutten av juli.
Ser andre her inne har fått antatt levering i August...

Er det noen som har blitt lovet levering i juni? Er det forskjeller mellom forhandlere? Prioritet i forhold til størrelse på forhandler, etc?

Når har dere fått oppgitt levering?
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Sonus

Carl

Sande i Vestfold
Dyp sort e-Golf

iAnders

Møller Bil i Stavanger har/hadde 28 biler som var merket INTRO i bestillingsystemet,  ble fortalt at disse er planlagt levert til kunder uke 25-26. Jeg bestilte på onsdag. 4 demobiler ankommer i uke 24.

Kent

Min ble antyda levert i uke 25, men selgeren var ganske klar på at den datoen ikke var helt spikra.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Elmo

Sitat fra: Carl på torsdag 27. februar 2014, klokken 22:15
Uke 25 står det i kontrakten min.

For eUp har det vist seg at den oppgitte uken ofte er produksjonsuke og ikke leveringsuke. Altså + 4-6 uker :(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Kent

Sitat fra: Elmo på torsdag 27. februar 2014, klokken 22:40

For eUp har det vist seg at den oppgitte uken ofte er produksjonsuke og ikke leveringsuke. Altså + 4-6 uker :(

Jeg har i allefall fått produksjon i uke 20 fra en plass, litt usikker på om det er fra selger eller om jeg har lest her på forumet. :p

Sonus

Sitat fra: Kent på torsdag 27. februar 2014, klokken 23:35
Sitat fra: Elmo på torsdag 27. februar 2014, klokken 22:40

Jeg har i allefall fått produksjon i uke 20 fra en plass, litt usikker på om det er fra selger eller om jeg har lest her på forumet. :p

Det kan være at jeg har skrevet uke 20 ett sted på forumet. Jeg fikk opplyst produksjonstart for "introbilene" som uke 20 og at jeg måtte forvente 4 uker leveringstid fra ferdig produsert bil til den ble levert. I følge min forhandler produseres "introbilene" mellom uke 20 og 27. Derfor min antydning på levering mellom uke 24 og 31.

lachris

Sitat fra: Sonus på fredag 28. februar 2014, klokken 07:20
Det kan være at jeg har skrevet uke 20 ett sted på forumet. Jeg fikk opplyst produksjonstart for "introbilene" som uke 20 og at jeg måtte forvente 4 uker leveringstid fra ferdig produsert bil til den ble levert. I følge min forhandler produseres "introbilene" mellom uke 20 og 27. Derfor min antydning på levering mellom uke 24 og 31.

Jeg har også fått beskjed om produksjon mellom uke 20 og 27 med leveringstid fra ferdig produsert bil på 3 uker.
VW E-Golf Intro - Tungsten Silver - Vienna sort skinn - Dynaudio

hovik

Sitat fra: lachris på fredag 28. februar 2014, klokken 11:01
Jeg har også fått beskjed om produksjon mellom uke 20 og 27 med leveringstid fra ferdig produsert bil på 3 uker.

Fikk samme beskjed. Dette gjelder de 800 første bilene. 150 av disse skal gå som demo/utstillingsbiler. Mao, de 150 første går sannsynligvis til forhandlere, så får de som var tidlig ute en av de 650 som blir produsert deretter.
2019 Tesla Model 3 - verdens beste drittbil
2016 Volvo XC90 - traktor fuel

e-Golfer

Står det virkelig produksjonsuke i kontrakten deres?

I min kontrakt står det bare at produksjon er bekreftet fra fabrikken.
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Kent

Sitat fra: e-Golfer på onsdag 05. mars 2014, klokken 22:30
Står det virkelig produksjonsuke i kontrakten deres?

I min kontrakt står det bare at produksjon er bekreftet fra fabrikken.

"BILEN ER ORDREBEKREFTET VED FABRIKK" står det i min kontrakt. Alle tidspunkt har kommet muntlig fra selger.

lightningii

Fikk oppgitt juni av selger. Bilen ble bestilt onsdag 26 feb
Står i kjøpskontrakt E-GOLF 115HK INTRO
Det er slik jeg har forstått det da en av de første som blir levert.

hans.ks

Oppgitt juni her også, men kun E-GOLF 115HK 5D i kontrakten min.. Tror ikke det kan ha så mye å si? :-)
E-Golf med ventepumpe.

afo

Skrev kontrakt på mandag (3. mars), Fikk opplyst levering en gang mellom juli-sept. Selger sa det var umulig å si når de kommer. Norge har fått tildelt 2000 biler i 2014. Men mulig vi også kan overta litt av kvota til de andre nordiske landene, som også har fått 2000 biler hver. Gleder meg iallefall :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA