Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 32 ah lading til trilling?

Startet av e-Golfer, lørdag 08. mars 2014, klokken 16:15

« forrige - neste »

Ohm

Spurte om når man kunne få bilen med varmepumpe.

Svar fra Møllersystemet:

"Det er vanskelig å si før de starter med varmepumpe da vi ikke vet om evt restriksjoner på denne

De bekreftes fra uke 21/22 og fremover antar jeg"
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Ohm

Sitat fra: lightningii på torsdag 08. mai 2014, klokken 18:16
Var hos bilpusheren min i dag, i følge ham så ville VP ikke forsinke bilen min om jeg la det til, noe som står i stor kontrast til det jeg fikk oppgitt for ett par mnd siden. Dermed la jeg til VP, han mener at jeg kan forvente leveranse en gang i aug.
Har du kjøpt intromodell? Jeg kjøpte 26.2 og venter ikke bilen før i august selv. Har kjøpt 8 VW før og vet at det tar tid. Så jeg antar at det ikke er varmepumper her før 1kv 2015 i beste fall? Eller kan man bestille dette nå med levering i august. Da må endre bestillingen min i såfall.

lightningii

Bestilte min 26/2 INTRO ( første kunde solgte bil hos denne forhandleren)
Sitat fra: Ohm på torsdag 08. mai 2014, klokken 18:50
Sitat fra: lightningii på torsdag 08. mai 2014, klokken 18:16
Var hos bilpusheren min i dag, i følge ham så ville VP ikke forsinke bilen min om jeg la det til, noe som står i stor kontrast til det jeg fikk oppgitt for ett par mnd siden. Dermed la jeg til VP, han mener at jeg kan forvente leveranse en gang i aug.
Har du kjøpt intromodell? Jeg kjøpte 26.2 og venter ikke bilen før i august selv. Har kjøpt 8 VW før og vet at det tar tid. Så jeg antar at det ikke er varmepumper her før 1kv 2015 i beste fall? Eller kan man bestille dette nå med levering i august. Da må endre bestillingen min i såfall.

Råde

Sitat fra: anna på onsdag 07. mai 2014, klokken 22:28
Kan jeg ha en INTRO-bil selv om det ikke står "Intro" i kontrakten av 25. februar?  Kan jeg stole på selgeren når han sa/lovet at min bil kommer med den første båten med e-golf? Han antydet første uken av juni, selv om han presiserte at de ikke visste når båten kom. Eller er jeg henvist til levering i uke 40-42, if S-max?

Svaret på første spørsmål er nei. Andre spørsmål er nok nja... Han lyver vel ikke, men det er ikke sikkert han vet helt hva han snakker om. Det er ikke så lett å vite alt når importøren er dårlig til å kommunisere. Jeg tipper det står E-GOLF 5D 115HK, eller noe lignende i din kontrakt. Da er det ikke introbil, og din blir produsert etter introbilene, jf S-Max (samme mail som jeg så).
e-Golf | X75D

Ohm

Da får vi henge på Møller i uke 21 og 22. Hadde vært fint om alle bilene kunne komme med varmepumpe. Hovedfordelen er at den blir kjappere varm. For min del er det ikke 100% viktig, siden jeg har garasje og strøm i begge ender av reiseveien min. Men jeg tenker komfort og litt på restverdien av bilen. Men tenker at dagsproduksjonen i Volfsburg er mer enn antallet som er solgt hit til Norge? Synes hele greia er ganske rart, siden bilene ikke er produsert, varmepumpen finnes og kundene skriker etter å betale 6500 ekstra for å få dette. Kunne skjønt det hvis bilene var produsert.

remoey

Jeg bestilte e-Golf på første bestillingsdag, og det står INTRO i kontrakten. Sendte e-post til forhandler tidligere i uka for å høre om leveringstid og mulighet for varmepumpe. Fikk tilbakemelding i dag:
Estimert produksjonsuke for min bil var uke 24.
Estimert produksjonsuke dersom jeg ønsket varmepumpe: uke 28.

Jeg valgte varmepumpe.
2015 VW e-Golf (byttes ut med i3 i august)
2016 AMG C63 S T
2017 BMW i3 Protonic Blue, Fully Charged (i bestilling)

e-Golfer

Siden det er så mange forskjellige svar man får fra forskjellige forhandlere, sendte jeg en mail til Møller sentralt og spurte de. Oppfordret de samtidig sterkt til å delta på dette forumet for å stoppe spekulasjoner og feilaktige opplysninger.

Her er svaret fra Møller sentralt (mottatt 09.05.2014):
Vedrørende din e-posthenvendelse.                                                   

Først og fremst er det hyggelig å høre at du har valgt å bestille en Volkswagen 
e-Golf. Som du vet har responsen på denne bilen vært helt enorm og vi har nå     
faktisk straks solgt alle bilene som Norge har fått tildelt i inneværende år. Vi 
forsøker selvfølgelig å få produsert så mange biler som mulig, men             
produksjonskapasiteten er dessverre noe begrenset og Norge får faktisk nesten alle 
e-Golf som produseres for salg utenfor Tyskland.                                     

Vi har sendt ut informasjon til våre forhandlere fortløpende i forhold til den     
informasjonen vi har fått fra fabrikken når det gjelder produksjonen av e-Golf og 
oppstart av produksjon av biler med varmepumpe. Slik situasjonen ser ut nå er det   
slik at de første bilene uten varmepumpe produseres i ukene 26 og 27, mens bilene   
med varmepumpe produseres fra uke 28. Det er imidlertid svært liten produksjon per 
uke før fabrikken har sommerferie i uke 32 og 33 slik at de aller fleste kundene har
fått produksjonsuke senere enn 33. Bestillinger med kundekontrakt blir prioritert i
produksjonen og det skal ikke medføre lenger leveringstid dersom man ønsker å   
legge på varmepumpe såfremt man har fått tildelt en produksjonsuke senere enn uke 
33.                                                                                 

Vi beklager dersom du føler at du ikke har fått tilstrekkelig eller varierende     
informasjon fra din lokale forhandler og skal vurdere oppfordringen din med hensyn   
på vår deltakelse på de nevnte forumene.                                         

Vi takker for din henvendelse og ønsker deg velkommen tilbake på våre nettsider. 

Vennlig hilsen / Best regards                                                       

Customer Support/Kundehenvendelser                                                   
_________________________________________________________________                   
Harald A. Møller AS                                                                 
Norway                                                                               
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

nilskt

e-golfer: Takk for at du delte denne med oss! Det var jo gode nyheter!

Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Bawler

Var innom forhandleren min i Haugesund. De som hadde bestilt i mars kom i uke 42, eller produsert uke 42. Så det kan jo forsåvidt stemme med med at den kommer ca til jul?
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

lightningii

Får da virkelig ikke håpe at det tar 9 uker å sende bilen fra Tyskland, hvis den blir produsert i uke 42, norm er vel 2-3 uker etter mener jeg..så vil vel tro ca uke 44-45 er reel leveringsdato hvis bilen er ferdig produsert i uke 42.
Sitat fra: Bawler på mandag 12. mai 2014, klokken 11:32
Var innom forhandleren min i Haugesund. De som hadde bestilt i mars kom i uke 42, eller produsert uke 42. Så det kan jo forsåvidt stemme med med at den kommer ca til jul?

Bawler

Sitat fra: lightningii på mandag 12. mai 2014, klokken 13:29
Får da virkelig ikke håpe at det tar 9 uker å sende bilen fra Tyskland, hvis den blir produsert i uke 42, norm er vel 2-3 uker etter mener jeg..så vil vel tro ca uke 44-45 er reel leveringsdato hvis bilen er ferdig produsert i uke 42.
Sitat fra: Bawler på mandag 12. mai 2014, klokken 11:32

Yes, tenkte mer hvis bilen begynte produksjon uke 42. Jeg har ingen aning hvor lang tid det tar, men jeg regner ikke med 9 uker hvis den er ferdig uke 42 ;)
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

Finden

Takk takk e-Golfer....  Brukte innlegget ditt da jeg kontaktet Grenland Auto i Porsgrunn. Så nå er min bestilling av e-golf gjort om slik at jeg får med varmepumpe. Har tenkt mye på det å ha varmepumpe eller ikke. Tror egentlig at vi fint hadde klart oss uten, men den dagen vi skal selge igjen kan det være positivt med vp.   
Kjiiipt å måtte vente noen uker ekstra!

H

EV - Driver

Vår E-UP ble produsert i uke 11 og levert sent i uke 13 til forhandler og vi fikk bilen i uke 14, tre dager senere. Det tar vel ikke lengre tid  å sende en E-Golf enn en E-UP vil jeg tro.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

S-max

Tid mellom produksjon og levering ca. 4 uker i følge møller Haugesund.

Spennande om det blir levering før nytt år for min del. Kanskje det skjer noko med avgiftene etter nytt år?
e-Golf m/varmepumpe bestilt 31/3-14 Leveres veke 6?

mihkku

Damn det er mye sprik blant selgerne. Hvem som har riktig? Kanskje kundeservice, eller kanskje noen selgerne :p

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA