Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Service

Startet av Tore Wold, tirsdag 25. februar 2014, klokken 09:50

« forrige - neste »

Tore Wold

Helt siden i går kvel har jeg fått vedlagte feilmelding når jeg forsøkte "Precondition" på BMW ConnectDrive. Samtidig har i "Precondition now" opsjonen fusvunnet fra Status bildet på iRemote på min iPhone.

Er det flere som har opplevd det samme, og har noen eventuelt klart å finne ut hva som er feil?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - -
Tidl.: 316i, 2x520i, 120i, Nå: 325iA Cab og i3 m/Wallbox Pure.

østfolding

Har fungert helt fint hos meg. Jeg har også "precondition now" i appen - den ligger som et viftesymbol helt nederst på første side (der man ser batteriprosent og antall kilometer igjen).

Tinhlevan

Jeg har hatt store problemer med å komme i kontakt med bilen i det hele tatt.
Appen på mob/iPad oppdaterte seg fint ved 1. lading, men ved andre lading skulle jeg teste dette med precondition etc..men da stoppet alt opp.
Noen her på forumet mente det kunne være dårlig dekning på 3G, men bilen har stått ute i det fri. Så tror det er utelukket.
Så logget jeg meg inn på connected drive siden og der er det ingen feilmelding på selve kjøretøyet. Trodde det gikk an å avinstallere og innstallere på nytt, men da kom meld opp om at det ikke gikk fordi bilen ikke har 3G...?....?
Så her er det noe muffins med softwaren tror jeg. Og det gikk ikke an å oppdatere softwaren i bilen heller......Tar nok en tur til Skøyen til uken.

LMOR

Har du gått gjennom 2 stegs aktiveringen av koblingen, med bruk av kode fra bilen?

Forstod du hadde av-installert bilen i går, så det kan være grunnen.

Du må i hvert fall kjøre aktiveringen på nytt.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Tinhlevan

Sitat fra: LMOR på søndag 16. februar 2014, klokken 18:44
Har du gått gjennom 2 stegs aktiveringen av koblingen, med bruk av kode fra bilen?

Forstod du hadde av-installert bilen i går, så det kan være grunnen.

Du må i hvert fall kjøre aktiveringen på nytt.

Med 2-stegs aktivering mener du da på nettsiden der de spør etter chassisnr og skiltnr?
Har prøvd det, det var der jeg fikk beskjed om at bilen ikke hadde 3G.

LMOR

Nei, det skal komme en kode som melding i ConnectedDrive, som du så må gå inn i bilen for å lese, og så skrive denne koden på web-siden.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

- a security number (5 or 6 digits) will be sent by BMW servers to your car. You'll recover this security number from car's main menu, ConncectedDrive menu, messages.
- Then you have to go back to your computer and use the security number to finalise the registration process.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Tinhlevan

Sitat fra: LMOR på søndag 16. februar 2014, klokken 19:05
Nei, det skal komme en kode som melding i ConnectedDrive, som du så må gå inn i bilen for å lese, og så skrive denne koden på web-siden.

Er det den 6-sifferede du mener som selger ordner sammen med deg ved overlevering?

LMOR

Sitat fra: Tinhlevan på søndag 16. februar 2014, klokken 19:11

Er det den 6-sifferede du mener som selger ordner sammen med deg ved overlevering?
Tja, logget han seg inn på din ConnectedDrive konto?

Her er hva Rabiat22 skrev etter at han hadde problemer, og jeg la inn det samme. Det var tydeligvis noe mer enn han hadde fått selger til å gjøre:
Hvis han leser dette, så kanskje han kan kommentere:

Sitat fra: Rabiat22 på lørdag 15. februar 2014, klokken 09:03
Sitat fra: Rabiat22 på lørdag 15. februar 2014, klokken 08:52
Sitat fra: LMOR på lørdag 15. februar 2014, klokken 08:11
Men har du hentet ut koden fra bilen?

- a security number (5 or 6 digits) will be sent by BMW servers to your car. You'll recover this security number from car's main menu, ConncectedDrive menu, messages.
- Then you have to go back to your computer and use the security number to finalise the registration process.
Ja, nå har eg vert i bilen å sett på menyen under BMW Apps, der er det markert med grått, og ber meg koble til med USB eller divice? Men eg fikk koden av bilen i går. Eg kan se ladde tid og om dørene/lys er av.
Der fikk eg det til :) det er to stegs kontroll innstillinger
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Tinhlevan

Sitat fra: LMOR på søndag 16. februar 2014, klokken 19:23
Sitat fra: Tinhlevan på søndag 16. februar 2014, klokken 19:11

Tja, logget han seg inn på din ConnectedDrive konto?

Her er hva Rabiat22 skrev etter at han hadde problemer, og jeg la inn det samme. Det var tydeligvis noe mer enn han hadde fått selger til å gjøre:
Hvis han leser dette, så kanskje han kan kommentere:

Sitat fra: Rabiat22 på lørdag 15. februar 2014, klokken 09:03
Sitat fra: Rabiat22 på lørdag 15. februar 2014, klokken 08:52
Sitat fra: LMOR på lørdag 15. februar 2014, klokken 08:11
Men har du hentet ut koden fra bilen?

Ja, nå har eg vert i bilen å sett på menyen under BMW Apps, der er det markert med grått, og ber meg koble til med USB eller divice? Men eg fikk koden av bilen i går. Eg kan se ladde tid og om dørene/lys er av.
Der fikk eg det til :) det er to stegs kontroll innstillinger

Vi gjorde det sammen, han klargjorde og jeg tastet inn kodene.
Jeg fikk samme meld som rabiat22, om å koble til USB eller en device. Men hva skal man koble til? Selger gjorde ikke det.

Tinhlevan

Jeg har jo koden, men hvor skalden tastes inn? På websiden el. i bilen?

LMOR

Sitat fra: Tinhlevan på søndag 16. februar 2014, klokken 19:33
Koden skal tastes inn på web siden, men rabiat22 nevner 2 steg. Du har kanskje bare gjort 1 ellers kanskje ingen :-)
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Tinhlevan

Sitat fra: LMOR på søndag 16. februar 2014, klokken 19:34
Koden skal tastes inn på web siden, men rabiat22 nevner 2 steg. Du har kanskje bare gjort 1 ellers kanskje ingen :-)

Etter innlogg. hvilken link går man videre på da? Jeg prøvde manage vehicle, og da er det chassisnr og skiltnr, hvis det er det du mener som 2-stegs?

LMOR

Sitat fra: Tinhlevan på søndag 16. februar 2014, klokken 19:39
Sitat fra: LMOR på søndag 16. februar 2014, klokken 19:34

Etter innlogg. hvilken link går man videre på da? Jeg prøvde manage vehicle, og da er det chassisnr og skiltnr, hvis det er det du mener som 2-stegs?
Jeg har dessverre ikke gjort dette selv enda. Men hvis du går inn på bilen på web-siden, Er det noe sted det står activate?
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Sirka

(Utålmodig som jeg er, har jeg allerede for et par uker siden begynt å fikle med dette ... Kom dit at systemet sendte kode til bilen (som befinner seg på ukjent sted mellom fabrikken og Bergen) - så nå er jeg spent på om koden fortsatt ligger i bilen og kan brukes når jeg henter den.) :)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA