Feil med BMW ConnectDrive /iRemote App

Startet av Tore Wold, søndag 16. februar 2014, klokken 17:40

« forrige - neste »

LMOR

Jeg er usikker på om alle selgerne forstår forskjellen mellom å koble til bilen, og faktisk aktivere og autentisere bil mot remote services.

Ellers har jeg lest at flere i utlandet har måttet vente flere dager før alt faktisk virker.

Men jeg er rimelig sikker på at koden som ligger som en melding i bilen, må legges inn igjen i web-sidene i en funksjon for å aktivere remote services.

Kanskje du i tillegg må gjøre noe med en USB brikke eller telefonen, for å sikre at ikke hvem som helst kan åpne bilen :-)

Rabiat22 er sikkert ute og koser seg i bilen. Skal sende han en melding for å be han beskrive hva han ikke hadde gjort første gang.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Tinhlevan

Sitat fra: LMOR på søndag 16. februar 2014, klokken 19:41
Sitat fra: Tinhlevan på søndag 16. februar 2014, klokken 19:39
Sitat fra: LMOR på søndag 16. februar 2014, klokken 19:34
Sitat fra: Tinhlevan på søndag 16. februar 2014, klokken 19:33
Jeg har jo koden, men hvor skalden tastes inn? På websiden el. i bilen?
Koden skal tastes inn på web siden, men rabiat22 nevner 2 steg. Du har kanskje bare gjort 1 ellers kanskje ingen :-)

Etter innlogg. hvilken link går man videre på da? Jeg prøvde manage vehicle, og da er det chassisnr og skiltnr, hvis det er det du mener som 2-stegs?
Jeg har dessverre ikke gjort dette selv enda. Men hvis du går inn på bilen på web-siden, Er det noe sted det står activate?

Ja, activate remote service. Har prøvd utallige ganger, men får beskjed om at bilen ikke har 3G( noe den har).

Tinhlevan

Sitat fra: Sirka på søndag 16. februar 2014, klokken 19:46
(Utålmodig som jeg er, har jeg allerede for et par uker siden begynt å fikle med dette ... Kom dit at systemet sendte kode til bilen (som befinner seg på ukjent sted mellom fabrikken og Bergen) - så nå er jeg spent på om koden fortsatt ligger i bilen og kan brukes når jeg henter den.) :)

Den skal ligge inne på: connected drive-messages-:)

Tore Wold

Takk for alle forslag til løsning.
Jeg har nå fixet problemet. Av en eller annen grunn hadde Activate Remote Functions "hengt seg opp". Jeg klarte ikke å finne ut hvorfor og fikk hele tiden samme feilmelding.  Etter flere gangs forsøk kom jeg plutselig igjennom og fikk aktivert på nytt. Nå virker det heldigvis igjen :), men jeg skjønner fortsatt ikke hva som forårsaket henget.

(Etter mange år i SW bransjen har jeg lært at ny programvare kan være ustabil i de første versjoner. Dette kan være årsaken her også)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - -
Tidl.: 316i, 2x520i, 120i, Nå: 325iA Cab og i3 m/Wallbox Pure.

Tinhlevan

Sitat fra: LMOR på søndag 16. februar 2014, klokken 19:57
Jeg er usikker på om alle selgerne forstår forskjellen mellom å koble til bilen, og faktisk aktivere og autentisere bil mot remote services.

Ellers har jeg lest at flere i utlandet har måttet vente flere dager før alt faktisk virker.

Men jeg er rimelig sikker på at koden som ligger som en melding i bilen, må legges inn igjen i web-sidene i en funksjon for å aktivere remote services.

Kanskje du i tillegg må gjøre noe med en USB brikke eller telefonen, for å sikre at ikke hvem som helst kan åpne bilen :-)

Rabiat22 er sikkert ute og koser seg i bilen. Skal sende han en melding for å be han beskrive hva han ikke hadde gjort første gang.

Han selgeren jeg har hatt med å gjøre er meget habil, tror han kan en del. Spørsmålet er hvor skal man legge inn kodene?

Tinhlevan

Sitat fra: Tore Wold på søndag 16. februar 2014, klokken 20:19
Jeg har nå fixet problemet. Av en eller annen grunn hadde Activate Remote Functions "hengt seg opp". Jeg klarte ikke å finne ut hvorfor og fikk hele tiden samme feilmelding.  Etter flere gangs forsøk kom jeg plutselig igjennom og fikk aktivert på nytt. Nå virker det heldigvis igjen :), men jeg skjønner fortsatt ikke hva som forårsaket henget.

(Etter mange år i SW bransjen har jeg lært at ny programvare kan være ustabil i de første versjoner. Dette kan være årsaken her også)

Tror du at du kan forklare meg steg for steg hva du måtte gjøre for å kunne aktivere på nytt?
Jeg har sikkert ikke hatt samme problem som deg men måtte avinstallere, men etter det har jeg ikke kunnet innstallere på nytt.

LMOR

Sitat fra: Tinhlevan på søndag 16. februar 2014, klokken 20:20

Han selgeren jeg har hatt med å gjøre er meget habil, tror han kan en del. Spørsmålet er hvor skal man legge inn kodene?
Har sendt melding til Rabiat22, så kanskje han har løsningen. Stiller bare et spørsmålstegn fordi det er mange både i Norge og i utlandet som bare har fått kontakt med bilen, men ikke fått aktivert Remote Services ved overlevering. Det bør alle selgere hjelpe til med, fordi det er mer enn gjennomsnittlig komplisert. De første er nok mer interessert i det meste om bilen, men etter hvert kommer det kunder som ikke kommer til å få dette til selv.

LMOR

Sitat fra: Tore Wold på søndag 16. februar 2014, klokken 20:19

Flere andre i utlandet har hatt samme problemet, at serveren til BMW henger seg opp. For de fleste går det uten problemer, men når det skjer feil, så er helgen det verste tidspunktet det kan skje på.
Noen mener at det begynner å bli såpass mange som får bilene nå, og at aktiveringen av de forskjellige funksjonene ikke er testet godt nok under belastning.
GPS sporing tar det også tid før kommer opp som valg hos flere, så hvis du får problem med det, så må du bare vente noen dager.

Tinhlevan

Sitat fra: LMOR på søndag 16. februar 2014, klokken 20:25
Sitat fra: Tinhlevan på søndag 16. februar 2014, klokken 20:20

Har sendt melding til Rabiat22, så kanskje han har løsningen. Stiller bare et spørsmålstegn fordi det er mange både i Norge og i utlandet som bare har fått kontakt med bilen, men ikke fått aktivert Remote Services ved overlevering. Det bør alle selgere hjelpe til med, fordi det er mer enn gjennomsnittlig komplisert. De første er nok mer interessert i det meste om bilen, men etter kommer det kunder som ikke kommer til å få dette til selv.

Jeg fikk det, vi satt sammen i bilen over en time og han gikk gjennom "alt" som var viktigst, satte stor pris på det. Alt fungerte jo da jeg kom hjem, koset meg på sofa med vin og appen åpen og hadde full kontroll. Men det varte bare noen timer-:)

Tore Wold

Tror du at du kan forklare meg steg for steg hva du måtte gjøre for å kunne aktivere på nytt?
Jeg har sikkert ikke hatt samme problem som deg men måtte avinstallere, men etter det har jeg ikke kunnet innstallere på nytt.
[/quote]

Jeg logget først ut av appen på iPhone5. Deretter gikk jeg inn på BMW ConnectDrive websiden og prøvde å aktivere "Activate Remote Functions" under security opsjonen. Valgte min bil og trykket activate. Først fikk jeg feilmelding men på andre forsøk gikk det bra. Deretter måtte jeg activere Security spørsmålet mitt på nytt og vips var jeg på lufta igjen.

(Det hører med til historien at dette ikke var førstegangsregistrering og det var ikke behov for noe kode fra bilen for å komme på lufta)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - -

Tinhlevan

Sitat fra: Tore Wold på søndag 16. februar 2014, klokken 20:33

Jeg logget først ut av appen på iPhone5. Deretter gikk jeg inn på BMW ConnectDrive websiden og prøvde å aktivere "Activate Remote Functions" under security opsjonen. Valgte min bil og trykket activate. Først fikk jeg feilmelding men på andre forsøk gikk det bra. Deretter måtte jeg activere Security spørsmålet mitt på nytt og vips var jeg på lufta igjen.

(Det hører med til historien at dette ikke var førstegangsregistrering og det var ikke behov for noe kode fra bilen for å komme på lufta)
[/quote]

OK, da har jeg noe mer komplisert enn som så. Har prøvd det samme som deg 100 ganger ute fremdrift.  Du mener 6-siffer koden er bare ved 1. gangs innlogg?

Tore Wold

LMOR

Sitat fra: Tinhlevan på søndag 16. februar 2014, klokken 20:41
OK, da har jeg noe mer komplisert enn som så. Har prøvd det samme som deg 100 ganger ute fremdrift.  Du mener 6-siffer koden er bare ved 1. gangs innlogg?
Det har vel kanskje komplisert det ytterligere med å slette bilen. Er ikke sikkert de har tenkt på at noen kan gjøre det etter noen uker :-)
Det kan gjøre at det henger mer, og at du må bruke ny kode?

Tinhlevan

Sitat fra: LMOR på søndag 16. februar 2014, klokken 20:45
Sitat fra: Tinhlevan på søndag 16. februar 2014, klokken 20:41
Det har vel kanskje komplisert det ytterligere med å slette bilen. Er ikke sikkert de har tenkt på at noen kan gjøre det etter noen uker :-)
Det kan gjøre at det henger mer, og at du må bruke ny kode?

Kan være. Men de har jo lagt det opp slik at eier kan gå inn å gjøre endringer så det er naturlig at innstall./avinnstall. må påberegnes dersom ting ikke fungerer. Hadde ting fungert optimalt ville kundeservice hatt langt mindre å gjøre også når alt kan justeres av eier selv.

LMOR

Rabiat22 er på biltur :-)

Men skriver at det ikke var krysset av for fjernstyring lengre nede på siden. Det åpner for fjernstyring.

Det har du sikkert gjort allerede. Jeg tror du må snakke med noen på support, og at det kan være en feil eller sikkerhetskontroll pga at du slettet bilen.

Hvis det er noe galt med 3G, så kan de sikkert sjekke det også.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA