Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Service

Startet av Tore Wold, tirsdag 25. februar 2014, klokken 09:50

« forrige - neste »

Tinhlevan

Sitat fra: LMOR på søndag 16. februar 2014, klokken 20:54
Rabiat22 er på biltur :-)

Men skriver at det ikke var krysset av for fjernstyring lengre nede på siden. Det åpner for fjernstyring.

Det har du sikkert gjort allerede. Jeg tror du må snakke med noen på support, og at det kan være en feil eller sikkerhetskontroll pga at du slettet bilen.

Hvis det er noe galt med 3G, så kan de sikkert sjekke det også.

Ser ut som en feil som de må fixe, tar en tur på Skøyen til tirsdag så får jeg nok svar som jeg deler her inne-:)
Men takk til dere som har tatt dere tid til å svare meg-:)

LMOR

Greit å finne ut av ting før en får problemer selv. Jeg ville ringt til Hotline nummeret som står i bilen i morgen. Tror de klarer denne typen problemer best.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Tinhlevan

Sitat fra: LMOR på søndag 16. februar 2014, klokken 21:17
Greit å finne ut av ting før en får problemer selv. Jeg ville ringt til Hotline nummeret som står i bilen i morgen. Tror de klarer denne typen problemer best.

Ringte hotline idag, lang ventetid, fikk beskjed om at de ringer tilbake men ikke hørt ett kvekk.

LMOR

Sitat fra: Tinhlevan på mandag 17. februar 2014, klokken 20:22
Ringte hotline idag, lang ventetid, fikk beskjed om at de ringer tilbake men ikke hørt ett kvekk.
:-)
Sikkert mange problemer etter helgen. De bør nok strømlinjeforme utrullingen av bilene sine bedre.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Tinhlevan

Sitat fra: LMOR på mandag 17. februar 2014, klokken 20:29
Sitat fra: Tinhlevan på mandag 17. februar 2014, klokken 20:22
:-)
Sikkert mange problemer etter helgen. De bør nok strømlinjeforme utrullingen av bilene sine bedre.

Ja enig, bare på Skøyen har levert ut 60+ i3'er. Mister nok litt oversikt.

Tinhlevan

Av en eller annen uforklarlig grunn så virker i remote helt av seg selv. Bilens 3G ble aktiv mens jeg var på vei hjem fra jobb kl.18.30 og har fungert helt fint siden. Kan nå sitte inne med iPhone og styre det meste som jeg vet om via appen. Men er usikker på om jeg skal levere bilen på verksted på mandag uansett. Etter en slik opplevelse blir man litt skeptisk og i bakhodet sitter det tanker om at det kan svikte når som helst.

LMOR

Sitat fra: Tinhlevan på torsdag 20. februar 2014, klokken 00:46
Av en eller annen uforklarlig grunn så virker i remote helt av seg selv. Bilens 3G ble aktiv mens jeg var på vei hjem fra jobb kl.18.30 og har fungert helt fint siden. Kan nå sitte inne med iPhone og styre det meste som jeg vet om via appen. Men er usikker på om jeg skal levere bilen på verksted på mandag uansett. Etter en slik opplevelse blir man litt skeptisk og i bakhodet sitter det tanker om at det kan svikte når som helst.
Min bil er ferdig produsert, og jeg får samme feil som deg i forhold til at det ikke er noen 3G/nettverks mulighet i bilen.
Tror det mest sannsynlige feilen på ditt problem er at når du ble litt utålmodig og ikke ville vente til mandagen, men slettet bilen i stedet, så måtte BMW aktivere kommunikasjonen på nytt, slik de må i en ny bil. Det tar sikkert noen dager i køen.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA