Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tråden for alle med positive erfaringer med Tesla S

Startet av Teslanewbie, søndag 23. februar 2014, klokken 12:10

« forrige - neste »

krl

Sitat fra: Teslamats på mandag 18. april 2016, klokken 11:46
Jeg bruker alu-pasta fra Biltema på boltene, og da holder deg seg fine og stort sett rustfrie: http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Ovrig-smoremiddel/Aluminiumspasta-2000017188/

Jeg påfører med en liten malerpensel. Pastaen gjør hjulskiftet enklere, fordi hjulene ikke setter seg fast.
Har du sjekket med Tesla at det er alupasta som er best å bruke? Jeg har sett at noen bruker kobberpasta, så er usikker på hva som er best/tryggest.

Muffinman

Har sett seriøse dekkverksted bruke kobberpasta. Men, i tilfelle det gikk noen hus forbi; hjulboltene mine er i skjønneste orden, som det framgår av bildet.

Sitatat drivakslinger ruster i gjengene er ikke noe spesifikt for Tesla.
I mitt tilfelle er det spesifikt for dette ene punktet på den nesten nye bilen. P85``en i fra 2013 som står ved siden ser ikke slik ut. Jeg synes det blir noe søkt å trekke inn salting av veier all den tid det er bare her det ruster slik (selv om salting generelt er en faktor). Slik disse gjengene ser ut er det ganske åpenbart at det vil bli problemer om noen år når de skal brukes, forutsatt at utviklingen fortsetter i samme tempo.

Antar at dette skyldes ulikheter mellom miljø eller kvaliteten på stål/overflatebeskyttelse. Uansett kan det rettes ved å gi gjengene en lett omgang med stålbørste og sette inn med fett eller tilsvarende, så lenge det gjøres tidlig. Det kan være greit å vite.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

krl

Sitat fra: Muffinman på mandag 18. april 2016, klokken 14:36
Har sett seriøse dekkverksted bruke kobberpasta. Men, i tilfelle det gikk noen hus forbi; hjulboltene mine er i skjønneste orden, som det framgår av bildet.
Det viktige er at Tesla går god for typen produkt, slik at man unngår at de krangler på det.. På samme måte som med Dashcam og lignende.


BMW850

OK, har erfart at det gjerne er mer rust på førersiden grunnet saltlake-sprut fra motgående trafikk.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

rklokk

Noen som vet hva dette kan skyldes? Ingen sår i klarlakken pga steinsprut så vidt jeg kan se. Bobler fra undersiden med noen veldig tydelige nupper. Panseret har vært inne for oppretting av "lukke bulk" på garanti. Vet ikke om det har blitt omlakkert i den forbindelse?
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

Toonster


Cookie Monster

Har fått slike bobler selv nede på den ene døra. Ikke noe ytre skade.
2015 P85D

lunitiks

Et par mulige årsaker ifølge Internett:
- Air pockets that have been buried or trapped in the car paint film while it is still wet.
- Confinement of moisture underneath the paint film. This, in turn, is caused by contaminated air lines, inadequate drying time after wet sanding and spraying in places with extremely high humidity.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Bedrevet støydemping i dag og stusser over at stålkonstruksjonene i dashen er mer rustet på bilen som er 6 måneder enn på den som er 31 måneder. Finner dessuten slurvete montering over alt på den nye bilen. Den gamle hadde sine eksempler den også, men på den nye er det jo over alt. I dag fant jeg ledinger og koblinger som hang og slang i løse luften og skranglet direkte mot metallplate, og koblinger som lå løst på dørken og slang. Fikset det naturligvis, men er sikker på jeg fikk tatt knekken på litt skrangling i tillegg til dempingen i dag.

rklokk

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 21. mai 2016, klokken 16:27
Har fått slike bobler selv nede på den ene døra. Ikke noe ytre skade.

Vært i kontakt med Tesla? Mest spent på hvordan de forholder seg til slikt. Har sendt dem mail med bilder.
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

Brede

Sitat fra: rklokk på lørdag 21. mai 2016, klokken 15:54
Panseret har vært inne for oppretting av "lukke bulk" på garanti. Vet ikke om det har blitt omlakkert i den forbindelse?

Hva? Hvor? Når? De bare trakk på skuldrene av lukkebulken min..

krl

Sitat fra: Muffinman på lørdag 21. mai 2016, klokken 18:53
Bedrevet støydemping i dag og stusser over at stålkonstruksjonene i dashen er mer rustet på bilen som er 6 måneder enn på den som er 31 måneder.
Det ruster faktisk inni bilen? Det har jeg aldri hørt om tidligere.... Spesielt. Kan det være en uheldig kombinasjon av metaller?

Muffinman

Er visst ganske vanlig skal man tro forumene rundt omkring. Men synes det var veldig mye på kort tid på den nyeste bilen her. Popp av dekslene på sidene av dashen, så finner du garantert noe brunt på din også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA