Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tråden for alle med positive erfaringer med Tesla S

Startet av Teslanewbie, søndag 23. februar 2014, klokken 12:10

« forrige - neste »

Brede

Rust på de konstruksjonene har jeg sett både på Audi, Land Rover, Mazda og Peugeot..
Stusset på det til å begynne med, men har etter hvert regnet med at det er normalt.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

jenswer

Sitat fra: rklokk på lørdag 21. mai 2016, klokken 15:54
Noen som vet hva dette kan skyldes? Ingen sår i klarlakken pga steinsprut så vidt jeg kan se. Bobler fra undersiden med noen veldig tydelige nupper. Panseret har vært inne for oppretting av "lukke bulk" på garanti. Vet ikke om det har blitt omlakkert i den forbindelse?

Jeg har eksakt det samme på bilen min som boså er levert ut sent 2013. Oppdaget det for et par uker siden. Venter på svar fra Tesla om hva de tenker om saken.

jenswer

Sitat fra: jenswer på mandag 23. mai 2016, klokken 08:06
Sitat fra: rklokk på lørdag 21. mai 2016, klokken 15:54
Noen som vet hva dette kan skyldes? Ingen sår i klarlakken pga steinsprut så vidt jeg kan se. Bobler fra undersiden med noen veldig tydelige nupper. Panseret har vært inne for oppretting av "lukke bulk" på garanti. Vet ikke om det har blitt omlakkert i den forbindelse?

Jeg har eksakt det samme på bilen min som boså er levert ut sent 2013. Oppdaget det for et par uker siden. Venter på svar fra Tesla om hva de tenker om saken.

Da har Tesla påtatt seg å utbedre lakkskaden. Ingen spørsmål rundt den saken heldigvis.

rklokk

Sitat fra: jenswer på onsdag 01. juni 2016, klokken 08:30
Sitat fra: jenswer på mandag 23. mai 2016, klokken 08:06
Sitat fra: rklokk på lørdag 21. mai 2016, klokken 15:54
Noen som vet hva dette kan skyldes? Ingen sår i klarlakken pga steinsprut så vidt jeg kan se. Bobler fra undersiden med noen veldig tydelige nupper. Panseret har vært inne for oppretting av "lukke bulk" på garanti. Vet ikke om det har blitt omlakkert i den forbindelse?

Jeg har eksakt det samme på bilen min som boså er levert ut sent 2013. Oppdaget det for et par uker siden. Venter på svar fra Tesla om hva de tenker om saken.

Da har Tesla påtatt seg å utbedre lakkskaden. Ingen spørsmål rundt den saken heldigvis.

Bra, jeg forventer det samme skjer med min. De har bedt meg komme innom med bilen så de får sett på det. Jeg må bare få tid... Da blir det vel levering til DK....igjen!
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

Ljosdal

Jeg fikk en god anledning til å vaske bilen svært nøye idag. Etter bilen var ren og tørr, speilet jeg hele bilen bare for å se på lakken..

Jeg vet at jeg har en lakkdefekt på bakluken venstre side. Det er som et korn/rusk som ligger rett under klarlakken. Nesten som en liten nypp. Men jeg oppdaget etter hvert at det var flere bittesmå blålilla perler, nesten som bittesmå steinsprutskader bare at de var på plasser hvor steinsprut nesten er umulig å treffe bilen. Det er kanskje korrosjonsskader? Til og med på spoileren bak er det to små prikker nedi men de er hvite, og ligger nedi materialet. Kan ikke vaskes bort.

Har noen klaget på slike ting, evt fått utbedret dette på Teslas regning? Det viser ikke mye nå, men tenker at det kan utvikle seg over tid..

Det er snart flaut å gå bort til Tesla og grine om ting som ikke er som det burde, men hva skal man gjøre?? Sukk
Svart P85 Signature #88

mogu

Dette kan høres ut som jernpartikler som ligger i lakken din. Jeg ville prøvd med Iron-X eller tilsvarende for å se om det fjerner problemet. Er det jernpartikler vil Iron-X løse dette opp så det vil begynne å renne lilla fra det.

jeg tviler veldig på at det er korrosjon på beskrivelsen din hvertfall.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA