Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

bstein

Hei,

Jeg kjøpte i vinter en 2014 Model S. Den står på orginale 19" felger på vinterhjula mens jeg fikk med sommerhjul på 19" ZAX-felger (19x8.5 ET40). Når jeg skulle sette på felga så fant jeg ut at de orginale hjulmuttrene ble for store. Kontaktet han karen jeg kjøpte bilen hos og han skulle finne frem de hjulmuttrene som passa til felgene, men nå har det snart gått 1mnd og jeg har purret mange ganger men det virker ikke som han får ut fingeren.

Veit dere hvilke hjulmuttre som passer på denne felgen? Jeg har ikke funnet noen annen typebetegnelse enn WW632 inni felgen.

Jeg merka også at felgene kom veldig tett på fjørbeina, men det kan være at bilen trekker hjula litt under seg når jeg løfter den med jekken. Det skal vel ikke være nødvendig med spacere på denne dimensjonen eller?

Muffinman

Klaringen blir mindre når man jekker opp ja. Tar litt borti innerskjermen bak på min bil når hjulet henger løst, men det blir god klaring når det senkes. 10,5" felg.

Zax, det er vel Megahjul sitt merke. Tror de tar inn emner og borrer hull i dem selv. Hør med dem.

bstein

Har funnet ut (på Google og ved meterstokk, siden megahjul ikke svarte på e-post idag) at jeg trenger hjulmuttre av typen M14x1.5, 40-45mm dype, 19mm hode. Høres det riktig ut? Hva bør fornuftig pris være på 20stk på lokal dekksjappe?

keepitsimple

Du burde også få styrke (8.8, 10.9 B7) eller hva det nå er Tesla bruker.
Tesla Model S 60D - 2016

Muffinman

Sitat fra: OleJA på mandag 01. mai 2017, klokken 21:23
Sitat fra: Muffinman på søndag 30. april 2017, klokken 11:57
På mange dekk er det enten et hvitt eller rødt merke som indikerer tyngste og letteste punkt på dekket, som skal monteres i forhold til hvor ventilen sitter på felgen for å minimere nødvendig balanseringsvekt.
Satt på mine helt nye Landsail idag (montert på felg ifjor høst). På to av dekka er det hvite merket 90 grader i forhold til ventilen og det er en 15cm blyremse på felgen like innenfor det hvite merket. På de 2 andre er hvitt merke innenfor 10cm fra ventil og det er omtrent ikke bly.
Er dette noe jeg bør reklamere på ovenfor dekkfirma?
Usikker, finner ingen merker på mine men mulig de forsvinner etter en tids bruk. Mine er jo fra i fjor. Kjøpte et par nye Lexani nylig og de har slike merker.

arv

Hei
Anbefaling av støysvake dekk til Tesla S
Landseil, contisilence eller Acillis?
Har noen erfaring?
Arv
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Muffinman

Masse erfaringer lenger framme i tråden, ihvertfall Landsail 588UHP i 19" og Lexani LX-20 i 21". Kan anbefale begge variantene.

Christopher Neumann Ruud

Har noen erfaring med Godyear Eagle F1 Asymmetric 3? Ser at det er vanskelig å få tak i #2 og #3 skal liksom være etterfølgeren.

(Pungterte bakhjulet så trenger nye dekk uansett, så ønsker noen som er stille og ruller lett, og da tenkte jeg på disse.)

hakka Blue 2 er vel ikke å få i Tesla -størrelser. Må opp på Black og de koster jo litt/ er kanskje ikke like gode...

jazzwheel

Noen som vet hva som skjedde med Arachnid felgene? De ble lansert i fjor og har siden stått som "Coming soon", men nå er det bare borte?

https://shop.teslamotors.com/products/copy-of-21-arachnid-wheel-and-tire-package

Linken er død, men du finner den i Google webcache.


Nasatech

Var ikke hele poenget at de bare skulle være ved referral og ikke kunne kjøpes?

BMW850

Ganske så fine egentlig. Nå er de vel kun tilgjengelig i sølv ifm referral-programmet. Mørk grå hadde ikke vært å forakte :+1:

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Powerflux

Greie nok men må vel kunne si at det finnes mye på ettermarkedet som er vesentlig fetere enn disse :P
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Saberhagen

Er det bare jeg som syntes disse ligner på Archanid felgene?



Vurderer disse til bilen som er på vei.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Thor2014


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA