Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

Kito76

Noen her som har erfaringer med Megahjul i Oslo? De tilbyr en rekke felger til TMS og jeg har sett på ett sett med sort Zax 19". Hørt også mye om Good year Eagle sommerdekk. Er de greie? 245/45/19.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Kito76 på lørdag 15. juli 2017, klokken 11:33
Noen her som har erfaringer med Megahjul i Oslo? De tilbyr en rekke felger til TMS og jeg har sett på ett sett med sort Zax 19". Hørt også mye om Good year Eagle sommerdekk. Er de greie? 245/45/19.

Handlet vinterdekk og felg av dem for to dager siden, og fikk et ganske bra inntrykk. De prøver ikke å selge på deg noe du ikke trenger, og virker seriøse. Forøvrig første gang jeg kjøper vinterhjulene før bilen faktisk kommer.  :)

Har aldri prøvd GoodYear Eagle på Tesla, men har og har hatt dem på hhv en 2016 Ford Mondeo 4x4 og en 2010 Alfa Romeo Giulietta QV, særlig sistnevnte er ganske motorsterk. Beste dekkene jeg noengang har hatt, på stort sett alle områder.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Kito76

Kan jeg spørre hva slags type dekk du kjøpte og pris? Er det til original 19"?

E_S

Bestilte disse felgene forrige uke. Bola CSR i 9,5x19 ET35. Tror det kan bli bra. :) Flytter over nesten nye Pirelli P Zero + dekktrykksensorer fra kantkjørte (av forrige eier) originale 19". :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Kito76

Er du ikke redd for begrenset garanti med uoriginale hjul?

E_S

Bilen min har gått 120000 km, så garantien er long gone uansett. Men nei, hadde ikke vært det heller. De må så klart bevise at evt. problem skyldes hjulene at det nok er mest hypotetisk. Hjulene er til og med innafor slingringsmonn iht. kjøretøyforskriften.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Kito76


Rolf Gjerdsjø

#2167
Sitat fra: Kito76 på lørdag 15. juli 2017, klokken 12:47
Kan jeg spørre hva slags type dekk du kjøpte og pris? Er det til original 19"?

Dekkene er Yokohama IceGuard 50, felgene husker jeg ikke navnet på annet enn at de het noe med Xtreme. Betalte 16k for dekk og felg.

Edit: Det var disse men i Graphite i stedet for Silver: https://www.megahjul.no/nb/product/rims/X77356150609-SOMMERFELG-XTREME-SX5-SILVER-19X8-5-5-120-ET35-CB64-1/271261-Tesla-S-16-UP-tilbud?select_product_link=%2Fnb%2Fprodukter%2Ffelger-og-dekk%2F271261-Tesla-S-16-UP-tilbud%2FX77356150609-SOMMERFELG-XTREME-SX5-SILVER-19X8-5-5-120-ET35-CB64-1%2F&selected_prod_type=felger-og-dekk
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

hgs

Sitat fra: Kito76 på lørdag 15. juli 2017, klokken 11:33
Noen her som har erfaringer med Megahjul i Oslo? De tilbyr en rekke felger til TMS og jeg har sett på ett sett med sort Zax 19". Hørt også mye om Good year Eagle sommerdekk. Er de greie? 245/45/19.

Har kjøpt både RS A2 og Nokian Hakka R2 hos disse - ikke opplevd noe negativt.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Cowboystrekk

Pirelli p zero er nå med i anbefalingene. Støysvakt dekk med generelt godt veggrep i alle disipliner og lavt forbruk :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

alf00

Lurer på å bestille uoriginale vinterdekk og felger. Er det slik at man må kjøpe dekktrykksensorer separat da og er det evnt. mye styr med programmering eller hvordan  nå disse kobles opp? Det er mye penger å spare og jeg er ikke veldig bekymret for garantiforhold når man kjøper identisk dimensjonert utstyr med garanti fra forhandler.

Rolf Gjerdsjø

Da jeg kjøpte hjulene mine tidligere i sommer, ordnet dekkforhandler (Megahjul) sensorer.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

mhtofte

Klarer ikkje å bestemme meg for om eg skal gå for 19 eller 21 tommer på min S75D som er på vei over dammen. Synest MS ser utruleg mykje bedre ut med 21", men er redd for støy. Hadde 19" på min 2014 S85, og synst dekkstøyen var til tider meir enn forventet. Nokon som kan dele sine erfaringer med støy fra 2017 modeller med 21" kontra 19"


Sent from my iPhone using Tapatalk

Øggen

Stor forskjell på 2014 og 2017.
Kjøre sein 2015 mod med 21" no, og det e akseptabelt.
( men herr Muffinmann vil sikkert sei sitt i saken ;-)
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Muffinman

Ok da...

Kjører også 2015-modell med 21" (245/285). Har støydempet både den og 2013-modellen i signaturen ganske omfattende, og hvor den eldste nesten var fri for demping er den nyeste mye bedre dempet. Forskjellen mellom disse i original tilstand er stor, og på gamlingen lurte baksetepassasjerene på om det var hull i bilen når jeg kjørte med originale 21" og Conti-dekk. Det gjorde de også med 19" Falken. På den nyeste kjører jeg med Lexani-dekk, og disse har støynivå omtrent likt de originale 19" PS3-dekkene bilen kom med. Faktisk er de merkbart roligere under 60 km/t, og på grov asfalt i høyere hastigheter.

Moralen? Dekkvalg er like stor faktor som felgstørrelse når det kommer til støy. Det finnes mange 19" dekk som bråker mer enn enkelte 21". Vil du ha 21" så kjør på, men velg Lexani. Det kan faktisk tenkes at de er det stilleste alternativet i store dimensjoner, og de er rimelige.

Sånn?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA