Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

Øggen

Sitat fra: Wilma på mandag 17. april 2017, klokken 22:57

Godt å høre at du er fornøyd med Lexani-dekkene.
Mest sannsynlig blir de mine neste dekk. Håper ikke det blir en nedtur etter å ha hatt ContiSilent.
Håper det er flere som har erfaring med Lexani og kanskje Achilles. De ser også interessante ut.

Etter lang betenkningstid blei det bestillt et sett av Lexani til mine 22". Fikk litt panikk da dei plutselig va borte fra Dekkonline, men Byttdekk hadde fått det (lure på om det e samme firma)
Uansett, 5200 for 4 dekk i 22" e skremmande billig, og veldig spennt  på resultatet. Blir lagt om hos dekkverksted neste uke og gir info når erfaringane e der.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Ljosdal

Da var dekkene testet ut med ca 2500km. Lexani Performance 21"

Resultat er vel at jeg er MEGET fornøyd!
Tatt pris i betraktning. Må si jeg trodde dekkene skulle slippe ved skankekjøring på våt vei, men jeg merker ikke at de slipper fortere enn PS2. Som er min referanse.

Når det kommer til balanselodd, så gikk det med ca 10-45g fra felg til felg. Om det skyldes kun dekkene vet jeg ikke, men felgene er ikke skadet/kantkjørt.

Det gjenstår enda å se hvor levedyktige dekkene er, klarer man 2 sesonger er det jo bra! Jeg har som mål å klare 40K uten å gå helt på korden. (Normal kjørestil)

Godt å se at det andre også som har tatt sjangsen på Lexani, det er som blir nevnt i tråden, at det trenger ikke å være søppel bare for det er fra Kina :-) Man kan kanskje ikke forvente samme kvalitet til en brøkdel av prisen heller, eller hva? Enn så lenge er jeg fornøyd. Tommel opp!
Svart P85 Signature #88

petersv

Ser Conti kommer godt ut med sitt siste dekk, Premiumcontact 6. Noen som har sett det i salg her til lands? dekkonline kommer opp i google med en pris på 1450 kr dekket, men det er borte når man går inn på nettsiden. I EU har noen det, f.eks. http://www.reifen-und-felgen.at/product_info.php?info=p157438_PremiumContact-6-AO-Silent.html

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

petersv

Som de ser av linken min så finnes det i 19" også, men ikke i Norge enda ser det ut som.

andvib

Nettopp satt på 21" Achilles ATR Sport 2 på originalfelg hos Megahjul. Positivt førsteinntrykk (stillere, mykere og roligere enn Michelin Pilot Sport 2). Kun kjørt 20km så har ikke fått testet noe særlig. Har aldri kjørt billigdekk før, men om førsteinntrykket holder seg har jeg kastet bort mye penger på tidligere dekk...

Muffinman

Er også nysgjerrig på Achilles. Sammenlignet med Lexani sier spec``en at det er mer tungtrullende, men mer slitesterkt. Hvis det er mer komfortabelt enn PS2 lover det bra etter mine preferanser, for jeg opplevde PS2 som greit i så måte. Støymessig opplevde jeg PS2 som sånn passe, men slitestyrken var ikke særlig bra (220). Nå er jo PS2 gårsdagens nyheter, men likevel et brukbart dekk selv med dagens mål så sammenligningen synes jeg er gyldig.

Har lett en del etter Lexani eller Achilles i 245/35 og 285/30 ->21", men ser ut som det er bare Megahjul som har av dem. Og det er komplett umulig å bli klok på nettsidene deres. På et sted står det at prisene betinger montering på felg hos dem, samtidig som det går an å legge i handlekurv for netthandel. Og priser for den angivelig obligatoriske omleggingen framgår ikke noen steder. Frakten for fire dekk er høy, og reduseres ikke om man velger to dekk. Prøvde med en henvendelse pr mail. Den ble besvart, men gjorde meg ikke klokere.

Så, noen som har kjøpt bare dekkene og fått de tilsendt fra Megahjul (eller andre steder)?

BMW850

Jeg kjøpte mine Lexani 245/35 -21" fra Dekkonline.com. Gratis frakt og levert på døra.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

De hadde 245 en stund, men forsvant. Ser nå at de er dukket opp igjen, men prisen er doblet  :o
285 har de aldri hatt.

BMW850

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 25. april 2017, klokken 18:49
De hadde 245 en stund, men forsvant. Ser nå at de er dukket opp igjen, men prisen er doblet  :o
285 har de aldri hatt.

Jøss ja, de har faktisk doblet prisen siden jeg bestilte for 1,5 måned siden :o :o
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Wilma

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 25. april 2017, klokken 18:55
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 25. april 2017, klokken 18:49
De hadde 245 en stund, men forsvant. Ser nå at de er dukket opp igjen, men prisen er doblet  :o
285 har de aldri hatt.

Jøss ja, de har faktisk doblet prisen siden jeg bestilte for 1,5 måned siden :o :o

Hjelpe og trøste. Jeg som hadde tenkt å handle om ikke så lenge. Må kanskje kjøpe fra Megahjul så fort som mulig, før de også dobler prisen :-\
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

Thor2014



Thor2014

Dårlig side, men man dra å kjøpe dekkene for prisen som står på hjemmesiden

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA