Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Første dager i en i3, og litt om utstyret

Startet av østfolding, fredag 14. februar 2014, klokken 21:33

« forrige - neste »

ebbrey

Sitat fra: Foleson på torsdag 06. februar 2014, klokken 22:55
Sitat fra: Birger på torsdag 06. februar 2014, klokken 22:46
Han statsviteren virket ikke helt balansert i hodet. Kollektivt er viktig, men det er utopisk langt frem til at det blir det eneste saliggjørende.

Hvis man hadde tatt utgangspunkt i at absolutt alle bodde i svært tett befolkede byer, og bare der, så kunne han vært i nærheten av å ha et poeng. Men legger man til grunn at Nordmenn bor i Norge, så må man lure på hva i alle dager som surrer rundt i toppen på ham. Skal hver person som bor i distriktene ha sin egen buss?

Hehe. Satt å håpa på han Hans Bauge jeg. Skulle likt å sett han fyre seg opp i denne debatten. Men nå er det mange år siden jeg så debatt sist.

Edit: Btw, dette forumet mangler skikkelig en +1 knapp. Brus kommentaren var genial.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Elkjell

#46
Beste innlegg :
Abid Raja

Hvis TMS kostet 1,5 mill hadde den ikke blitt solgt i volum til vanlige folk , men vært forbeholdt milliardærer som Spetalen
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

Cobos

Sitat fra: ellholt på torsdag 06. februar 2014, klokken 23:02
Disse 50 milliardene finnes jo ikke. Tenk på alle pengene som staten taper i alkoholavgifter når folk kjøper brus...


lol Kongekommentar , rister i stolen enda
For ikke å glemme hvor mye de frekkasene som drikker vann snyter staten for sukkeravgift og MVA!!

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Bmwi3

Sitat fra: Tai på torsdag 06. februar 2014, klokken 22:39
Jeg synes ikke Haugen gjorde en god figur, Spetalen latterliggjorde ham flere ganger. Dessuten virket Haugen stresset og utilpass. SYnd han ikke brukte informasjonen han fikk fra folk her på forumet. Ellers synes jeg de kvinnelige debatantene (hvis navn unngikk meg) var sterke og sakelige.

En annen ting, hvorfor ble det bare referert fra bileier som bor rundt oslo? Meg bekjent er det solg MASSEVIS av biler rund i landet, og til de som har ordinær inntekt. Tror nok desverre at denne debatten har gitt enda mer bensin til bålet for elbil hatere.....

Tai

+1
TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.

laumb

Spetalen er klart klimapolitikkdiskusjonens store taper på alle felter.


Ønsker og å nevne at TOCN var i salen (Thomas, satt til venstre for Kjell-Arne Wold og Snorre) - det ble forsøkt via flere kanaler å få komme med innspill, men NRK har ikke gitt respons (som dere merket). Vi vil jobbe videre for å bli delaktige i slike debatter.

OW

Jeg merker at jeg har særdeles lite til overs for Spytalen. Greit å stille kritiske spørsmål, men å lyve på denne måten har jeg ikke sansen for, og jeg vil helst ikke støtte opp om noe han driver på med. Det eneste disse rikingene skjønner er penger, selv om han er håpløs på å regne. Hva med å boikotte alle virksomheter han er involvert i? Er det noen som har innsikt i hva han har pengene sine i?
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

SIS

Sitat fra: Cobos på torsdag 06. februar 2014, klokken 23:04
Sitat fra: ellholt på torsdag 06. februar 2014, klokken 23:02
Disse 50 milliardene finnes jo ikke. Tenk på alle pengene som staten taper i alkoholavgifter når folk kjøper brus...


lol Kongekommentar , rister i stolen enda
For ikke å glemme hvor mye de frekkasene som drikker vann snyter staten for sukkeravgift og MVA!!

Cobos

J....godt poeng. Som om alle Teslakjøpere stod klare til å signere kontrakt på en luksusbil til 1,5 mill, men altså valgte Model S i stedet. Det er her Spetalen bommer så fundamentalt.

VigdisA


Sitat fra: krister461 på torsdag 06. februar 2014, klokken 22:54
Savnet at noen satt Spetalen skikkelig på plass. Disse 50 milliardene finnes jo ikke.
Hadde det budskapet kommet frem ordentlig ja..
Ser det er de som holder med Spetalen på Twitter..
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

BMW850

Omtrent den eneste gangen jeg har hørt Jens si noe fornuftig!  ::)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

NilsG

Laumb; pass deg så du ikke terger på deg Kallagtunet......
Spøk til side, jeg syns faktisk at det er Elbilforeningen som bør stille i slike debatter, ikke en smalere klubb for eiere av bil fra kun en produsent, da er jeg redd vi gjør oss selv og elbilen en bjørnetjeneste! Vi venter vår TMS til sommeren, og regner da med å bli medlem begge steder, for TOCN har helt klart en misjon, men det er ikke å tale elbilens sak generelt. Tror Elbilforeningen enkelt og greit vil ha større slagkraft og troverdighet enn TOCN i slike saker.

Edit: Forøvrig syns jeg debatten i det store og hele var god, Tror de fleste oppegående mennesker skjønte at Spetalen ble grundig avkledd, selv om det var et par poeng som gjerne kunne ha kommet bedre frem. Vi hadde aldri kjøpt en bil til over millionen for å si det sånn...
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016


Leif1

Tiltrer den NilsG. Tesla er bare starten på hva som kommer.
EU begynner å ta balletak på bilindustrien med sine nye utslippskrav.
Ikke sikkert Fru Merkel klarer å bremse de denne gangen.
Audi har jo allerede begynt å skryte på seg en elbil med lang rekkevidde.

Konvertitt fra S til X

Jalla

Er det ikke litt rart at det bare er her på dette underforumet at folk føler seg forulempet så fort noen stikker noen kjepper i alle fordelene som el-bil pr i dag besitter i Norge?






Avh

Snodig å høre Spetalen sutre over mangel på subsidier til REC kontra subsidier til EL-biler. Mulig han kan regne, men i norsk må det ha gått særdeles dårlig ...
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

cairnz

I den korte stunden jeg har kjørt på E18 inn mot oslo fra øst, både tidlig og sent i "rushen" har det aldri vært opphopning i kollektivfeltet.

Det eneste som gjør bussene "tregere" er de to strekningene hvor kollektivfeltet faktisk ikke eksisterer, og bussene (og alle andre) må stå i kø. Selve flettingen har vært unnagjort på typisk < 20 sekunder, og jeg må si at vanlige bilister er relativt hyggelige i å sleppe oss fram når vi ikke prøver "presse" oss på ved å kjøre helt til siste meter av kollektivfeltet. Dog jeg merker at når jeg fletter inn noen billengder unna slutten så er det fort en taxi eller en annen elbil som gjerne kjører forbi for å flette foran, kun for å spare noen sekunder.

Når det gjelder debatten så har alle parter sine poeng som egentlig ikke virket som om de kunne motsi hverandre så mye. Spetalen henger seg opp i tusen fat olje og benekter på at regnestykket er feil. Hauge snakker om de andre kostnadene. Bussjåførene henger seg opp i at de ikke kan cruise kollektivfeltet uavbrutt, og jens og frp-mannen prøver sverte hverandres politiske program, mens abid raja sitter med et par stikk. Et par greie uttalelser fra interesseorganisasjoner som ikke har politisk rot (professor + naf).

PS: Hvor mange kg co2 slippes ut ved produksjon av 1000 fat olje? Er dette tatt med, mon tro?
Elbilist

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA