Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Første dager i en i3, og litt om utstyret

Startet av østfolding, fredag 14. februar 2014, klokken 21:33

« forrige - neste »

Kallagtunet

Nordtroms

Spetalen er jo helt tørka i toppen! Er han virkelig så kunnskapsløs eller har han en betydelig aksjeportefølge i Petro?
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

ELTesla

NAF hadde det mest fornuftige innlegget.

Siste ord er ikke sagt i denne debatten, men Spetalen var tydelig preget av stundens alvor.
Jeg synst det var trist at de tror at det er kun rikinger fra Oslo Vest som har Tesla. Hba med oss andre rikinger ???8)

Espen Hugaas Andersen

Det var en ganske god debatt, syns jeg. Det eneste jeg savnet var at noen hadde sagt at når man har 2 millioner elbiler i Norge, så vil oljeforbruket ha gått fra 125 000 fat per dag til 85 000 fat per dag, i henhold til Spetalens matematikk. Da er det ikke lengre en ubetydelig andel.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

erha

Ligger på NRK nett-tv. Debatten heter programmet.

Spetalen fikk mindre og mindre tid til å snakke, mens alle andre egentlig stort sett var enige. Abid Raja med mange gode poenger synes jeg, og Hauge holdt seg seriøs og fikk satt Spetalen på plass og vist hvor latterlig mange av resonementene hans er.

Spetalen sitter ganske tungt i oljeindustrien også samtidig som han nekter å svare på om han tror på global oppvarming: http://www.dagbladet.no/2013/07/10/nyheter/okonomi/hegnarno/spetalen/aksjer/28127429/

Kallagtunet

Sitat fra: Zneip på torsdag 06. februar 2014, klokken 22:22
Takk Hauge - stor underholdning :) Tror jeg melder meg inn i Bellona.

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 06. februar 2014, klokken 22:24
NAF dama med godt og balansert innlegg

Basert på denne debatten så forlenger jeg medlemskapet i NAF mye heller enn å melde meg inn i Bellona. NAF helt klart de som gjorde best figur i denne kaotiske ordvekslingen!

Foleson

Helt på slutten kom det frem hvorfor Spetalen er så snurt. Han har lyst til å være som Elon og er  rett og slett bare jævlig sjalu.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

SIS

Det ble for mye snakk om køer i kollektivfelt. Skulle tro halve Norge bodde langs Mosseveien..For alle oss andre som bor i distriktene er dette helt uinteressant. Og hvordan skal vi kunne ta bussen her når det går 2 busser i døgnet..

Balrog

Episk debattsending. Stor underholdning fra de Spetalske og Spetalen selv har vel ikke klart å  drite seg mer ut noen gang. Eller forresten; et raskt kvasir-søk på Spetalen og slagsmål avstedkommer mange pinligheter for riksklovnen. Som denne:

http://stavrum.nettavisen.no/spedalsk-spetakkel/
der Spetalen er kåret til Norges minst likte rike person.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Espen Hugaas Andersen

NAF gjorde det bra, ja, men det ble litt fattig på fakta. Det ble veldig feel-good la-oss-holde-hender-og-synge-Kumbayah.

Jeg syns Abid Raja, Zero og professoren fra NTNU ga mest innhold til debatten. Jens gjorde det også godt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

thawi

Tai

Jeg synes ikke Haugen gjorde en god figur, Spetalen latterliggjorde ham flere ganger. Dessuten virket Haugen stresset og utilpass. SYnd han ikke brukte informasjonen han fikk fra folk her på forumet. Ellers synes jeg de kvinnelige debatantene (hvis navn unngikk meg) var sterke og sakelige.

En annen ting, hvorfor ble det bare referert fra bileier som bor rundt oslo? Meg bekjent er det solg MASSEVIS av biler rund i landet, og til de som har ordinær inntekt. Tror nok desverre at denne debatten har gitt enda mer bensin til bålet for elbil hatere.....

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

hhartes

Debatten var preget av at det var mye bedre tid og at programlederen var i en helt annen klasse. Med bedre tid gikk de litt tomt for argumenter de som syns vi har fått for fine elbiler.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA