Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

Anew

Slenger meg på de som mener regnsensoren har blitt bedre. Liten tur i ikke alt for kraftig regn i dag - typisk sånt vær hvor sensoren ikke hadde giddet å viske noe særlig før. Nå sto sensoren på trinn 1, og den visket akkurat passe. Førsteinntrykket er at det er en stor forbedring. Godt timet nå som høsten setter inn.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Baldrian

Sitat fra: Anew på onsdag 08. oktober 2014, klokken 00:01
Slenger meg på de som mener regnsensoren har blitt bedre. Liten tur i ikke alt for kraftig regn i dag - typisk sånt vær hvor sensoren ikke hadde giddet å viske noe særlig før. Nå sto sensoren på trinn 1, og den visket akkurat passe. Førsteinntrykket er at det er en stor forbedring. Godt timet nå som høsten setter inn.
Jeg sliter fortsatt med uberegnleig regnsensor, selv etter oppdatering til 6.0.  Den virker OK en stund for så plutselig å ta en pause, mens sikten blir stadig dårligere.  Må av og til ta det manuelt for trafikksikkerhetens skyld.  Hadde bilen nylig på service på Skøyen og sa fra om dette.  Verkstedet testet regnsensoren med å sprute vann på frontruten og jeg fikk etterpå beskjed om at den fungerte som den skulle. Noen andre som sliter med det samme.

mj

Sensoren virker noe annerledes ( bedre ) etter oppdateringen, men den er fremdeles ustabil og langt i fra bra nok til å ikke ære et  irritasjonsmoment under kjøring. Det er liksom ignen fasit på  hvor mye vann det er på ruten og hastigheten den går med. Kan gå fort med lite vann og tregt med mye vann på ruta. Ha opphold når det er mye vann og starte å viske selv på helt tørr rute og når det er 2-3 mikroskopiske dråper. Men som sagt, bedre en tidligere. Håper de får en bedre fiks men tipper at dette ikke bare er software men sensoren som er nøyaktig.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Øyvind.h

Det er en grunn til at Teslas regnsensor kalles monsunsensor :)
Jeg synes den fungerer greit, men merker at jeg ofte stiller manuelt.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Anew

Ny kjøretur i regn på morgenen. Varierende intensitet, og automatikken håndterte alt helt strålende. Det er jeg rimelig sikker på at ikke hadde skjedd før.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

ArneS

Fikk i dag varsling om ny software på mobil appen. Satte igang oppgradering og ser nå versjon 1.67.28 i VisibleTesla. Har ikke fått sjekket om der er noen endringer enda

Edit: Forøvrig gikk oppgraderingen fint mens den stod tilkoblet på lading :)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

satheesh.net

Sitat fra: satheesh.net på mandag 06. oktober 2014, klokken 14:52
Sitat fra: Øggen på mandag 06. oktober 2014, klokken 14:42
Det er nå en stund siden jeg fikk 6.0, men har ennå ikke fått denne mye omtalte kart oppdateringen. Flere enn meg?? Hvor lang tid tar det???

+1

Bedre sent enn aldri ...
Ble møtt av denne i bilen idag tidlig. ;)

Øggen

Ludvig

Hvordan kan man sjekke om kartene er oppdatert?
Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

snurrehue

Sitat fra: Ludvig på torsdag 09. oktober 2014, klokken 11:10

Fikk oppdateringen i helga. For mitt vedkommende ser jeg det ved at en gate i nabolaget, som ble åpnet for snaut 2 år siden, endelig har kommet med...

smurf

Sitat fra: snurrehue på torsdag 09. oktober 2014, klokken 11:34

Fikk oppdateringen i helga. For mitt vedkommende ser jeg det ved at en gate i nabolaget, som ble åpnet for snaut 2 år siden, endelig har kommet med...
Samme her. Endelig viste kartet brua jeg pleier å kjøre over i Drammen... Tidligere har Tesla'n blit transformert til et amfibiekjøretøy akkurat når jeg har kjørt over der :-D

Du vet at det er oppdatert når du får den meldingen (se bilde litt lenger opp) midt på skjermen. Den bare kommer av seg selv, du kan ikke velge å oppgradere som på software update.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Ludvig

Sitat fra: smurf på torsdag 09. oktober 2014, klokken 13:12

Samme her. Endelig viste kartet brua jeg pleier å kjøre over i Drammen... Tidligere har Tesla'n blit transformert til et amfibiekjøretøy akkurat når jeg har kjørt over der :-D

Du vet at det er oppdatert når du får den meldingen (se bilde litt lenger opp) midt på skjermen. Den bare kommer av seg selv, du kan ikke velge å oppgradere som på software update.

Jeg fikk oppgradert til sw 6.0 på Teslaservice, så jeg regner med at kartene er oppdatert. Lurte bare på om det var mulig å verifisere det et eller annet sted på skjermen?
Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

smurf

Sitat fra: Ludvig på torsdag 09. oktober 2014, klokken 13:22
Sitat fra: smurf på torsdag 09. oktober 2014, klokken 13:12

Jeg fikk oppgradert til sw 6.0 på Teslaservice, så jeg regner med at kartene er oppdatert. Lurte bare på om det var mulig å verifisere det et eller annet sted på skjermen?

I mitt tilfelle kom kartet som egen oppdatering i etterkant. Fikk 3 stk 6.0 versjoner og så kom kartet... Ville ikke tatt det helt for gitt at kartet er lagt inn.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Roger (NO)

Jeg fikk varsel om ny oppdatering i dag. Andre?
Lurer på hva det kan være... Håper det har noe med 3G å gjøre, men tviler...

Installerer nå...

FThorsen

Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 08:14
Jeg fikk varsel om ny oppdatering i dag. Andre?
Lurer på hva det kan være... Håper det har noe med 3G å gjøre, men tviler...

Installerer nå...

Jeg fikk det samme. Står og installerer nå. 3G fix hadde vært gull!
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA