Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

krister461

Nå kom oppgraderingen samtidig med regn og temperaturfall, men jeg har også merket økt forbruk.

Kan det være at det nå regnes med klimabruk når bilen står i P e.l.?

Brede

Forbruket har over natten gått opp fra 180-190 til 220-230 her også, og jeg har ikke fått 6.0 ennå..

Regn og temperaturer under 10 grader er nok årsaken hos oss iallefall.

Moray

Sitat fra: Harlex på onsdag 24. september 2014, klokken 16:45
Oppdateringen forsvant :( :( :( Da jeg kom til bilen etter jobb var oppdateringsikonet borte :-\ Noen andre som har opplevd dette..?

Ja, jeg har opplevd dette. Fikk den igjen etter ca. tre dager.
Bilen min "glemmer" hvor mange ampere jeg lader med på forskjellige lokasjoner. Noen andre som opplever dette med 6.0?
S85

arnljon

Jeg syns bilen kjører veldig lenge med begrenset regen etter 6.0. Ofte 15 min eller mer. Det har blitt kaldere. Er det bare oppvarming av batteriet som tar så lang tid eller har andre også sett at stiplalinja står veldig lenge
Model S85, svart, svart skinn, tech, pano, luft, lyd, vinterpakke, park, in production 29. jan, levert 25. Mars 2014

karstrom

Sitat fra: Øggen på onsdag 24. september 2014, klokken 16:20
Kan du ikke merke henholdsvis hvem det gjelder med et tall/symbol som er fast for den enkelte i kalenderen??
Fargene vises ikke men et tall eller noe hises. Klar over at det er litt mere styr men....

Nei, ser ingen slik mulighet.
Lykkelig eier av en Model S P85

Øggen

Sitat fra: karstrom på onsdag 24. september 2014, klokken 20:32
Sitat fra: Øggen på onsdag 24. september 2014, klokken 16:20
Kan du ikke merke henholdsvis hvem det gjelder med et tall/symbol som er fast for den enkelte i kalenderen??
Fargene vises ikke men et tall eller noe hises. Klar over at det er litt mere styr men....

Nei, ser ingen slik mulighet.

Om du legger inn en tallkode i kalenderen på mobilen vil det tallet vises i bilen.

karstrom

Det eneste jeg kan gjøre på kalendere på mobilen er å velge farge. Om du tenker på selve kalender/møte oppføringen så vil ikke det hjelpe mye. Ser kalenderen til 9 personer...så lista med møter i bilen er lang.
Lykkelig eier av en Model S P85

19quiz76

Har slått på Energy save mode (night/auto e.l.), og siden da tar det veldig lang tid å koble seg til via appen også midt på dagen. Trodde den bare slo seg på 22.00 og av igjen ca kl 06.00?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Hyperstress

Det diskuteres endringer i SW update utover det Tesla opplyser om i releasenotes (feks endring av CC): Hvorfor skulle de ikke opplyse om endringer de gjør? De har jo opplyst om endringer jeg knapt klarer legge merke til, feks endret respons i dørhåndtak. Har de gjort endringer i tidligere SW updates som ikke er nevn i release notes?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

RaBalder

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 24. september 2014, klokken 20:47
Det diskuteres endringer i SW update utover det Tesla opplyser om i releasenotes (feks endring av CC): Hvorfor skulle de ikke opplyse om endringer de gjør? De har jo opplyst om endringer jeg knapt klarer legge merke til, feks endret respons i dørhåndtak. Har de gjort endringer i tidligere SW updates som ikke er nevn i release notes?

Er det en ting jeg er sikker på, så er det at ReleaseNotes ikke lister alt som er gjort.

Så jeg ser på ReleaseNotes som historien som Tesla ønsker å gi oss. Også håper jeg at det skjer en del mer som jeg ikke trenger å vite, f.eks. retting av småfeil. Det blir altfor mye detaljer å skulle informere om alt.

cairnz

Jeg prøvde nå scheduled charging for å se om den "glemmer" antall ampere (den var stilt på 22A siden før 6.0, og har vært der siden). Etter å ha blingset og valgt 09:00 istedet for 21:00 satte jeg den til 21:10 - den lader nå på 22A som den skal (Saltoboks hjemme).
Elbilist

Torpedo Ted

Sitat fra: arnljon på onsdag 24. september 2014, klokken 20:19
Jeg syns bilen kjører veldig lenge med begrenset regen etter 6.0. Ofte 15 min eller mer. Det har blitt kaldere. Er det bare oppvarming av batteriet som tar så lang tid eller har andre også sett at stiplalinja står veldig lenge

Dette har jeg også merket! Har så langt i høst ikke opplevd begrenet regen noen ganger, men etter jeg fikk oppdateringen har jeg hatt dette hver morgen! Og det tar jo nærmere ca 20 minutter kjøring før den forsvinner.

Det har riktignok blitt litt kaldere de siste dagene, men ikke voldsomt kaldt akkurat (snitt ca 11 grader).

Er overbevist om at det er gjort noen endringer i v6.0 ang. dette.

Er ellers enig med de andre, veldig dårlig at Tesla ikke opplyser om alle endringene som er gjort. Selv Apple er jo ganske flinke på dette!

Brede

Jeg har også fått begrenset regen hver dag den siste uken, men jeg er fortsatt på 5.11.

Hyperstress

Sitat fra: RaBalder på onsdag 24. september 2014, klokken 21:01
Sitat fra: Hyperstress på onsdag 24. september 2014, klokken 20:47

Er det en ting jeg er sikker på, så er det at ReleaseNotes ikke lister alt som er gjort.

Så jeg ser på ReleaseNotes som historien som Tesla ønsker å gi oss. Også håper jeg at det skjer en del mer som jeg ikke trenger å vite, f.eks. retting av småfeil. Det blir altfor mye detaljer å skulle informere om alt.

Tar det som en selvfølge at de utfører feilrettinger og forbedringer av den type vi ikke merker, uten at de nødvendigvis informerer om det. Men når det kommer til ny funksjonalitet eller forbedring av funksjonalitet så forventer og tror jeg at det blir tatt med i release notes. Jeg har en følelse av at folk "oppdager" en del nye endringer som kanskje ikke er endret i det hele tatt, feks bedre 3G, bedre DAB, CC, kuldebegrensning på regen etc.

Kan godt hende jeg oppdager noe nytt også snart, da jeg skal kjøre ganske mye de neste dagene ;)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Øyvind.h

Dagtemperaturen har falt kraftig siste par ukene, og spesielt natt-temperaturen har falt. Ser folk rapportere ned mot 1-3 plussgrader på morgenen i Oslo og på østlandet. Nord-Norge har vel allerede hatt snøfall :)
Jeg opplevde stiplet linje på regen før oppdatering, og også nå etter oppdatering. For et par uker siden opplevde jeg ikke dette, men da var heller ikke temperaturen ensifret på natten/morgenen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA