Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

Hyperstress


Sitat fra: krister461 på onsdag 24. september 2014, klokken 09:49
Sitat fra: satheesh.net på onsdag 24. september 2014, klokken 08:47
Jeg har merket disse små endringene etter oppgradering til v6:

- Mindre aggressiv CC
- Litt mindre regen når CC avbrytes i stor (lovlig) fart
- Mykere hastighetsendringer ved bruk av fartspedalen
Hmm, jeg har ikke merket noen av disse, men skal ikke utelukke at det har vært endringer... :-)

Enig. Sjekket før oppdatering og etter, og merker ingen forskjell. Ikke nevneverdig i allefall. At den gir på og regenererer med samme styrke i samme hastighet er min erfaring. Og den regenererer med 60kw som tidligere når jeg skrur av CC i høy hastighet. :(
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Sense

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 24. september 2014, klokken 08:47
Jeg har merket disse små endringene etter oppgradering til v6:
- Mindre aggressiv CC

Er du sikker. Jeg prøvde på veien til jobb i dag, men synes fortsatt den nykker over smådumper.

OleJA

Sitat fra: Thor2014 på onsdag 24. september 2014, klokken 10:36

Så da laster den kun ned over wifi, men gir ingen beskjed når den gjør det?
FW oppdatering krever ikke wifi, men kommer over det mediet som er tilgjengelig. Har stått på hytta med kun en strek på EDGE nettet og fått ny FW.
Kart oppdatering derimot trenger vistnok wifi.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

satheesh.net

#678
Sitat fra: Hyperstress på onsdag 24. september 2014, klokken 10:38
Enig. Sjekket før oppdatering og etter, og merker ingen forskjell. Ikke nevneverdig i allefall. At den gir på og regenererer med samme styrke i samme hastighet er min erfaring. Og den regenererer med 60kw som tidligere når jeg skrur av CC i høy hastighet. :(

Jeg opplever den som mer myk i hvertfall. Jeg kjører til flyplassen (OSL) minst to ganger i uken og de turene går ofte på "automatikk". Både bruk av CC, regen, samt kjøremønster.

Senest i går merket jeg en mer mykere overgang både på CC og fartspedalen. De fleste får jo en feeling når man har brukt bilen over en lengre periode og det er denne feelingen' jeg legger til grunn for mine oppfatninger i alle fall. (Kanskje ikke den mest vitenskapelige måten, men dog.) ;)

Det hadde uansett vært flott om de kunne laget en bedre changelog enn det som blir presentert i bilen etter de forskjellige oppdateringene. ::)

Sitat fra: Sense på onsdag 24. september 2014, klokken 10:44
Er du sikker. Jeg prøvde på veien til jobb i dag, men synes fortsatt den nykker over smådumper.

Ja, ganske sikker. Les over. :)

Harlex

Sitat fra: Leif1 på onsdag 24. september 2014, klokken 09:06
På vei hjem?? Du kan ikke kjøre en meter før den er ferdig.
Har du først trykket på knappen så står du der. No Return.
Den er jeg klar over... tenkte helst å fyre den igang FØR jeg drar hjem ;)
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

TerjeV

Merker meg at etter oppgradering viser full ladet (80%) 346 km rekkevidde. Før oppgradering stoppet den på 354 km.

Videre virker det som om forbruket har øket ved kjøring.... lå på ca 180Wh/km mot nå ca 205 Wh/km

Andre som opplever det samme?
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

cairnz

Sitat fra: TerjeV på onsdag 24. september 2014, klokken 12:37
Merker meg at etter oppgradering viser full ladet (80%) 346 km rekkevidde. Før oppgradering stoppet den på 354 km.

Videre virker det som om forbruket har øket ved kjøring.... lå på ca 180Wh/km mot nå ca 205 Wh/km

Andre som opplever det samme?

Kaldere vær = høyere forbruk.

CC -er- mykere, og hvis den ikke er det for de av dere med 6.0 (minst fw 1.65.15) så er det noe galt med oppdateringen deres. CC er nå mye gladere i å ligge en over eller en under, enn den var før.
Elbilist

turfsurf

Sitat fra: cairnz på onsdag 24. september 2014, klokken 12:42
CC -er- mykere

Helt klart. Merker det veldig lett når man justerer opp farten med 1km/t. Tidligere rykket den til når man gjorde det, nå er det relativt rolig.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

cairnz

Sitat fra: turfsurf på onsdag 24. september 2014, klokken 12:56
Sitat fra: cairnz på onsdag 24. september 2014, klokken 12:42
CC -er- mykere

Helt klart. Merker det veldig lett når man justerer opp farten med 1km/t. Tidligere rykket den til når man gjorde det, nå er det relativt rolig.

Jepp, jeg tror kanskje noen reagerer på dette da det (visstnok) ikke er noen forskjell når CC deaktiveres, den bremser da opp til 60kW avhengig av hastighet, relativt raskt (akkurat slik jeg liker det).
Elbilist

karstrom

Da har jeg endelig fått oppgraderingen.  :)
Testet kalender funksjonen, men den forvirret meg litt. På jobben har vi delt kalender slik at jeg kan se hva de andre har av møter osv. Alt dette kom nå opp i bilen, men uten fargekoder. Dvs at jeg ikke har noen mulighet til å skille mellom mine og andres møter. Har noen funnet ut hvordan man kan begrense denne kun til min kalender?
Jeg bruker en Android mobil.
Lykkelig eier av en Model S P85

krister461

Prøv å gå i kalenderen på telefonen og velg hvilke kalendere som skal vises der. (Har ikke testet selv).

karstrom

Ønsker jo å se dem der. Der er det også farger som skiller mellom brukere.
Lykkelig eier av en Model S P85

Øggen

Kan du ikke merke henholdsvis hvem det gjelder med et tall/symbol som er fast for den enkelte i kalenderen??
Fargene vises ikke men et tall eller noe hises. Klar over at det er litt mere styr men....

Harlex

Oppdateringen forsvant :( :( :( Da jeg kom til bilen etter jobb var oppdateringsikonet borte :-\ Noen andre som har opplevd dette..?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

tormodl

Sitat fra: TerjeV på onsdag 24. september 2014, klokken 12:37
Merker meg at etter oppgradering viser full ladet (80%) 346 km rekkevidde. Før oppgradering stoppet den på 354 km.

Videre virker det som om forbruket har øket ved kjøring.... lå på ca 180Wh/km mot nå ca 205 Wh/km

Andre som opplever det samme?

Har også reagert på at forbruket tilsynelatande har gått opp.... før oppgradering så hadde eg ~3500 km med snitt på 202 Wh/km.

Etter oppgraderinga så vil eg anslå at eg at har 3-400 km med akkurat samme køyring og lademønster, men då med ~10% auke i forbruk ..... har ikkje notert ned eller hatt trip-teljar på det, men forbruk sidan sist lading har vore mellom 220-230 Wh/km etter oppgradering.

Synest også dette var litt rart, og lurte på om plutseleg var nye ting som no var rekna med i forbruket .....
Tesla Model S P85+ | Dolphin Grey, grått skinn, carbon, grå 21" turbine, sølv 19" cyclone, panotak, alt minus barnesete
Bestilt: 27.12.12 - #P22xx | Finalize: 17.05.13 | I produksjon:  01.10.13 - VIN 195xx | Levert: 15.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA