Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

sn0le

De som opplever redusert regen må tenke på at om det har vært 3-4 grader om natta så er batteripakken ganske kald. Og den fortsetter å være kald selv om det er 10-12 grader når du skal ut og kjøre.
Forvarm bilen uten rangemode påslått så vil batteriet også varmes.

Økt forbruk tror jeg neppe skyldes softwaren. Det har jeg mere tro på er temperaturene vi ser nå.
Kaldere luft = kaldere asfalt og kaldere dekk. Gummien blir stivere, og man får simpelthen mere rullemotstand.
Samt at AC'en bruker mere strøm når utetemperaturen er 6-10 grader lavere.
Og oppvarming av batteriet fører vel til mere strømforbruk også. (Er usikker på om varme-elementet til batteripakken får strøm når man begynner å kjøre, eller om det kun er det at man bruker batteriet som fører til at det blir varmere).

Når det gjelder rekkevidde, så er det jo akkurat like mye strøm på batteriet som før man oppdaterte.
Men man må og ha i bakhodet at om batteriet er kaldt, så er kapasiteten lavere.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

jazzwheel

Jeg syns min aksellererer mykere enn tidligere når jeg skrur på CC for at den skal hente inn tidligere hastighet. (Trekke spaken til deg)

tjomswrx

Flere som sliter litt med å få kontakt med bilen fra appen etter 6.0? Virker (enda) mer ustabilt hos meg nå enn med 5.12. Waking car..... kjipt. Får vel resette bilen etter jobb. Slet med det samme i går kveld, selv om bilen har 3g dekning. Med 5.12 var det alltid slik at når waking car dukket opp visste jeg at 3G var borte i bilen.
S85

NegativeElectrode

Her er noen teasers og tips til de som sjekker hvert 5. minutt om ny sw er tilgjengelig
http://www.teslarati.com/tesla-firmware-6-0-updates-dashboard-display/

Ser ut til den Teslarati har funnet den norske web appen også:
http://mintesla.com bare under et annet domene http://teslapage.com/
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

ew

@tjomswrx: Hadde også en liten periode med dette dagen etter oppdateringen. Nå (fire dager etter) har jeg god kontakt med bilen, selv med Energy Saving på (og Always connected på).

EDIT: Hadde jo fortrengt dette: Var en tur på Ski storsenter forleden. På vei ut fra senteret døde 3G totalt. Kartet gikk i frø, og bilen ville heller ikke bruke Wi-Fi. Den sa at den ikke kunne starte Wi-Fi for øyeblikket, men at det ville omstartes neste gang jeg skulle kjøre. Det stemte ikke. 2 manuelle omstarter + 1 omstart av lilleskjermen måtte til før det kom tilbake. Foruten det har dekningen Oslo sentrum-Eidsvoll vært temmelig stabil.

Hadde jeg bare vært litt mindre trøtt hadde jeg gitt beskjed om å sende bug report til Tesla. Hjalp lite før jeg fikk tilbake signalet, dog...
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

cra

Sitat fra: tjomswrx på fredag 26. september 2014, klokken 09:35
Flere som sliter litt med å få kontakt med bilen fra appen etter 6.0?

Jeg har i alle fall ikke inntrykk av at 3G-problematikken har blitt noe bedre.  :-\
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

tjomswrx

S85

drinden

Sitat fra: cra på fredag 26. september 2014, klokken 11:04
Jeg har i alle fall ikke inntrykk av at 3G-problematikken har blitt noe bedre.  :-\

Støtter den. Må restarte skjermen minst like ofte som før.

karstrom

Jeg fikk i dag 3g problemer for første gang, og det bare noen dager etter å ha oppgradert til 6.0
Opplevde også at WiFi var skrudd av?!
Lykkelig eier av en Model S P85

sondell

@ew
Fikk også det problemet med wifi/3G igår. Nöyaktig likt. Aldri hatt noe liknende för 6.0.

Muffinman

Men jeg fremdeles har stabil 3g, og opplever ikke at den faller ut. Snodig.

Men stor skjerm henger noen sekunder av og til - fremdeles.

Sense

Skjermen min har sluttet å henge, etter at jeg stilte den på natt-modus.
Men GPS kartet henger fortsatt noe.

Stig O

Har visst glemt hvordan regenerering var tidligere, men merket i dag når jeg kjørte nedover bakken at jeg hadde bare 5kw regenerering. Tok bilen rett fra nattens ladning og det var 8 grader ute.Nå har det vært varmt i så mange måneder at det har ikke vært noe problem. Trodde man hadde full regen når bilen stod til lading.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Hyperstress

Noen som har fått kartoppdatering??
Blir de lastet ned ved første anledning når en er koblet til wifi, eller "en eller annen gang i fremtiden"?. Jeg må gjøre en liten innsats for å få bilen koblet til wifi, så da er det litt kjipt at kartoppdateringer ikke har blitt lastet ned nå selv etter 3 wifi-netter!
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Er på tide med oppdatering av kartene ja. Det mangler endringer som er gjort for år siden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA