Noen her som skal treffe Elon førskommende lørdag?

Startet av Cowboystrekk, tirsdag 28. januar 2014, klokken 10:11

« forrige - neste »

Lokführer

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

ebbrey

Sitat fra: Lokführer på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:00
4x4 Tesla Model S ble vel antydet av Elon nå.

Ble vel antydet at dette skulle bli tilgjengelig sammen med X.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

OddB

Da ha vi fått reklame for alt fra Spa til iskrem..og de rette spørsmålene kom ikke... :(
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Tai

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

ebbrey

Sitat fra: OddB på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:03
Da ha vi fått reklame for alt fra Spa til iskrem..og de rette spørsmålene kom ikke... :(

Joda var en som spurte om scrolleknapp.
11/2013 - 2018 Modell S

cairnz

Sitat fra: krister461 på lørdag 01. februar 2014, klokken 11:57
Noen som klarte å spørre om 230V 3 fase?

Tenkte på det samme, og så fant jeg ut at dette vil vi ikke ha. Da må du ha en lader i bilen som støtter trefase deltanett (IT) - og en som støtter trefase stjerne (TN). Hvis du vil ha dobbeltlader med 3-fase IT (for bruk i norge, vil du da ikke kunne lade på mer enn en fas utenfor norge, hvis så i det hele tatt.

Tror vi må bare innfatte oss med at i Norge og Albania så får vi lade på en enkelt fase, og laske den i laderen for å lade raskere. I teorien burde man jo kunne brukt 230V 96A da - 16A pr dellader * 6 ...
Elbilist

OddB

Sitat fra: Tai på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:04
Hvilke spørsmål savnet du?

Tai
Mer bakgrunn for UMC og ladeproblemene, og mer detaljer om superladerutbyggingen. Det ble veldig vagt om garantien, 80 000 km er vel det dårligste i Norge i dag.  Informasjonsflyt.

roaaad

Må vel kunne konkludere at fjorårets samling var for entusiastene som stilte matnyttige spørsmål.  Her var det mye pjatt og egenreklame....

klauss

Jeg savner gjengen som stilte spørsmål da Elon var i Oslo i mars 2013!
Håper Tesla neste gang anbefaler at folk ikke forsøpler tiden til å nevne/fortelle om diverse produkter/firma spørsmålsstillerne måtte være involvert i. Spørsmål om råning på racerbane er (heldigvis) temmelig smalt. Lademulighetene angår derimot ca. alle som har denne bilen, men fikk få spørsmål. Denne seansen var ikke verdt tiden. Uten innskjerping i invitasjonen ignoreres kommende seanser som dette.

D.O

Skuffende spørsmål. For mye x, trodde det var s eier som ble invitert? Men uansett burde noen spurt om superchargerene!?
Garanti ble heller ikke ordentlig besvart.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

OddB

Mer enn dobling av antall superladere i Norge betyr ihvertfall minst 7 nye :P  Synd ikke Nord-Norge, og butikken i Tromsø ble nevnt spesifikt..
Ut fra ryktene kommer det tydeligvis en på E39, og det bør jo komme en utenfor Oslo... Da får vi håpe på to-tre nord for Trondheim.

D.O

Kartet stemmer nok bra med fremtiden, men når de kommer er ikke besvart.
Det eneste interessante var det Elon sa innledningsvis. Spørsmålene var skuffende, savnet en virkelig entusiast med noen timer daglig her inne.
Men synes det ble bekreftet at hva Tesla i Norge sier ikke stemmer med filosofien og fakta til Tesla USA/Elon
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model S P85 -13

Teslanewbie

Ny sete modifikasjon på biler som produseres denne eller neste uke... Håper min bil som blir produsert i slutten av denne måned får denne ombygging..

Sete hardheten skall være mulig å justere på de nye setene ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

ebbrey

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:34
Ny sete modifikasjon på biler som produseres denne eller neste uke... Håper min bil som blir produsert i slutten av denne måned får denne ombygging..

Slik jeg forstod det skal de justere sete hardheten. Og vi med eldre seter kan få dette endret mot et lite tillegg.
Setene har jeg aldri elsket. Så denne endringen er velkommen. Ellers virker det som de har riktig fokus og var klar over mange av tingene vi venter på. Også kommer jo alt vi ikke spørr om som de faktisk jobber med.
11/2013 - 2018 Modell S

D.O

Sitat fra: ebbrey på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:37
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:34

Slik jeg forstod det skal de justere sete hardheten. Og vi med eldre seter kan få dette endret mot et lite tillegg.
du kan ikke justere dette selv. Fjærene blir mykere og du synker bedre ned i setet. Thats it.
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model S P85 -13

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA