Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan finner man ut hvilken amp bilen lades med?

Startet av Cowboystrekk, tirsdag 04. februar 2014, klokken 20:10

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: ebbrey på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:37
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:34
Ny sete modifikasjon på biler som produseres denne eller neste uke... Håper min bil som blir produsert i slutten av denne måned får denne ombygging..

Sete hardheten skall være mulig å justere på de nye setene ..

Slik jeg forstod det skal de justere sete hardheten. Og vi med eldre seter kan få dette endret mot et lite tillegg.


Jeg skjønte det slik at hardheten skall kunne justeres , regner det er en type elektrisk evt luft pute justering i setet.,
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

BMW850

Det var justering av hardheten på fjærene. Kan sikkert justeres, håper bare ikke skinnet kommer til å ligge i bølger  bortover.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Teslanewbie

Sitat fra: D.O på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:39
Sitat fra: ebbrey på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:37
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:34
Ny sete modifikasjon på biler som produseres denne eller neste uke... Håper min bil som blir produsert i slutten av denne måned får denne ombygging..

Sete hardheten skall være mulig å justere på de nye setene ..

Slik jeg forstod det skal de justere sete hardheten. Og vi med eldre seter kan få dette endret mot et lite tillegg.
du kan ikke justere dette selv. Fjærene blir mykere og du synker bedre ned i setet. Thats it.

Litt forskjell i vekt på den middels amerikanske innbyggerne og den middels europeiske ... Bør være regulerbar.. Ellers savner jeg comfor seter slik som Bmw har ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

ebbrey

Sitat fra: BMW850 på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:43
Det var justering av hardheten på fjærene. Kan sikkert justeres, håper bare ikke skinnet kommer til å ligge i bølger  bortover.

Det gjør det på min allerede ved normalt bruk. Kan se godt hvilket sete som er i bruk og ikke..
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

D.O

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:44
Sitat fra: D.O på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:39
Sitat fra: ebbrey på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:37
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:34
Ny sete modifikasjon på biler som produseres denne eller neste uke... Håper min bil som blir produsert i slutten av denne måned får denne ombygging..

Sete hardheten skall være mulig å justere på de nye setene ..

Slik jeg forstod det skal de justere sete hardheten. Og vi med eldre seter kan få dette endret mot et lite tillegg.
du kan ikke justere dette selv. Fjærene blir mykere og du synker bedre ned i setet. Thats it.

Litt forskjell i vekt på den middels amerikanske innbyggerne og den middels europeiske ... Bør være regulerbar.. Ellers savner jeg comfor seter slik som Bmw har ...
er du tyngre har du trolig større flate... Vekt pr cm2 er neppe så forskjellig
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Nuvolari

Vi bør være super happy etter dagens seanse!

1. Vi får 12 SC i Norge som gir den høyeste SC tettheten pr innbygger i hele verden.
2. Vi får nå full kontroll over høydejusteringen.

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Elkjell

solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

Havebigfun

Dette var eventet for folk som ville markedsføre seg selv- fra Diplomis over KK til "hot tube springs". >:(
Tiden da Tesla var et nisjeprodukt for de invidde er helt åpenbart forbi. Trøsten får være at dette utelukkende er relatert til suksessen, noe vi også ønsker.
Jeg tror vi må finne andre kanaler for å få spurt relevante ting for oss.
Jeg synes ikke det var verdt 3 timer av mitt liv- men nå har jeg iallefall møtt Elon 8)
Mtp SC var det anledning for Elon å bli konkretere flere ganger- det ønsket han åpenbart ikke. Han sa at det blir fart på sakene når snøen har gått men ville ikke love for mye- i praksis ila 2014 + 2 Teslauker.

satheesh.net

Da har jeg nettopp fått se ferdig denne eventen fra Oslo da jeg dessverre måtte på jobbreise. Jeg må ærlig innrømme at dette var utrolig "svakt" fra nasjonens Tesla-tilhengere. Her har dere et av verdens mest innflytelsesrike menneske, altså sjefen selv i Tesla i en storstue og åpner med setningen: "We reserved some of these announcements for today." Da synes jeg det er på sin plass og faktisk spørre om relevante spørsmål. De forrige eventene har han klart gitt beskjed om at de ville spare "godbitene" for Norge. Dette er en direkte invitasjon til nordmenn at han/de er klare for å svare for seg.

Jeg har forståelse for at folk kan være nervøse, starstruck, etc. Men da får man noen andre til å snakke for seg - selv han pjokken' hadde et fornuftig spørsmål. Hvis man "syter" her på forumet at man ikke får svar når man sender e-poster til Tesla, ikke tar telefonen og heller ikke gir korrekte svar ved personlig oppmøte på et Service Center. Og på toppen av det hele ikke spør når anledningen byr seg - ja, da har man grunn til å bli oppgitt. Her hadde folk en genuin mulighet til å få svar på spørsmål og så "kaster" man det bort. Direkte pinlig.

Vi får heller gå tilbake til å syte, klage og spekulere i hva som kommer og ikke kommer.

Jeg er opprinnelig skuffet over at jeg måtte reise vekk og ikke kunne delta. En mulighet til å stille relevante spørsmål hadde jeg aldri latt gå fra meg.

Nå som min "syting" er lagt bak meg, så synes jeg i hvert fall de presenterte et par godbiter. SC utbygging, Software v6, fri høydejustering, mulig AWD, seter, real-time trafikk, bekreftelse på at bilene skal "snakke sammen", litt dekning av ladeutfordringene, etc.

Savner spørmål (og svar) om f.eks. hjemmelader, utdypende funksjoner i Software v6, SDK for Apps, kart/poi, adaptere, service intervall, samt planlagte utbedringer som er "free of charge" (gummilister, pano, etc.).

zimba07

Sitat fra: Nuvolari på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:51
Vi bør være super happy etter dagens seanse!

1. Vi får 12 SC i Norge som gir den høyeste SC tettheten pr innbygger i hele verden.
2. Vi får nå full kontroll over høydejusteringen.

Jeg så bare introen de første 15. Presiserte han at det blir 12 SC i Norge? Slik jeg hørte det skulle de doble antall superchargere i Norge/Norden og nedover mot Europa (Sverige/Danmark - til Tyskland fartsåren). Jeg hørte ikke helt konkret at det skulle blir dobbelt så mange innenfor Norges grenser...??
---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

Stig O

Sitat fra: Nuvolari på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:51
Vi bør være super happy etter dagens seanse!

1. Vi får 12 SC i Norge som gir den høyeste SC tettheten pr innbygger i hele verden.
2. Vi får nå full kontroll over høydejusteringen.

Sa han ikke mere enn en dobling av SC, altså minimum 13.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

ebbrey

Sitat fra: zimba07 på lørdag 01. februar 2014, klokken 13:01
Sitat fra: Nuvolari på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:51
Vi bør være super happy etter dagens seanse!

1. Vi får 12 SC i Norge som gir den høyeste SC tettheten pr innbygger i hele verden.
2. Vi får nå full kontroll over høydejusteringen.

Jeg så bare introen de første 15. Presiserte han at det blir 12 SC i Norge? Slik jeg hørte det skulle de doble antall superchargere i Norge/Norden og nedover mot Europa (Sverige/Danmark - til Tyskland fartsåren). Jeg hørte ikke helt konkret at det skulle blir dobbelt så mange innenfor Norges grenser...??

Han sa dobble norge. 100 nye i europa totalt i 2014.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

jkirkebo

Sitat fra: Nuvolari på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:51
Vi bør være super happy etter dagens seanse!

1. Vi får 12 SC i Norge som gir den høyeste SC tettheten pr innbygger i hele verden.

SC per innbygger er kun interessant mhp. kø. I forhold til hvor man kan kjøre er det SC per kvadratkilometer som er interessant.

12 stk. i løpet av 2014 er vel ok, men ikke glitrende. Får bare håpe utbyggingen fortsetter i godt tempo, vi må opp på 40-50 stykker før flatdekningen er god.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lille Lance

Sitat fra: Tesla-man på lørdag 01. februar 2014, klokken 11:27
Herregud for noen spørsmål - hva er det med folk.... >:( >:(

Enig ... den tok kaka!! Skakke bikjer være i bur i baggasjen?  >:(
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Lille Lance

6 nye SC i Norge? ... Hvis man skal ha SC opp til Trømsø, så går det vel minst 3 stk i Nord-Norge. Da er det bare 3 igjen for Sør-Norge ...
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA