Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av MortenH, tirsdag 04. februar 2014, klokken 08:58

« forrige - neste »

itresla

Jeg har erstattet velour gulvmattene med weathertek (jeg tror det er det de heter). Mattene er fine. De passer perfekt til bilen. Eneste problem et at det nå et sølepytt inn i bilen hele tiden. Hvor det ble av vannet i velourmattene vet jeg ikke, men de virket alltid tørre. Det er sikkert ikke lenge til de er tilbake inne i bilen.

moonbuggy

Det greie med weathertech mattene er at du ser vannet. Har du litt tørkepapir i bilen, er det greit å tørke opp.
Vannet du ser blir i borte i velourmattene, gjør ikke det. Det ser bare slik ut.

LMOR

Hvor blir det da av? Jeg har brukt Velour i 5 år nå. Ingen fukt. Hvis bilen står ute ser du fort om det er fukt i bilen. Det er mye dugg på rutene inni bilen om morgenen.
For meg ser det ut til at fukten fordamper mer effektivt fra Velour enn fra en sølepytt under kjøring  :D
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Klykken

Ikke bare dugg innvendig, men også kanskje mugg(lukt).
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Sitat fra: Klykken på fredag 06. mars 2015, klokken 08:28
Ikke bare dugg innvendig, men også kanskje mugg(lukt).
Da er det vel litt mer ekstremt. Bilen 2 jeg hadde før i3, stod ute, og det var mye fukt inni bilen. Var slik i 4+ år. Dugg innvendig stort sett hver dag her på vestlandet, men ingen mugg-lukt.
Tror du vil merke om mattene alltid er fuktige lenge før det blir mugg.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Klykken

Jeg tenker hvis fukt fra mattene har trekt videre inn i dørken, og dette aldri får tørke. Da blir det fort mugg og sur lukt i bilen i tillegg til dugg.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Sitat fra: Klykken på fredag 06. mars 2015, klokken 09:18
Jeg tenker hvis fukt fra mattene har trekt videre inn i dørken, og dette aldri får tørke. Da blir det fort mugg og sur lukt i bilen i tillegg til dugg.
OK, da tror jeg det er her feiloppfatningen er. Vannet trekker ikke gjennom Velour-mattene til BMW.
Har brukt disse på Vestlandet i mange år som nevnt, mye regn og slaps. Har aldri opplevd at det blir vått under mattene.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Klykken

Ah, da forstår jeg. :) Da er i prinsippet de uoriginale gummimattene mer utsatt, hvis det nå "blir en dam" som skvulper.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Olemann

Fant at beste løsning om vinter er både og. Originale velour matter under, og de fine, skreddersydde gummimatene over. (Ikke de originale for de er for glatte med for lite oppsamlingsevne)  Gir både støydemping og unngår risiko for fukt og vond lukt i bilen.

Sitat fra: Klykken på fredag 06. mars 2015, klokken 09:33
Ah, da forstår jeg. :) Da er i prinsippet de uoriginale gummimattene mer utsatt, hvis det nå "blir en dam" som skvulper.

Ferry

Jeg har brukt velourmattene i hele vinter, og de er knusk tørre. Tørt på gulvet under også. Har tatt dem med inn over natta et par ganger, men det har vært unødvendig. På et par av hjørnene har det samlet seg en hvit kant av størknet salt. Dette har jeg skylt av med litt vann. Fravær av gummimatter fungerer forbausende bra. Det er aldri dugg i bilen heller. Sabla bra bil!


Ferry

Det var en stusselig vask av gummimatter. Skulle tro etterbildene var tatt før mattene ble tatt ut.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA