Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av MortenH, tirsdag 04. februar 2014, klokken 08:58

« forrige - neste »

jaxry

Vet noen om man kan velge hvilken farge man vil ha på velourmattene ved henting, eller følger disse interiørvalget fra fabrikk? Har bestilt Loft interiør, men vil selvfølgelig ha mørke matter. Alt annet er bare merarbeid og raskt stygge matter...
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

LMOR

Sitat fra: jaxry på mandag 17. februar 2014, klokken 15:40
Vet noen om man kan velge hvilken farge man vil ha på velourmattene ved henting, eller følger disse interiørvalget fra fabrikk? Har bestilt Loft interiør, men vil selvfølgelig ha mørke matter. Alt annet er bare merarbeid og raskt stygge matter...
Du får lys grå matter, som kommer fra fabrikken. Du må betale for mørke i tillegg, men da kan du bruke dem om vinteren, og de lys når det er sommer og sol.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

Sitat fra: jaxry på mandag 17. februar 2014, klokken 15:40

De følger interiør-valget, ja. Og det er lyse matter i Loft og Lodge, mens mørke i Suite. Standard-ineriøret "Atelier" har ikke matter i det hele tatt.

Jeg har selv valgt Lodge, og lyse matter er ikke så ille i sommerhalvåret (støvet er mest "hvitt/grått") - men jeg planlegger å kjøpe svarte matter til vinteren (liker ikke de grå "teflon"-mattene, siden de ikke holder særlig godt på vann med sin helt plane overflate). Det beste hadde vært om det dukker opp skikkelige gummi-matter med riller, som på andre BMW'er, men så langt finnes ikke disse. Har fått pris på sorte stoff/velour-matter: 1.708,-

jaxry

Ok, takk for info. Jeg antar ekstra velourmatter også er mva-belagt? Kommer sikkert mye tilbehør litt om litt. Tror jeg selv avventer gummimatter. Håper Rensi kommer med i3-matter ;)

Olemann

Blåser liv i denne igjen.

Noen som har funnet noen uorginale gummimatter som passer noenlunde og kan holde på litt vann?  Har kjøpt originale tekstil, men nå i slapse-sesongen er det kjekt med noe som kan samle litt vann.

Jeg vil ikke ha de originale gummimattene da jeg synes de mangler det viktigste, nemlig evnen til å holde på litt vann.  De er for glatte og for lite laget for snø/slaps.

Liker heller ikke design-ideen på de originale jeg nå har der det er en felles matte foran slik at det er en plunder-jobb å få den ut uten at alt bøsset spres i bilen før matta er ute...

moonbuggy

http://www.gytisautek.no/Shop/List/i3/1410/1
Denne har bra gummimatter for I3. Forum medlemmer får 15% rabatt ved å oppgi brukernavn på forumet.

Også disse er en en del foran og en del bak, men er ganske greie å håndtere. Det er også fullt mulig å dele den, enten ved å la en beholde midtstykket, eller simpelthen kutte ut midtstykket.

Olemann

Takk for tips!

Men; ser at de koster 1850 (!) for 2/4 matter!  Mine tilsvarende for Peugeot ion som jeg kjøpte fra dem koster kr. 600.- for 4 matter.

Har sendt dem en mail og spurt om de til i3 er gullforgylt eller om noen på veien skor seg skikkelig her, for noe merkelig er dette.

Sitat fra: moonbuggy på søndag 14. desember 2014, klokken 16:16
http://www.gytisautek.no/Shop/List/i3/1410/1
Denne har bra gummimatter for I3. Forum medlemmer får 15% rabatt ved å oppgi brukernavn på forumet.

Også disse er en en del foran og en del bak, men er ganske greie å håndtere. Det er også fullt mulig å dele den, enten ved å la en beholde midtstykket, eller simpelthen kutte ut midtstykket.

moonbuggy

De er dyre fordi dette er kvalitetsmatter fra amerikanske Weathertech (regnet som creme de la creme).
Skal man kjøpe bør det skje kvikt fordi prisen sannsynligvis går i været med valutaen.

http://www.weathertech.com/bmw/2014/i3/floorliner-digitalfit/

Som du ser her så er prisen 210 USD fra weathertech i USA.

Olemann

OK; takk for svar. Da er det bare å vurdere om jeg vil ha gull under føttene, eller om pengene heller skal brukes på en god middag for 2, og så kjøpe gumi-underlaget et annet sted :-)
Men; noen som har funnet andre matter til den prisen de andre mattene har, altså ca 5-600.- for settet, som passer?

Sitat fra: moonbuggy på søndag 14. desember 2014, klokken 21:40
De er dyre fordi dette er kvalitetsmatter fra amerikanske Weathertech (regnet som creme de la creme).
Skal man kjøpe bør det skje kvikt fordi prisen sannsynligvis går i været med valutaen.

Olemann

Da ble det gullmattene, så får middagen med godt drikke heller vente, har ikke funnet noen andre matter som passer.

Sitat fra: Olemann på mandag 15. desember 2014, klokken 08:51

OK; takk for svar. Da er det bare å vurdere om jeg vil ha gull under føttene, eller om pengene heller skal brukes på en god middag for 2, og så kjøpe gumi-underlaget et annet sted :-)
Men; noen som har funnet andre matter til den prisen de andre mattene har, altså ca 5-600.- for settet, som passer?

Sitat fra: moonbuggy på søndag 14. desember 2014, klokken 21:40

jaxry

Det er en helt sinnsyk kvalitet på disse mattene.

snakkis

Sitat fra: jaxry på mandag 15. desember 2014, klokken 23:44
Det er en helt sinnsyk kvalitet på disse mattene.
Det ser ut som de passer som hånd i hanske!

Bruker du dem hele året, eller bare nå på vinteren?

Olemann

Jeg kommer til å ha dem i året rundt, men med originale tekstilmatter under, erfaring med at det hjelper både på støy og på trekk/kulde å ha tekstilmattene liggende under.  Dog; blir de våte så er det usunt for både bil & mennesker, da må det tørkes.   Har nok med krypkjeller i huset om jeg ikke skal begynne med fukt i bilen og :-)

snakkis

Har noen bestilt bagasjeromsmatten?

Aberg88

Sitat fra: snakkis på tirsdag 16. desember 2014, klokken 12:31
Har noen bestilt bagasjeromsmatten?
Jeg har denne og er både imponert og veldig fornøyd med denne. Det er til og med mulighet for å lage et hull i matten til strikkene om man ønsker det.

BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA