Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av MortenH, tirsdag 04. februar 2014, klokken 08:58

« forrige - neste »

jaxry

Sitat fra: snakkis på tirsdag 16. desember 2014, klokken 06:28
Sitat fra: jaxry på mandag 15. desember 2014, klokken 23:44
Det er en helt sinnsyk kvalitet på disse mattene.
Det ser ut som de passer som hånd i hanske!

Bruker du dem hele året, eller bare nå på vinteren?
Jeg kommer nok til å bruke dem året rundt. Har gjort det med de andre bilene mine.
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

Olemann


Da var gullmattene på plass i bilen, fin kvalitet og problemet med at de er doble kan lett løses med en skarp kniv - midt delen av matta ved koppholderen  kan snittes og da kan den løftes ut av bilen med vann og bøss uten risiko for at størsteparten spres i kupeen før matta er ute av bilen....

Fine matter og høy pris, men så henger jo noen ganger pris og kvalitet sammen, får håpe det gjelder denne gangen :)

SE

Ang. gulvmatter:  Har lyst interiør... Blir det stress med beige matter tro?  :-\  Innspill?

moonbuggy

Sitat fra: SE på søndag 21. desember 2014, klokken 11:40
Ang. gulvmatter:  Har lyst interiør... Blir det stress med beige matter tro?  :-\  Innspill?
Jeg har lyst interiør, og de svarte mattene. De passer utmerket. Beige ? Ikke for meg ;D

Sirka

Jeg kjørte med de lyse mattene fra mars til utpå høsten, så skiftet jeg til svarte, som vintermatter. Ut fra min erfaring er det egentlig ikke særlig forskjell - den dritten jeg drar med inn synes egentlig like godt på svart som lyst, og er like enkel å støvsuge vekk. Men greit å ha to sett å bytte på, da. :)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

LMOR

Sitat fra: SE på søndag 21. desember 2014, klokken 11:40
Ang. gulvmatter:  Har lyst interiør... Blir det stress med beige matter tro?  :-\  Innspill?
Noen med lyst interiør blir nå levert med svarte matter.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Ferry

De Weathertech-mattene ser bra ut! Jeg takket ja til originale BMW-matter, men de hadde ikke på lager da jeg henta bilen. Så jeg har brukt velourmattene ti nå, og trives godt med det. De er veldig behagelige å bruke. Først tenkte jeg at det er upraktisk med vann og snø og smuss, og at de blir ødelagt hvis jeg bruker dem på vinteren. Nå har jeg bestemt for å bare bruke dem videre. Velour er bedre enn gummi, og jeg gidder ikke ta vare på mattene for at nestemann skal få dem ubrukt. Det går jo an å kjøpe nye velourmatter også om jeg skulle føle for det. Jeg har slutta med beskyttelsesfilm på touchskjermer også. Det er ingen vits med superduperglass hvis jeg klistrer billig plast utenpå. Og det er ingen vits med velour hvis jeg legger gummi over. Rust i gulvet er neppe noe problem på i3..

Klykken

Sitat fra: Ferry på søndag 21. desember 2014, klokken 18:52
Rust i gulvet er neppe noe problem på i3..
Men mugg og vond lukt kan forekomme hvis man er uheldig og ikke får tørket dørken. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

02jan

Jeg tok den enkel varianten, Biltema, sort/antitransitt stoff matter til Saab 9-3, 4 løse matter som jeg la over de originale.

Førerside matten , la jeg på tvers, de andre passet fint.

Enkle å ta ut og riste , samme farge som de originale.
Er ikke så glad i gummimatte lukt, så lenge jeg ikke drar inn for mye snø , burde det være mulig å holde tørt.

Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Ferry

Å få tørket opp en gang iblandt er nok lurt, både for lukt og dugg innvendig. Jeg har pleid å ta biler inn i oppvarmet garasje hvis jeg har anledning i løpet av vinteren. Lar den stå natta over med dørene på vidt gap og mattene tatt ut. Velourmattene virker aldri våte, men det spørs om de er fuktige tvers gjennom. Gummimatter er fint for å holde vann unna, men har det først kommet under dem så slipper det ihvertfall ikke ut på ei stund. Velouren vil jo tørkes kontinuerlig så lenge varmen er på og vifta går. Men om det er tilstrekkelig vet jeg ikke ennå. Kanskje akkurat nå er en fin anledning til å ta dem inn foran vedovnen? Tusler ut..

Olemann


Velourmattene virker aldri våte, men de som har brukt bilen i slaps noen dager MED gummimatter i, vet hvor mye vann som havner på mattene. Jeg vil ikke ha dette vannet ned i velourmattene med derpå følgende fukt, lukt, bakterier etc.
Min løsning er originale velour under, gir fin varme og støyreduksjon, så disse omtalte dyre gummi-mattene på toppen.  De sklir ikke rundt og dekker hele arealet føtter kommer til på.

Fornøyd med resultatet selv om de som sagt kostet en god 5 retters middag med kone (og vin)  Men varer antagelig lenger enn vinen, forhåpentligvis ikke lenger enn kona.


LMOR

Jeg har brukt originale velour matter i 4 år nå, i regn og slaps på Vestlandet...
Ingen lukt  ;D
Vannet renner ikke gjennom, og tørker helt fint opp.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Ferry

Jeg tok inn mattene i går kveld og hang dem opp til tørk ved en vedovn. Men de var ikke våte i utganspunktet. Det virker ikke som om de er i stand til å holde på så mye vann. Men de er forferdelig klønete å få ut av bilen uten å tømme dem på gulvet! En runde med støvsuger før de tas ut kan anbefales.

02jan

Derfor har jeg de løse juksemattene over de originale " sommer mattene" ,lett å ta ut og børste.

Blir mye salt og skitt, som vil tære på stoffet - vurder bruk av avis for å holde fuktfritt.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Ferry

Velourmattene holder seg tørre fremdeles, etter snart tre måneders bruk. Tok den inn forleden kveld, men den var egentlig knusk tørr. Aldri antydning til dugg i bilen heller. i3 er fantastisk!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA