Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Krøll med de nye "Mode 3"-ladepunktene i Oslo - hvem har ansvaret?

Startet av elektrolux, tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:31

« forrige - neste »

Turist

#15
Bestemte meg for å se hvor lavt jeg kunne komme ned på vei til jobben i dag
Strekningen er Holmlia - Fornebu, gjennom Oslo i rushtrafikken. Starter på 130 m.o.h. - parkerer på ca 10 m.o.h (netto fall 120 meter, men har vært på - 45 meter underveis)
Eco+ (jada, litt kaldt var det!)
Dekk: Hakka R2 165/65-14
Bilen var ikke fulladet når jeg startet (godt under halv "tank"), men er fornøyd med gjennomsnittsforbruket!
Tidligere 1: Think Classic 2001 (Blåbæret)
Tidligere 2: Mitsubishi i-Miev (Millenium)
Tidligere 3: VW e-Up!
Nå: vw e-Golf

Elmo

Gjennomsnitt 9,7.  Ikke dårlig. Gratulerer!
Men jeg gidder ikke fryse for å prøve å slå deg. Rekken min er 12-13 på tilsvarende strekning, men vestfra - med varme.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

rojohan

Her er min køyring til jobben idag, det holdt akkurat på køyrelengde i ECO+. Start på ferjekai og sluttet på 132 moh  :D

Stiania79

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 09. januar 2014, klokken 23:20
Hvilke dekk har dere på disse bilene?
Er det orginale sykkeldekk eller vinterdekk?
Jeg la om til Nokian Hakka R 175/65-14 i dag. 6" felg. Ser faktsik ok ut. Syns sommerdekkene er veldig stusselig. up! med 17" er faktsik rått. Men det ville nok vært meget skadelig for forbruket. Selv ser jeg stor forskjell på de to andre bilene i huset med brede sommerdekk vs smale vinterdekk. (Golf 6 med 185/65-15 og 225/40-18 og Sharan 7N med 205/60-16 og 235/45-17)

Har nok litt å si, men bilen skal også se bra ut! Jeg har oppgradert:

15' orginal felg med 185/55-15 Nokian Hakka r2
16' Ypsilon felg med 185/50-16 Continental (tror jeg - får bilen om 7 dager - ba Møller om lav rullemotstand)

17' er fett som bla Groove up! blir levert med som tilvalg, men 205 bredde blir i det meste laget for denne bilen - både mtp støy, fjæring og rullemotstand...

S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

vilHAel

Første langtur med lånt e-up. Får vår egen rett før påske.
Fornøyd med turen.  0 grader kaldt, første 20 km gikk på eco+ men med litt setevarme. Ville forsikre meg om at jeg kom frem. Resten på eco m 22 grader varme. Stigning fra havnivå til ca 150moh, noen relativt bratte stigninger. 80kmt og 60 kmt vei. Ikke noe motorvei. Vinterdekk, pigfritt.

r2d2

Fra Tønsberg til Sandefjord i fint vårvær, 11 grader og sol.

Start på ca 15moh, stopp på ca 45moh.
Lå på 10.7 før de siste bakkene/høydemeterne, sluttet på 11.0.

Hadde på Eco (ikke Eco+) på turen.

Er både rundkjøringer og lyskryss underveis som gir litt ekstra stop/start, fulgte ellers trafikken på gamle E18 som står for de fleste kilometerne her.

Fortsatt med vinterdekk...

Stikkkontakt

En hel del småkjøring på dagens etappe.
Dette tyder på at rekkevidden er betydelig bedre i varmere vær. (12 grader)
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Teslus

Første langtur hadde jeg i går, og må si meg veldig fornøyd! Kjørte fra Sandvika til Vestby om Oslo, så tilbake til Oslo. Mye 80 og 100 sone, relativt flatt. Kjørte i normal modus, med sommerdekk og med 20 grader i bilen.




Stikkkontakt

Sitat fra: SebastianSandtorv på tirsdag 01. april 2014, klokken 10:25
Første langtur hadde jeg i går, og må si meg veldig fornøyd! Kjørte fra Sandvika til Vestby om Oslo, så tilbake til Oslo. Mye 80 og 100 sone, relativt flatt. Kjørte i normal modus, med sommerdekk og med 20 grader i bilen.


105 km og 28 i restrekkevidde stemmer ikke helt. Hadde du ikke fullt oppladet batteri når du startet?
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Teslus

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 01. april 2014, klokken 10:52
105 km og 28 i restrekkevidde stemmer ikke helt. Hadde du ikke fullt oppladet batteri når du startet?

Joda, jeg hadde fult batteri. Men jeg har en ganske lang bratt bakke på vei hjem, og en kort bratt bakke igjen for å komme ned til vannet. Så derfor rekkeviddeindikatorene er på tur(som alltid). Den baserer seg ikke på gjennomsnittet av all kjøring, men et snitt av det siste minuttet eller 5(Noen som vet nøyaktig?).

Up-grade

#25
Jeg får legge ut et bilde jeg også. Dette er laveste forbruk jeg har oppnådd så langt på en tur. Dette er fra Skien til Stathelle sent på kvelden og hadde derfor mulighet til å kjøre uten påvirkning fra andre stort sett. Holdt fartsgrensen hele veien. Temperaturen var ca+10.   
Startet på 112m og stanset på 50m, var nede på 5m som laveste punkt.
Tungsten silver e-up!

EV - Driver

Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

las^se

Min første tur i ny e-up! Lite variasjon i høydemeter. Kjørte i Eco-mode.

VW e-up! -14

Kleppen

Min langtur test fra Ryen (Oslo) til Moss og tilbake.

Elmo

#29
Sitat fra: Elmo på tirsdag 25. februar 2014, klokken 19:13
Gjennomsnitt 9,7.  Ikke dårlig. Gratulerer!
Men jeg gidder ikke fryse for å prøve å slå deg. Rekken min er 12-13 på tilsvarende strekning, men vestfra - med varme.

Det var i februar. Men idag derimot fikk jeg 9,5 selv, i kø på tur fra Lysaker til Asker uten å forsøke å kjøre forsiktig engang (så det bare tilfeldig da jeg var vel fremme).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA