Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av Nuvolari, onsdag 18. desember 2013, klokken 12:35

« forrige - neste »

ArneS

Sitat fra: ArneS på torsdag 12. desember 2013, klokken 16:26
Fikk blå adapter i dag og har testet at "Schedule charging" virker, stopp og start via appen og bilen virker og "Set charge limit" virker (dvs hvis jeg setter den på 80% og den avslutter så kan jeg via app/bil øke denne til 100% og den starter å lade igjen. Eneste bekymring er at jeg fortsatt får "charge cable problem" når jeg gjør dette og er redd for at denne feilen lager krøll med 12V batteriet.

Var nok litt rask på avtrekkeren her - etter at bilen var ferdigladet (90%) i kveld, fikk vekket den men ikke mulig å starte lading via appen da!
P85+ Signature (solgt)
P85DL

janosat

Dere som har fått  blått adapter til UMC i Bergen
Har dere hentet det fra Tesla servicesenter eller mottatt pr post?, venter fortsatt på mitt.

MrDriveby

Sitat fra: janosat på fredag 13. desember 2013, klokken 00:08
Dere som har fått  blått adapter til UMC i Bergen
Har dere hentet det fra Tesla servicesenter eller mottatt pr post?, venter fortsatt på mitt.

Hadde dratt innom dem å gitt beskjed du trenger det nå :)
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Cirion

Var inne til oppgradering i går. Bytte frontrute (steinsprut som gikk alle veier), oppgradere lykter (tåkelys med stripe), samt at det ble tatt servicebulletins denne gangen også. De hadde også satt av et blått adapter til meg  ;D

41km/t går vesentlig fortere enn 17km/t på schuko som jeg fikk før... Har likevel passert 12 000km.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Øyvind.h

Misunnelig :) Frister å ta bilde av Teslas UMC der den henger ved siden av mitt 32A enfas uttak, men vet det nå er rett rundt hjørnet.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sindrej

Sitat fra: Cirion på onsdag 18. desember 2013, klokken 08:38
Var inne til oppgradering i går. Bytte frontrute (steinsprut som gikk alle veier), oppgradere lykter (tåkelys med stripe), samt at det ble tatt servicebulletins denne gangen også. De hadde også satt av et blått adapter til meg  ;D

41km/t går vesentlig fortere enn 17km/t på schuko som jeg fikk før... Har likevel passert 12 000km.

Åssen i huleste fikk du 17 km/t på schuko ?  Jeg får 13 på 230V

laumb

Svaret finner du i bildet: Rated (ikke Typical).

Cirion

Sitat fra: sindrej på onsdag 18. desember 2013, klokken 15:05
Åssen i huleste fikk du 17 km/t på schuko ?  Jeg får 13 på 230V
Som Laumb sier, jeg oppgir Rated Range. Samt at jeg ikke ser på tallet før bilen har roet seg ned, jeg ser på app'en etter et kvarter, og tar screenshot. Med en gang man setter i ladekabelen, så brukes nok noe av strømmen til diverse, det tar noen minutter før man ser maks hastighet.

Tallet jeg får på 22kw type 2 stasjoner er 106km/t.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

sindrej

Ok, ja det forklarer jo det.  Rated er jo fri fantasi i min bil, så jeg bruker typical eller hva det nå heter.

Øyvind.h

Sitat fra: sindrej på onsdag 18. desember 2013, klokken 16:09
Ok, ja det forklarer jo det.  Rated er jo fri fantasi i min bil, så jeg bruker typical eller hva det nå heter.
Samme her. Bruker typical, for den stemmer i praksis. Rated teller ned raskere enn jeg kjører (i hvert fall nå på vinteren), så den blir misvisende.
Fikk kommentar fra en som prøvekjørte også når rated stod på.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Cirion på onsdag 18. desember 2013, klokken 15:55
Sitat fra: sindrej på onsdag 18. desember 2013, klokken 15:05
Åssen i huleste fikk du 17 km/t på schuko ?  Jeg får 13 på 230V
Som Laumb sier, jeg oppgir Rated Range. Samt at jeg ikke ser på tallet før bilen har roet seg ned, jeg ser på app'en etter et kvarter, og tar screenshot. Med en gang man setter i ladekabelen, så brukes nok noe av strømmen til diverse, det tar noen minutter før man ser maks hastighet.

Tallet jeg får på 22kw type 2 stasjoner er 106km/t.

Jeg får også 16-17km/t på schuko, men da typical. Dog ikke med Teslas UMC ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Teslafrank

Har blått adapter, forsøkte i går første gang.

Funker perfekt, 30-32 km/t. Tesla UMC

tSla

Jeg har også fått blått adapter nå. Fungerer utmerket! (Det har lading alltid gjort med meg, lading på 5-13A Schuko). Men veldig kjekt å kunne lade bilen på 32A! Går voldsomt mye fortere (fra en som aldri har testet Supercharger)  ;)
Tesla Model S P85+

Alfa Bergen

Var innom Tesla i Bergen i dag og fikk hentet blått adapter (+nytt deksel for takfester). Tester det nå. 32 amp, men bare 211 volt. Går uansett mye fortere enn før.

Testet også start og stopp lading fra appen, og det fungerte!
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

heimabrygg

Sitat fra: janosat på fredag 13. desember 2013, klokken 00:08
Dere som har fått  blått adapter til UMC i Bergen
Har dere hentet det fra Tesla servicesenter eller mottatt pr post?, venter fortsatt på mitt.

Du får mail og kan da hente i butikk eller få tilsendt.
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA