Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av Nuvolari, onsdag 18. desember 2013, klokken 12:35

« forrige - neste »

kjølholdt

rødt adapter kan nå bare plukkes opp hos tesla i bergen de har de inne.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Karkris

Sitat fra: Jejl på søndag 09. februar 2014, klokken 16:03
Hvis jeg justerer ned ladehastigheten i bilen fra f.eks 32A til 24A, vil bilen da trekke strøm fra batteriet hvis jeg skal forvarme bilen? Varmen trekker vel opptil 6 kw. Eller trekker den da 24A fra nettet og resten fra batteriet?
Tesla Model S 85, hvit, Namsos

Bjørn

Sitat fra: Karkris på fredag 21. mars 2014, klokken 16:35
Sitat fra: Jejl på søndag 09. februar 2014, klokken 16:03
Hvis jeg justerer ned ladehastigheten i bilen fra f.eks 32A til 24A, vil bilen da trekke strøm fra batteriet hvis jeg skal forvarme bilen? Varmen trekker vel opptil 6 kw. Eller trekker den da 24A fra nettet og resten fra batteriet?

Bilen kan faktisk trekke opp til 12kw om batterivarmeren slår inn.. da holder selv ikke 32A.. Men det varer somregel ikke særlig lenge, og laderen får "ladet etter" bat. om man gir det noen min extra.. :) Kommer selvsagt an på hvor kaldt det er, hvor lenge bat. har stått i kulda osv..

Havebigfun

Sitat fra: Muffinman på fredag 21. mars 2014, klokken 14:24
Sitat fra: Havebigfun på søndag 09. februar 2014, klokken 23:19
vi fant vel ut at det var minst ladetap rundt 32A for en del mnd siden 8)
Ja hva fant dere ut egentlig? Synes å huske 88% ved 13A og 89% ved 16A 400v trefase, hvor havner 32A enfase?
Her:
http://www.teslamotors.com/no_NO/charging#/calculator
kan du se at det er mest effektiv/billigst å lade med 400V 16A, dernest 230V32A og til slutt 230/13 A

snoopy2005

Har ladet ca 14.000km med Schuko, og stort sett ikke mer enn 12-13km/time.
Fikk endelig installert 32A enfase i garasjen, og gledet meg til litt høyere ladehastighet!

Nå viser det seg at jeg får feilmeldinger når ladingen nærmer seg slutten! >:(

Dette medførte at i morges var det bare med nød og neppe det var nokk futt i 12V batteriet til å få start på bilen.
(12V batteri low, car may shut Down... osv.) Heldigvis kom lyset i skjermene etter noen minutt og releet slo inn når jeg trykket på bremsen, phu.....

Lurer på om jeg må tilbake på 13A  :-\

Noen som vet om V6 retter disse feilene, eller må jeg kontakte Tesla for ny UMC?


P85D og en KIA SOUL EV

Øggen

Sliter med det samme snoopy.
Scheduled charging funker ikke og får feil HVER gang. Da blir det å stille ned amp slik at det klaffer med avreise om morgenen. Men en annen ting. Har 32 enfase kurs, og ifølge tesla får mann da 40km/t. Jeg har ALDRI fått mer en 32 km/t. 10mm2 kabel og ca 225V. Normalt???

Haa

Øggen: typical vs rated? 40km fordrer vel da 185W/km - 32km tilsier 225W/km?
TMS 85, Mars 2014, Grønn

Øggen

Sitat fra: Haa på mandag 24. mars 2014, klokken 16:30
Øggen: typical vs rated? 40km fordrer vel da 185W/km - 32km tilsier 225W/km?

Aha, alltid typical her i gården ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA