Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av Nuvolari, onsdag 18. desember 2013, klokken 12:35

« forrige - neste »

Mons


Sitat fra: OleJA på tirsdag 10. desember 2013, klokken 20:43
Edit: Testet stopp og restart charge, virker ikke. :-

Prøv å starte forvarming fra appen, og forsøk deretter starte lading via appen (uten å vente på at bilen blir varm). Da funker det for meg. Forvarmingen kan man skru av igjen så snart lading er i gang.


Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Havebigfun

Sitat fra: Mons på onsdag 11. desember 2013, klokken 17:18

Sitat fra: OleJA på tirsdag 10. desember 2013, klokken 20:43
Edit: Testet stopp og restart charge, virker ikke. :-

Prøv å starte forvarming fra appen, og forsøk deretter starte lading via appen (uten å vente på at bilen blir varm). Da funker det for meg. Forvarmingen kan man skru av igjen så snart lading er i gang.
Testet idag- Funker ikke hos meg- med den aktuelle FW versjonen

TerjeV

Har hatt blått adapter noen dager og dette virker fint. Lader med opptil 32A, lar seg stoppe og starte fra "appen" uten problem. Har fått uventet stopp i lading to ganger av ca12. Plugget ut og inn... Startet igjen uten mere problemer.
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Havebigfun

Sitat fra: TerjeV på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:03
Har fått uventet stopp i lading to ganger av ca12. Plugget ut og inn... Startet igjen uten mere problemer.
Det er mange med UMC som virrer feilfritt på 230V og mange med store problemer. To ladefeil hos deg er to for mange til at jeg tror at UMC-problemet er løst med de andre adaptere.

OleJA

Sitat fra: Mons på onsdag 11. desember 2013, klokken 17:18

Sitat fra: OleJA på tirsdag 10. desember 2013, klokken 20:43
Edit: Testet stopp og restart charge, virker ikke. :-K

Prøv å starte forvarming fra appen, og forsøk deretter starte lading via appen (uten å vente på at bilen blir varm). Da funker det for meg. Forvarmingen kan man skru av igjen så snart lading er i gang.
Virker ikke, dvs får startet forvarming fra batteri, men lading nekter å starte. Instrumentdisplay viser feilmelding 'Charge cable problem'.

Kan i samme slengen nevne at jeg hadde en Tesla Loaner noen dager. Den fikk ikke 'Charge cable problem' med min UMC, så det kan virke som problemet er mer komplekst enn bare en feilkonstruerte UMC. Trolig en kombinasjon av dårlig Tesla UMC, og forskjellig toleranse på jordfeil el. på forskjellige biler.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Havebigfun

Sitat fra: OleJA på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:16
Sitat fra: Mons på onsdag 11. desember 2013, klokken 17:18

Sitat fra: OleJA på tirsdag 10. desember 2013, klokken 20:43
Edit: Testet stopp og restart charge, virker ikke. :-K

Prøv å starte forvarming fra appen, og forsøk deretter starte lading via appen (uten å vente på at bilen blir varm). Da funker det for meg. Forvarmingen kan man skru av igjen så snart lading er i gang.
Virker ikke, dvs får startet forvarming fra batteri, men lading nekter å starte. Instrumentdisplay viser feilmelding 'Charge cable problem'.

Kan i samme slengen nevne at jeg hadde en Tesla Loaner noen dager. Den fikk ikke 'Charge cable problem' med min UMC, så det kan virke som problemet er mer komplekst enn bare en feilkonstruerte UMC. Trolig en kombinasjon av dårlig Tesla UMC, og forskjellig toleranse på jordfeil el. på forskjellige biler.
Det finnes (ihvertfall) to forskjellige ladere i bilene våre- kanskje det er den eldre versjonen som er mere ustabil og fusker mer sammen med UMC. Faktum at Menneskes ladekabel fungerer feilfritt sålangt tyder imidlertid på at det er fortrinnsvis i UMC-en problemet ligger.

Havebigfun

#22
Motivert av andre som har fått hentet sitt adapter i butikken investerte jeg en time av mitt korte liv og dro innom Alna- der visste man ikke noe og henviste meg til butikken på Skøyen. Vel fremme fikk jeg beskjed at adaptere kom til å bli utlevert ila noen uker og at jeg ville få beskjed når det var min tur. Ser ut ti at Oslofolk stiller bakerst i køen her også :o

ArneS

Fikk blå adapter i dag og har testet at "Schedule charging" virker, stopp og start via appen og bilen virker og "Set charge limit" virker (dvs hvis jeg setter den på 80% og den avslutter så kan jeg via app/bil øke denne til 100% og den starter å lade igjen. Eneste bekymring er at jeg fortsatt får "charge cable problem" når jeg gjør dette og er redd for at denne feilen lager krøll med 12V batteriet.
P85+ Signature (solgt)
P85DL

jenswer

Sitat fra: TerjeV på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:03
Har hatt blått adapter noen dager og dette virker fint. Lader med opptil 32A, lar seg stoppe og starte fra "appen" uten problem. Har fått uventet stopp i lading to ganger av ca12. Plugget ut og inn... Startet igjen uten mere problemer.
Får du ladet med 32A? Hvilken firmware? Har saltoboks og begrensning på 26A

Moray

Sitat fra: jenswer på torsdag 12. desember 2013, klokken 18:18
Sitat fra: TerjeV på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:03
Har hatt blått adapter noen dager og dette virker fint. Lader med opptil 32A, lar seg stoppe og starte fra "appen" uten problem. Har fått uventet stopp i lading to ganger av ca12. Plugget ut og inn... Startet igjen uten mere problemer.
Får du ladet med 32A? Hvilken firmware? Har saltoboks og begrensning på 26A

Dette lurer jeg på også. Trodde det var slik at software 5.6 --> hadde begrensning på 26A. Spent på svar.
S85

jkirkebo

Sitat fra: jenswer på torsdag 12. desember 2013, klokken 18:18
Sitat fra: TerjeV på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:03
Har hatt blått adapter noen dager og dette virker fint. Lader med opptil 32A, lar seg stoppe og starte fra "appen" uten problem. Har fått uventet stopp i lading to ganger av ca12. Plugget ut og inn... Startet igjen uten mere problemer.
Får du ladet med 32A? Hvilken firmware? Har saltoboks og begrensning på 26A

Be installatøren om å laske over både L1, L2 og L3, ikke kun L1 og L2 som det nok er gjort i dag. Da skal du få ladet med 32A.

Om kabelen kun er 3-leder (+pilot) må laskingen gjøres i selve pluggen, om det er 5-leder gjøres det i boksen.

32A fungerer fint hos meg med ZCW-ladestasjon.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Moray

Har fått tak i treveis lask for saltoboksen i dag. Prøver å installere den morgen. Skal bli spennende å se, 6A ekstra er jo ikke å forakte..
S85

TerjeV

#28
Sitat fra: jenswer på torsdag 12. desember 2013, klokken 18:18
Sitat fra: TerjeV på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:03
Har hatt blått adapter noen dager og dette virker fint. Lader med opptil 32A, lar seg stoppe og starte fra "appen" uten problem. Har fått uventet stopp i lading to ganger av ca12. Plugget ut og inn... Startet igjen uten mere problemer.

Får du ladet med 32A? Hvilken firmware? Har saltoboks og begrensning på 26A

Hei, -har siste oppdatering fra igår kveld  5.8 (1.49.29). Er usikker på om det var den som åpnet fra 26 -32A. Se bildet mitt.... Det er av det jeg tolker at jeg lader med 32A. Er dette feiltolket av meg så beklager jeg!

Edit:  Testet start fra appen igjen idag etter å ha stoppet den i et par timer.... - da ville den ikke starte igjen. Måte plugge ut og inn :-I
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

OleJA

Sitat fra: Moray på torsdag 12. desember 2013, klokken 18:26
Sitat fra: jenswer på torsdag 12. desember 2013, klokken 18:18
Sitat fra: TerjeV på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:03
Har hatt blått adapter noen dager og dette virker fint. Lader med opptil 32A, lar seg stoppe og starte fra "appen" uten problem. Har fått uventet stopp i lading to ganger av ca12. Plugget ut og inn... Startet igjen uten mere problemer.
Får du ladet med 32A? Hvilken firmware? Har saltoboks og begrensning på 26A

Dette lurer jeg på også. Trodde det var slik at software 5.6 --> hadde begrensning på 26A. Spent på svar.
Den har en begrensning på 13A pr fase. Saltoboksen monteres ofte med lask på kun 2 faser, derav 26A. Blått adapter lasker alle 3 faser -> 32A.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA