Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av Nuvolari, onsdag 18. desember 2013, klokken 12:35

« forrige - neste »

Bmwi3

Sitat fra: TK Askøy på mandag 20. januar 2014, klokken 20:04
Sitat fra: TeslaS på mandag 20. januar 2014, klokken 19:47
Sitat fra: TK Askøy på mandag 20. januar 2014, klokken 18:06
Sitat fra: Øggen på mandag 20. januar 2014, klokken 17:32
Men uansett så får ej ekstra utlegg fordi dei ikkje får finger ut av ....
He betalt for vara og dei he hatt plenti av tid å ordne det.

Jeg spurte en elektriker (veldig pent) om han kunne lage en overgang. Det er jo ikke helt stuerent å lage en overgang fra en kontakt som potensielt kan levere 32A til kontakt som maks skal levere ut 16A. Han gjorde likevel jobben for den nette sum av 365 kroner, alt inkludert. Lager du selv slipper du unna med betydelig mindre. Ikke akkurat behov for å gå til Forbrukrrådet med den saken i alle fall.

Kjedelig hvis det skal begynne å brenne. Det som elektrikeren har gjort er faktisk strengt forbudt.

Brann er det ingen som liker, men bilen trekker uansett kun 13A fra Shucko, så da er vel ikke sannsynligheten så veldig stor for at noe går galt? Det er jo ikke slik at jeg driver og kobler til alt mulig som trekker mer enn 16A til denne overgangen. Den er laget for å løse et spesifikt, midlertidig problem. Men bevares. Foretrekker du å vente på adapteret er jo det helt i orden. Jeg foretrekker å være litt pragmatisk.

Sannsynligheten er alltid der....Jeg foretrekker at alt er ok når bilen kommer, er det ikke det så tar jeg ikke mot bilen. Men jeg skjønner godt at folk er møkklei dette adapter tullet som faktisk har blitt helt latterlig.
TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.


Øggen

Sitat fra: TK Askøy på mandag 20. januar 2014, klokken 20:13
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 20. januar 2014, klokken 19:31
Sitat fra: TK Askøy på mandag 20. januar 2014, klokken 18:06

Det er jo ikke helt stuerent å lage en overgang fra en kontakt som potensielt kan levere 32A til kontakt som maks skal levere ut 16A. H

Ikke akkurat behov for å gå til Forbrukrrådet med den saken i alle fall.

Så det er greit å måtte ty til ulovligheter (eller ting som ikke er stuerent) fordi Tesla ikke kan levere varene???

Å "ty til ulovligheter" er kanskje å ta litt hardt i? Jeg har løst et spesifikt, midlertidig problem for 365 kroner. Kommer ikke til å koble til noe som helst som trekker mer enn 13A til den overgangen. Det sørger bilen for helt på egenhånd. Ikke noe risiko her i gården. Vi er alle enige om at det dumt at Tesla ikke har levert adapteret når vi forventet at de skulle gjøre det, men det må da være lov å komme med et tips som er bedre enn 32 meter skjøteldning fra kjøkkenet?

Enig med siste taler. Støtter deg der. ( ikke alle som er så lovløse som du og jeg)

Griffel

#93
Sitat fra: TK Askøy på mandag 20. januar 2014, klokken 20:13
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 20. januar 2014, klokken 19:31
Sitat fra: TK Askøy på mandag 20. januar 2014, klokken 18:06

Det er jo ikke helt stuerent å lage en overgang fra en kontakt som potensielt kan levere 32A til kontakt som maks skal levere ut 16A. H

Ikke akkurat behov for å gå til Forbrukrrådet med den saken i alle fall.

Så det er greit å måtte ty til ulovligheter (eller ting som ikke er stuerent) fordi Tesla ikke kan levere varene???

Å "ty til ulovligheter" er kanskje å ta litt hardt i? Jeg har løst et spesifikt, midlertidig problem for 365 kroner. Kommer ikke til å koble til noe som helst som trekker mer enn 13A til den overgangen. Det sørger bilen for helt på egenhånd. Ikke noe risiko her i gården. Vi er alle enige om at det dumt at Tesla ikke har levert adapteret når vi forventet at de skulle gjøre det, men det må da være lov å komme med et tips som er bedre enn 32 meter skjøteldning fra kjøkkenet?
Så lenge du lover på tro å ære at denne aldri brukes til noe som trekker mer enn 13A, etter noen minutter med 13A kjenner etter at den ikke blir varm, og ikke mister den av syne slik at den kan bli missbruk av andre, skal jeg la være å sende bekymringsmelding.

(Dette med etter noen minutter med belastning kjenne at den ikke blir varm er forøvrig et godt råd for alle adaptere og skjøtekontakter)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

TW838

Jeg ble oppringt av Tesla Trondheim på fredag om at jeg kunne hente mitt blåe adapter. Var innom på lørdag og testet den søndag tidlig. Fikk 32A ved andre forsøk (første viste charge cable problem...). Har ennå ikke fått den siste software oppdateringen. Det er en glede å se at bilen kan settes på forvarming nå uten at den tar strøm fra batteriet og faktisk fortsetter å lade! :)

På adapteret ser man at utviklingen/produksjonen ikke helt har gått på skinner. Det er stemplet manuelt en 'B' i slutten av serienummeret. Noen flere som har lagt merke til det? Evt. noen som har fått utlevert versjon 'A'?
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

Bjørn

Sitat fra: TW838 på tirsdag 21. januar 2014, klokken 20:14
Jeg ble oppringt av Tesla Trondheim på fredag om at jeg kunne hente mitt blåe adapter. Var innom på lørdag og testet den søndag tidlig. Fikk 32A ved andre forsøk (første viste charge cable problem...). Har ennå ikke fått den siste software oppdateringen. Det er en glede å se at bilen kan settes på forvarming nå uten at den tar strøm fra batteriet og faktisk fortsetter å lade! :)

På adapteret ser man at utviklingen/produksjonen ikke helt har gått på skinner. Det er stemplet manuelt en 'B' i slutten av serienummeret. Noen flere som har lagt merke til det? Evt. noen som har fått utlevert versjon 'A'?

Gratulerer m "the precious blue" :P
Når fikk du utlevert bilen..? (så jeg kan spekulere i om d nærmer seg min tur snart..) :P

Tesladaddy

Jeg tar meg den frihet og svare for ham. Han fikk bilen den 13.11 iflg hans egne innlegg.

Havebigfun

Sitat fra: TW838 på tirsdag 21. januar 2014, klokken 20:14
På adapteret ser man at utviklingen/produksjonen ikke helt har gått på skinner. Det er stemplet manuelt en 'B' i slutten av serienummeret. Noen flere som har lagt merke til det? Evt. noen som har fått utlevert versjon 'A'?
Jeg fikk min for noen uker siden -se helt lik ut- også "B". produsert 12/13 samme måned som jeg fikk den levert.

Veggen

#98
Måtte dere ta kontakt med Tesla for å få adapter eller kom det uoppfordret?

Fikk min bil 9. september, men har ikke hørt eller sett snurten av noe adapter.  :-\

Havebigfun

Sitat fra: Veggen på onsdag 22. januar 2014, klokken 18:19
Måtte dere ta kontakt med Tesla for å få adapter eller kom det uoppfordret?

Fikk min bil 9. september, men har ikke hørt eller sett snurten av noe adapter.  :-\
Kontakt + flaks
Ser ut til at man får når de adaptere liggende- de tildeles dog etter liste om en ikke henvender seg. Jeg tror du har en god sak forutsatt de har adaptere.
Jeg fikk min 1309

TW838

Sitat fra: Veggen på onsdag 22. januar 2014, klokken 18:19
Måtte dere ta kontakt med Tesla for å få adapter eller kom det uoppfordret?

Stemmer det, fikk bilen 13.11.
Adapteret kom for min del helt uoppfordret. Har lenge tenkt på om jeg skulle sende en mail og etterlyse adapteret, men hadde ikke gjort det før de ringte på fredag.
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

Bjørn

Okai.. takker for svar fra begge.. :) fikk min 19/12 så da er det min tur neste gang. Dem hadde en liste som dem fulgte rimelig slavisk kunne dem fortelle på Tesla Lade.. Var der å brukte av 2500kr kompensasjonen min, i form av gummimatter. :)

Greenday

#102
Jeg fikk min P85 i midten av september i Oslo. Har brukt en liten formue på å sette opp 32A CEE uttak på ytterveggen som nå har stått ufrivillig ubrukt i flere måneder.
Jeg sendte senest denne uken en mail til Tesla og etterspurte når jeg kunne forvente å motta min blå adapter, svaret var at de fortsatt ikke kunne gi meg et tidspunkt.

Kan noen som har det blå adapteret legge ut et bilde av hvilken vinkel UMC'en blir hengende fra veggen? Er det en solid løsning for yttervegg?

rklokk

Sitat fra: TW838 på tirsdag 21. januar 2014, klokken 20:14

På adapteret ser man at utviklingen/produksjonen ikke helt har gått på skinner. Det er stemplet manuelt en 'B' i slutten av serienummeret. Noen flere som har lagt merke til det? Evt. noen som har fått utlevert versjon 'A'?

Fikk utlevert 'C' i dag...
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

arnehelge

Fikk også "C" i posten i går. Lader med 32A/32A og gir 30 Km/t, typical.
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA