Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av Nuvolari, onsdag 18. desember 2013, klokken 12:35

« forrige - neste »

Nuvolari

Sitat fra: svimtapp på mandag 20. januar 2014, klokken 08:27
Hvor avansert er egentlig disse adapterene og er det noen som har noen plausible teorier hvorfor det skal ta høst, vinter OG vår å få disse ut til kundene? 

Jeg venter fremdeles på mitt røde adapter, da det er dette jeg har mulighet til å få benyttet i garasjen min, men tilbakemelding fra Tesla er: "Røde adaptere skal være klare til levering iløpet av første halvdel av 2014". 

De har i det minste utvidet/avsluttet bruken av 2-ukers-begrepet sitt...

Det er ganske utrolig at det skal ta 1år å produsere er slikt adapter.

Jeg mener de av dere som er avhengig av rødt adapter ringer journalistene bak helgens artikler og får laget en ny artikkel basert på at bilene ikke kan brukes slik de var tenkt pga manglende lade utstyr (rødt adapter).

Det er tydelig at Tesla prioriterer akkurat hva de selv vil og at negative artikkler får fart på sakene.

Jeg har ihvertfall ikke fått noen tilbakemelding fra Tesla på hvorfor adapteret som jeg har betalt for fremdeles ikke er levert.

Heldigvis trenger jeg det ikke til daglig men det er mange andre som gjør.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

coskars

Var innom Skøyen forrige uke. Tenkte jeg skulle se om det gikk å få hentet ut blått adapter, siden jeg har hørt her på forumet at andre har hatt hell med det. I tillegg skulle jeg hentet gummimatter som jeg bestilte før jul og skulle komme over nyttår.

Det virket som om de hadde fått hjelp fra US organisasjonen, fordi jeg ble henvist til en engelsktalende, tilsynelatende fra US org. Fikk beskjed om at nytt parti med adaptere kommer inn slutten av februar\begynnelse mars. Og til mitt spørsmål om gummimatter visste han ikke, men svarte at det "kommer sikker ila februar".
Sølvgrå P85, november 2013.
Fredrikstad

Øggen

Om ikke jeg får blått eller rødt når jeg henter om 2 uker har jeg(og Tesla) et helvettes problem. Ingen schuco hverken hjemme eller på jobb, bare blått hjemme og rødt på jobb.
Ikke aktuellt å legge opp noe nytt og ledning ut vindu nattestid utgår med skyhøye kneløft.

HKS

Sitat fra: Øggen på mandag 20. januar 2014, klokken 16:05
Om ikke jeg får blått eller rødt når jeg henter om 2 uker har jeg(og Tesla) et helvettes problem. Ingen schuco hverken hjemme eller på jobb, bare blått hjemme og rødt på jobb.
Ikke aktuellt å legge opp noe nytt og ledning ut vindu nattestid utgår med skyhøye kneløft.
Det kan jeg allerede nå si nå at du ikke kommer til å få.

Fikk selv bilen i månedsskifte mellom november og desember, og har ikke sett noe til noen av adapterene. Fikk også beskjed hos Tesla på Skøyen av de for øyeblikket var tomme.

Nå er det heldigvis en smal sak å få en overgang fra blått (CEE) kontakt til schuco. Bruker selv en slik kabel som er en halvmeter.
Tesla Model S 90D

Tuxedo

#79
Sitat fra: HKS på mandag 20. januar 2014, klokken 17:00
Nå er det heldigvis en smal sak å få en overgang fra blått (CEE) kontakt til schuco. Bruker selv en slik kabel som er en halvmeter.

Men hvis han har 32A blått stikk så må han lage den sjæl, da.

Fra rød 16A til Schuko har de på Biltema:
http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/Elektrikerverktoy/Adapter-3-fase-for-3-stk-1-fase-350090/
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Øggen

Men uansett så får ej ekstra utlegg fordi dei ikkje får finger ut av ....
He betalt for vara og dei he hatt plenti av tid å ordne det.

TK Askøy

Sitat fra: Øggen på mandag 20. januar 2014, klokken 17:32
Men uansett så får ej ekstra utlegg fordi dei ikkje får finger ut av ....
He betalt for vara og dei he hatt plenti av tid å ordne det.

Jeg spurte en elektriker (veldig pent) om han kunne lage en overgang. Det er jo ikke helt stuerent å lage en overgang fra en kontakt som potensielt kan levere 32A til kontakt som maks skal levere ut 16A. Han gjorde likevel jobben for den nette sum av 365 kroner, alt inkludert. Lager du selv slipper du unna med betydelig mindre. Ikke akkurat behov for å gå til Forbrukrrådet med den saken i alle fall.
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

Kallagtunet

Sitat fra: TK Askøy på mandag 20. januar 2014, klokken 18:06

Det er jo ikke helt stuerent å lage en overgang fra en kontakt som potensielt kan levere 32A til kontakt som maks skal levere ut 16A. H

Ikke akkurat behov for å gå til Forbrukrrådet med den saken i alle fall.

Så det er greit å måtte ty til ulovligheter (eller ting som ikke er stuerent) fordi Tesla ikke kan levere varene???

Bmwi3

Sitat fra: TK Askøy på mandag 20. januar 2014, klokken 18:06
Sitat fra: Øggen på mandag 20. januar 2014, klokken 17:32
Men uansett så får ej ekstra utlegg fordi dei ikkje får finger ut av ....
He betalt for vara og dei he hatt plenti av tid å ordne det.

Jeg spurte en elektriker (veldig pent) om han kunne lage en overgang. Det er jo ikke helt stuerent å lage en overgang fra en kontakt som potensielt kan levere 32A til kontakt som maks skal levere ut 16A. Han gjorde likevel jobben for den nette sum av 365 kroner, alt inkludert. Lager du selv slipper du unna med betydelig mindre. Ikke akkurat behov for å gå til Forbrukrrådet med den saken i alle fall.

Kjedelig hvis det skal begynne å brenne. Det som elektrikeren har gjort er faktisk strengt forbudt.
TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.

Li-Ion

Be afraid...

TK Askøy

Sitat fra: TeslaS på mandag 20. januar 2014, klokken 19:47
Sitat fra: TK Askøy på mandag 20. januar 2014, klokken 18:06
Sitat fra: Øggen på mandag 20. januar 2014, klokken 17:32
Men uansett så får ej ekstra utlegg fordi dei ikkje får finger ut av ....
He betalt for vara og dei he hatt plenti av tid å ordne det.

Jeg spurte en elektriker (veldig pent) om han kunne lage en overgang. Det er jo ikke helt stuerent å lage en overgang fra en kontakt som potensielt kan levere 32A til kontakt som maks skal levere ut 16A. Han gjorde likevel jobben for den nette sum av 365 kroner, alt inkludert. Lager du selv slipper du unna med betydelig mindre. Ikke akkurat behov for å gå til Forbrukrrådet med den saken i alle fall.

Kjedelig hvis det skal begynne å brenne. Det som elektrikeren har gjort er faktisk strengt forbudt.

Brann er det ingen som liker, men bilen trekker uansett kun 13A fra Shucko, så da er vel ikke sannsynligheten så veldig stor for at noe går galt? Det er jo ikke slik at jeg driver og kobler til alt mulig som trekker mer enn 16A til denne overgangen. Den er laget for å løse et spesifikt, midlertidig problem. Men bevares. Foretrekker du å vente på adapteret er jo det helt i orden. Jeg foretrekker å være litt pragmatisk.
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

Øyvind.h

Sitat fra: Øggen på mandag 20. januar 2014, klokken 16:05
Om ikke jeg får blått eller rødt når jeg henter om 2 uker har jeg(og Tesla) et helvettes problem. Ingen schuco hverken hjemme eller på jobb, bare blått hjemme og rødt på jobb.
Ikke aktuellt å legge opp noe nytt og ledning ut vindu nattestid utgår med skyhøye kneløft.

Ring dem og si du ikke får ladet bilen uten blått adapter, og at det er en forutsetning for å ta imot bilen. Så vil jeg tro de klarer å grave frem ett. Mye bedre å ringe om dette i forkant enn å stå der under utlevering og ta det med en som kanskje ikke har mulighet for å ordne noe som helst.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Tuxedo

Sitat fra: TK Askøy på mandag 20. januar 2014, klokken 20:04
Sitat fra: TeslaS på mandag 20. januar 2014, klokken 19:47
Sitat fra: TK Askøy på mandag 20. januar 2014, klokken 18:06
Sitat fra: Øggen på mandag 20. januar 2014, klokken 17:32
Men uansett så får ej ekstra utlegg fordi dei ikkje får finger ut av ....
He betalt for vara og dei he hatt plenti av tid å ordne det.

Jeg spurte en elektriker (veldig pent) om han kunne lage en overgang. Det er jo ikke helt stuerent å lage en overgang fra en kontakt som potensielt kan levere 32A til kontakt som maks skal levere ut 16A. Han gjorde likevel jobben for den nette sum av 365 kroner, alt inkludert. Lager du selv slipper du unna med betydelig mindre. Ikke akkurat behov for å gå til Forbrukrrådet med den saken i alle fall.

Kjedelig hvis det skal begynne å brenne. Det som elektrikeren har gjort er faktisk strengt forbudt.

Brann er det ingen som liker, men bilen trekker uansett kun 13A fra Shucko, så da er vel ikke sannsynligheten så veldig stor for at noe går galt? Det er jo ikke slik at jeg driver og kobler til alt mulig som trekker mer enn 16A til denne overgangen. Den er laget for å løse et spesifikt, midlertidig problem. Men bevares. Foretrekker du å vente på adapteret er jo det helt i orden. Jeg foretrekker å være litt pragmatisk.

+1
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Øggen

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 20. januar 2014, klokken 20:05
Sitat fra: Øggen på mandag 20. januar 2014, klokken 16:05
Om ikke jeg får blått eller rødt når jeg henter om 2 uker har jeg(og Tesla) et helvettes problem. Ingen schuco hverken hjemme eller på jobb, bare blått hjemme og rødt på jobb.
Ikke aktuellt å legge opp noe nytt og ledning ut vindu nattestid utgår med skyhøye kneløft.

Ring dem og si du ikke får ladet bilen uten blått adapter, og at det er en forutsetning for å ta imot bilen. Så vil jeg tro de klarer å grave frem ett. Mye bedre å ringe om dette i forkant enn å stå der under utlevering og ta det med en som kanskje ikke har mulighet for å ordne noe som helst.

Advarsel e gitt pr mail no.  Blei lova begge deler på tlf for 2 uker siden.

TK Askøy

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 20. januar 2014, klokken 19:31
Sitat fra: TK Askøy på mandag 20. januar 2014, klokken 18:06

Det er jo ikke helt stuerent å lage en overgang fra en kontakt som potensielt kan levere 32A til kontakt som maks skal levere ut 16A. H

Ikke akkurat behov for å gå til Forbrukrrådet med den saken i alle fall.

Så det er greit å måtte ty til ulovligheter (eller ting som ikke er stuerent) fordi Tesla ikke kan levere varene???

Å "ty til ulovligheter" er kanskje å ta litt hardt i? Jeg har løst et spesifikt, midlertidig problem for 365 kroner. Kommer ikke til å koble til noe som helst som trekker mer enn 13A til den overgangen. Det sørger bilen for helt på egenhånd. Ikke noe risiko her i gården. Vi er alle enige om at det dumt at Tesla ikke har levert adapteret når vi forventet at de skulle gjøre det, men det må da være lov å komme med et tips som er bedre enn 32 meter skjøteldning fra kjøkkenet?
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA