Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Problemer med Carwings i dag

Startet av Aage M., fredag 13. desember 2013, klokken 09:23

« forrige - neste »

Aage M.

Jeg hadde tidligere et innlegg på forumet om kjøp av fornybar energi for el-bil eiere. Innlegget ble lest av både medlemmer, strømleverandører og NRK, og i går fikk jeg en forespørsel fra NRK Østafjells om deltagelse i et innslag om opprinnelsesgarantier / fornybar (ren) strøm. Møtte opp som avtalt hos NRK kl 0930, og fikk en beskrivelse av opplegget. Vi kjørte rundt omkring i Drammen med utvendige kameraer på tre steder, samt fotograf i forsetet og journalist bak.Var innom Teslas klargjøringsavdeling (som klarer 30 biler pr dag innenfor ordinær arbeidstid). Journalisten ønsket et eget program om Tesla i Drammen, og avtalte dette med lederen. Deretter innom diverse ladestasjoner, samt Energi Buskerduds hovedkontor. Brukte totalt ca 2 1/2 time, og innslaget vil vare kun i et par min. på NRK Østafjells 1845 til 19000 i kveld. (ikke NRK østlandssendingen!).

Håper innslaget blir bra, og at det også blir god reklame for Tesla, og ikke bare for fornybar (ren) strøm. Det ble nevnt at det også kunne bli vist på Dagsrevyen eller på Norge i dag etter 21 nyhetene, men dette er det opp til NRK sentralt å bestemme.  ;)

fonberg

Vil programmet bli tilgjengelig på NRK-spilleren?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Aage M.

Sitat fra: fonberg på torsdag 05. desember 2013, klokken 14:58
Vil programmet bli tilgjengelig på NRK-spilleren?

Litt usikker på det. Er selv på en Jazz-klubb i kveld, og har derfor stilt inn dekoderen på opptak.

El-Ing

Grå S85 mottatt 28.2.

Henning76

Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

Thor2014


Havebigfun


OddB

Veldig bra ! En ansvarsbevisst og engasjert Teslaeier og en politiker som ikke har gjort en helhetlig vurdering av konseptet elbil !
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Gæsjan

TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

M.SKEIDE

en Tesla Model S forurenser NESTEN like mye som en LITEN POLO hvis ikke strømmen er ren ! Hvor mange kunne bytte ut en Model S med en LITEN POLO ? ? ? Jeg (og familien min) trenger en skikkelig bil som tar unger og barnevogn +++
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

OddB

Jeg fyrer stua og varmtvannstanken allerede på garantert CO2fri strøm i påvente av å få bilen i garasjen. Ei krone om dagen i opprinnelsesgaranti er det verdt for å legge slike argumenter døde.

Her er en permanent link direkte til innslaget :
http://tv.nrk.no/serie/distriktsnyheter-oestafjells/dkte99120513/05-12-2013#t=3m10s
 
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

sn0le

Vi bruker Telinet som leverandør.
Mest pga pris, men så at de hadde miljøgaranti.
Men så spørs det om det bare er selgerskryt.
http://www.telinet.no/miljo/fornybar-energi/
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Mindgame

Sitat fra: sn0le på torsdag 05. desember 2013, klokken 21:56
Vi bruker Telinet som leverandør.
Mest pga pris, men så at de hadde miljøgaranti.
Men så spørs det om det bare er selgerskryt.
http://www.telinet.no/miljo/fornybar-energi/

Opprinnelsesgaranti kan du få kjøpt hos f.eks. ECOHZ.no.
http://www.ecohz.com/products/products/guarantees-of-origin/

Der har vi kjøpt opprinnelsesgarantier til Jottacloud.

espen1976

Fint innslag.

Ellers må jeg si at jeg faktisk ikke bryr meg døyten om hvilken type strøm som går inn i min bil. Det er helt utenfor min kontroll uansett. Det er klin umulig å skille mellom ren og skitten strøm, det blir bare teori. Vi som forbrukere har ingen mulighet til å sjekke feks om situasjonen er slik at etterspørselen er på 2MW ren strøm, mens det bare er 1MW tilgjengelig. Hvordan skulle noen garantert vite hva de får? Det blir bare avlat i mine øyne. Betale overpris for å få god samvittighet? Jeg kjører elbil, og ligger dermed langt foran de som kjører fossilt. Jeg har god samvittighet...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA