Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny software oppdatering

Startet av bb, torsdag 12. desember 2013, klokken 23:14

« forrige - neste »

DaX

Fredagsunderholdning som desverre stopper etter 03:35 :(
http://vimeo.com/82613619
Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

OddB

Sitat fra: ElFinn på fredag 24. januar 2014, klokken 10:06
Det er kanskje denne videoen han refererer til?


Ja, de var den :D
Tynt med info der :D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

bb

Sitat fra: D.O på fredag 24. januar 2014, klokken 14:53
Du skulle prøvd en test med range mode av og på, med forvarmet bil og samme temp i kupe.  :)
God idé. Jeg har i en annen tråd her testet ulike temperaturer og med range mode av og på. Tendensen var at temperatur inne/ute spiller en stor rolle for rekkevidden.

Sitat fra: turbolurbo på fredag 24. januar 2014, klokken 18:53
Alltid underholdende videoer fra deg, Bjørn :D

Når det gjelder isolering av pano-taket, burde det vært relativt enkelt å få laget en insert med ramme av f.eks plast for å holde isolasjonen stabilt på plass. Disse kunne man f.eks trukket med stoff i ønsket farge for å få det til å se bra ut.

Dette vil hjelpe på i lave temperaturer, i tillegg til å gi en ekstra støydemping ved f.eks bruk av skiboks. Det er sikkert noen kreative sjeler her inne som kunne funnet en slik løsning. Tror nok mange ville kjøpt en slik ferdiglaget pakke.
Takk for tilbakemelding :)

Ja, den idéen med ramme likte jeg. Spørs når jeg får tid til å lage noe sånt da. Forhåpentligvis gir idéen min grobunn for at andre utvikler den videre.

Sitat fra: OddB på lørdag 25. januar 2014, klokken 01:08
Sitat fra: ElFinn på fredag 24. januar 2014, klokken 10:06
Det er kanskje denne videoen han refererer til?


Ja, de var den :D
Tynt med info der :D
Jeg fant ikke ut hvor kommentaren lå. Jaja, pytt pytt :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Teslafanboy

Rød P85, Brune perfomance seter, karbonfiber dekor, 21" grå turbinefelger, alt utstyr untatt + og barneseter ;) Levering juni/juli

OddB

La nå stakkaren få komme seg hjem først ;)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Real EoN

Og jeg lurer på hvor mye han fikk smugla med seg i frunken fra Sverige  :P
hulen i frunken burde jo vere genial systembolag lager, vertfall med liten modifikasjon der å (fake vegg) !  :o
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Oreo

Sitat fra: Real EoN på søndag 26. januar 2014, klokken 21:53
Og jeg lurer på hvor mye han fikk smugla med seg i frunken fra Sverige  :P
hulen i frunken burde jo vere genial systembolag lager, vertfall med liten modifikasjon der å (fake vegg) !  :o
Harry-trunken
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

bb

Video #4 er ute :)
Denne gangen ble det Teslatreff i Trondheim og kjøring på Green Highway.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Øyvind.h

Haha! "Don``t double dip"  ;D
Litt skjemmende med den ladekabelen som lå på bakken! på Dombås :(
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

getor

Nok en glimrende episode!

Hva jeg likte best denne gang er et du peker på saker og ting som a) Tesla kan bruke for å forbedre eller forandre, med andre konstruktiv kritikk; og b) at du også gir oss andre innblikk i langskjøring og hva å ta hensyn til. Åpenbart for noen kanskje men for oss nye eller for de som tenker på å kjøpe el-bil og Tesla spesielt, så er alt dette svært verdifulle inspill i vurderingen.

Ser frem til episode nr. 5  :)

BMW850

Veldig bra! :D Har du merket noe til de skralle vindusviskerene som mange har en mening om Bjørn? Tror nok Tesla legger merke til videoene dine, det vet vi jo de gjør:) Tesla burde kanskje også fått viskerene fra Mercedes. Den jeg single jeg har på min 97 C-klasse er veldig sterk og solid bygget, hadde passet bra. Skjønner egentlig ikke hvorfor Mercedes gikk bort ifra dem. Norsk vinter er noe helt annet enn lett California-regn... og at du evt setter søkelyset på slike ting er veldig bra!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

bb

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 31. januar 2014, klokken 07:13
Haha! "Don``t double dip"  ;D
Litt skjemmende med den ladekabelen som lå på bakken! på Dombås :(
Ja, jeg prøvde å få ladekabelen på plass, men den ville rett og slett ikke ligge der. Kabelen skal hektes på en liten plasttapp på nedsiden av Type 2-pluggen. Men denne er helt håpløs å få til å holde. Så oftes ligger kabelen på plass bare på grunn av spennet i kabelen. De burde hatt en liten klikkmekanisme som det var på Storlien.

Sitat fra: getor på fredag 31. januar 2014, klokken 08:04
Nok en glimrende episode!

Hva jeg likte best denne gang er et du peker på saker og ting som a) Tesla kan bruke for å forbedre eller forandre, med andre konstruktiv kritikk; og b) at du også gir oss andre innblikk i langskjøring og hva å ta hensyn til. Åpenbart for noen kanskje men for oss nye eller for de som tenker på å kjøpe el-bil og Tesla spesielt, så er alt dette svært verdifulle inspill i vurderingen.

Ser frem til episode nr. 5  :)
Ja, jeg prøver å gi et mest mulig realistisk bilde av Teslaen i bruk. Og derfor skal jeg ikke legge skjul på mangler og utbedringer som bør/må gjøres. Men jeg må jo også skryte av den når jeg har anledning :)

Sitat fra: BMW850 på fredag 31. januar 2014, klokken 08:11
Veldig bra! :D Har du merket noe til de skralle vindusviskerene som mange har en mening om Bjørn? Tror nok Tesla legger merke til videoene dine, det vet vi jo de gjør:) Tesla burde kanskje også fått viskerene fra Mercedes. Den jeg single jeg har på min 97 C-klasse er veldig sterk og solid bygget, hadde passet bra. Skjønner egentlig ikke hvorfor Mercedes gikk bort ifra dem. Norsk vinter er noe helt annet enn lett California-regn... og at du evt setter søkelyset på slike ting er veldig bra!
Dårlige viskere som mangler spoiler og dårlig spredning av dysene er noe jeg har irritert meg over lenge. Som du ser på mange klipp er passasjersiden ofte skitten av saltlake. Og de gangene jeg har filmet har jeg like før spylt for å få det så rent som mulig.

Jeg har tidligere hatt både Renault og BMW og der har viskerne og dysene fungert mye bedre. Dysene må spre og fintfordele spylervæsken bedre og ikke bare sprute dem opp som to små urinstråler. De treffer dessuten helt feil (derav urinstråle).

Det som sikkert hjelper er å få satt på spoiler på begge viskerne slik at de får nok kraft.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Øyvind.h

Sitat fra: bb på fredag 31. januar 2014, klokken 08:34
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 31. januar 2014, klokken 07:13
Haha! "Don``t double dip"  ;D
Litt skjemmende med den ladekabelen som lå på bakken! på Dombås :(
Ja, jeg prøvde å få ladekabelen på plass, men den ville rett og slett ikke ligge der. Kabelen skal hektes på en liten plasttapp på nedsiden av Type 2-pluggen. Men denne er helt håpløs å få til å holde. Så oftes ligger kabelen på plass bare på grunn av spennet i kabelen. De burde hatt en liten klikkmekanisme som det var på Storlien.
Klikkmekanismer kan gå i stykker. En hektekrok, eller rett og slett bare magnet ville gjort susen!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Voll1

Takk til bb for disse informative og nyttige videoer. Som flere har sagt allerede er det flott at du setter søkelyset på flere av forbedringspunktene; dekkstøy, viskere, spylere, snø i hjulhus, snø på viskere, snø/skit på ryggekamera, osv. Du kan gjerne gjenta disse problemene superkort i ALLE de kommende episodene.  :) Kanskje du også kan si noe om hvordan du opplever fjernlysene? Vi er mange som mener de er litt for mye sentrert og dermed ikke lyser bredt nok. Vises ganske godt i din video på "Gjøvik-siden".

Selv lurer jeg også på hvilke lyder dere andre opplever når ESP og ABS slår inn. Noen ganger blir jeg overrasket over hvor mye det smeller når ESP korrigerer (lyd fra ca venstre framskjerm). Kanskje kan bb ta med en kort sekvens på dette? Og gjerne nevne hva som skjer når man slår av traction controle (TC). Regner med TC var avslått ved parkering/avgang på Dombås på tur nord?   :D 
Model S  2013-2018
Model X  2017-

cra

Det var en irriterende klikkelyd litt før 3 minutter (ikke likt seg å ha slikt i videoer fra Bjørn). Ser (så langt) ut til å være bare på klippet med rushtrafikk; var der noen blitzlamper e.l. som kan ha forårsaket det? Ingen big deal, men ikke noe vi er vant til i disse videoene. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA