Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny software oppdatering

Startet av bb, torsdag 12. desember 2013, klokken 23:14

« forrige - neste »

sn0le

Igjen en kjempebra video.
Till lykke med juleferie og bryllup. :)

Har hatt noen slike turer selv, sover i bilen på tur hjem til juleferie.
Sånn sett vil jeg si at en EL-bil er tryggere, for man kan sove med varmen på uten
å risikere å bli forgiftet av eksosen.  :D

PS: Likte spesielt når du filmet langs kurvene på bilen og endret fokus (f.eks 9:28 ut i videoen).
Gir et ganske profft inntrykk.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

cra

Sitat fra: Muffinman på torsdag 19. desember 2013, klokken 18:56
Får man dedikerte personkort nå for tiden, eller er det bare verdikort å få kjøpt? Jeg har for øvrig opplevd å bli belastet for bil, men de har rettet det opp når jeg sa fra.

Det du får kjøpt (i alle fall hos Fjord 1) er verdikort person. Altså ikke X antall klipp, men det koster ca 300kr (pluss 100 i depositum for selve kortet, trur jeg), og da kan du betale for voksne/barn/honnør også i ulike takstsoner, og du får 17% rabatt. Og som allerede nevnt; du unngår noen diskusjon om bil fordi bilettøren slår inn vanlig bil, da dette ikke er mulig med disse kortene. Har berget meg noen ganger.

Der jeg ferdes er elbil lagt inn med egen takst, "takst nr 12" hvis jeg husker riktig. Da det kom for noen år siden var det en del bilettører som var "noget forbløffede" når jeg fortalte dem nr på takst de skulle slå inn. :-D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

bb

Sitat fra: sn0le på fredag 20. desember 2013, klokken 12:14
Har hatt noen slike turer selv, sover i bilen på tur hjem til juleferie.
Sånn sett vil jeg si at en EL-bil er tryggere, for man kan sove med varmen på uten
å risikere å bli forgiftet av eksosen.  :D
Måtte du ha bilen på tomgang hele natta eller? O.o Ulempen med Teslaen var at varmen kun gikk i 30 minutter. Jeg måtte flere ganger om natta våkne og slå på varmen via appen. Og ofte var bilen i sleep mode. Jeg burde i så fall ha slått av power save.


Sitat fra: sn0le på fredag 20. desember 2013, klokken 12:14
PS: Likte spesielt når du filmet langs kurvene på bilen og endret fokus (f.eks 9:28 ut i videoen).
Gir et ganske profft inntrykk.
Ja, de ble tatt med Nikon D7000 og 35 mm på f1,8. Som regel bruker jeg videokameraet fordi den er bedre til å filme selfies. Men jeg bør absolutt bruke D7000 mer fordi det gir fine shots :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

sn0le

Tidligere har jeg sovet i sovepose, hatt bilen på tomgang i korte perioder.
Gjerne våknet etter en time fordi det er bikkjekaldt i bilen, starte bilen la den gå i 10-15 minutter med
varmen på full blast før jeg stopper den igjen.

Med Galaxyen har jeg brukt Webastoen, men med samme bruksmønster. Den går bare i en begrenset periode.

Litt risky, fordi man leser jo om folk som dauer i bilen pga slikt.  :-\
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

bb

Det hørtes ut som en ganske tungvint og risky måte å sove i bilen på, ja :) Jeg har også sovet med Webasto på i 30-minuttersperioder i BMWen før. Den varmet ikke så mye. Men varmeren i Model S varmer *veldig godt*. Det at man kan starte varme fra appen på mobilen mens man ligger baki der må egentlig være ganske digg. Man trenger ikke å tenke på å måtte stoppe bilen etterpå. Den går av etter 30 minutter. Eventuelt kunne man satt opp scheduled heating fra VisibleTesla. Men det krever at en PC er påslått hele tiden og har internettforbindelse.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Hyperstress

Går det ikke an å ha på jevn lav varme hele natta? Eller må det være vekt i setet? (Det kan vel løses med noe tungt)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

bb

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 21. desember 2013, klokken 09:07
Går det ikke an å ha på jevn lav varme hele natta? Eller må det være vekt i setet? (Det kan vel løses med noe tungt)
Jeg har tenkt på dette også. Hvis jeg dytter hardt på setet så utløses buttsensor. Det virker som den trenger ca. 10-20 kg trykk. Kanskje jeg kan kjøre rundt med en sandsekk i bagasjerommet som kan tas fram ved behov? :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

D.O

Er ganske mye i allefall. Jeg skulle rygge, men pga dårlig sikt med vått ryggekamera så åpnet jeg døra. Gikk bra til jeg lente meg litt ut og bilen trodde jeg hadd stukket av og svarte med å sette brekket på. Bilen har i allefall ingen poroblemer med å låse hjula  :o
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

bb

Bare en uke etter at #1 video ble publisert ble jeg kontaktet av Tesla i USA. De var interessert i å samarbeide med meg og videoene mine. Det første prosjektet var å lage en video for customer stories. Dette er en samling videoer og bilder fra deres egne kunder. Noen av videoene ser ut til å være produsert av Tesla selv, mens andre er tydeligvis hjemmemekket.

Jeg fikk æren av å lage video for dem. Som vanlig har jeg filmet og redigert alt selv. Det jeg nevner på videoen er ut ifra mine egne erfaringer og opplevelser. Jeg har på ingen måte blitt sponset av noen.

Tesla kommer til å publisere videoen min på deres webside. Mulig de sender ut mail med link også. Enjoy! :D

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

MrDriveby

Sitat fra: bb på tirsdag 24. desember 2013, klokken 05:34
Bare en uke etter at #1 video ble publisert ble jeg kontaktet av Tesla i USA. De var interessert i å samarbeide med meg og videoene mine. Det første prosjektet var å lage en video for customer stories. Dette er en samling videoer og bilder fra deres egne kunder. Noen av videoene ser ut til å være produsert av Tesla selv, mens andre er tydeligvis hjemmemekket.

Jeg fikk æren av å lage video for dem. Som vanlig har jeg filmet og redigert alt selv. Det jeg nevner på videoen er ut ifra mine egne erfaringer og opplevelser. Jeg har på ingen måte blitt sponset av noen.

Tesla kommer til å publisere videoen min på deres webside. Mulig de sender ut mail med link også. Enjoy! :D



Kult! Gratulerer så mye med arbeidsoppdraget :) står respekt av det 8) God Jul, nå skal jeg kose meg med videoen til julefrokosten ;D
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

JWinterburn


Sitat fra: bb på tirsdag 24. desember 2013, klokken 05:34
Bare en uke etter at #1 video ble publisert ble jeg kontaktet av Tesla i USA. De var interessert i å samarbeide med meg og videoene mine. Det første prosjektet var å lage en video for customer stories. Dette er en samling videoer og bilder fra deres egne kunder. Noen av videoene ser ut til å være produsert av Tesla selv, mens andre er tydeligvis hjemmemekket.

Jeg fikk æren av å lage video for dem. Som vanlig har jeg filmet og redigert alt selv. Det jeg nevner på videoen er ut ifra mine egne erfaringer og opplevelser. Jeg har på ingen måte blitt sponset av noen.

Tesla kommer til å publisere videoen min på deres webside. Mulig de sender ut mail med link også. Enjoy! :D


grattis, kjempebra filmer!!
Må si jeg har sett alle sammen opptill flere ganger, bmw filmen så jeg før jeg begynte åteb ke på tesla av ene ller annen grunn :)
Skal du lagef leref filmer for Tesla også ?


Sent from my iPad using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

TK Askøy

Kjempebra! Filmene dine har vært stor underholdning for hele familien her, og promotionfilmen er helt topp. Er enig i alt du sier. Gratulerer og god jul!  :D
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

Quattro

Dyktig til å lage filmer du Bjørn :-)
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Sofus

Kjempebra igjen Bjørn!
Svært høy kvalitet på både filming og ikke minst redigering! Og innholdet er spot on. Bra reklame for et bra produkt!

Tusen takk for god underholdning! Filmene dine blir stadig vist på stor TV'n her.

God jul til deg og alle andre her inne!

Model S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA