Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny software oppdatering

Startet av bb, torsdag 12. desember 2013, klokken 23:14

« forrige - neste »

cra

Spent på hvilke modifikasjoner det kan være snakk om, ja. Kan vi vente oss tidenes mest forserggjorte how-to video, kanskje? Uansett er jeg ikke så bekymret for hvor Bjørn velger å publisere videoene sine; det skulle forbause meg stort om de ikke finner veien hit til forumet uansett. ;)

Er litt skeptisk til bare facebook; fb er ikke akkurat kjent for sitt videoinnhold (men de er helt sikkert ute etter en bit av kaka). Hvis det er snakk om at de fortsatt skal på youtube-kanalen og SÅ linkes på fb (og/eller evt. her) er det ikke noe problem; folk kommer til å stå i kø for å være først med å legge ut link til videoen. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

fonberg

Sitat fra: bb på torsdag 23. januar 2014, klokken 05:48
Jeg vil reposte det jeg poster på Facebook som beskriver mine kommende turer. Den blir på engelsk.

This weekend I'm going to drive on the Green Highway (www.greenhighway.nu/en/). This is a collaboration between the municipalities of Trondheim, Östersund and Sundsvall. The highway goes from the west coast in Trondheim to the east coast in Sundsvall. There are several charging stations there, including 22 kW type 2 chargers that I will be using. Almost all chargers are free.

As of today, the 22 kW chargers only extend from Trondheim to Östersund. The last strech to Sundsvall is not yet covered. But by 2015 it will. And because I have limited time this weekend, I will only drive to Östersund and back.

It's going to be as low as -20°C/-4°F between Lillehammer and Dombås on Friday. But I don't worry too much. I've made some modifications to my Tesla to deal with that :)

http://goo.gl/maps/OlUez

Når regner du med å passere Trondheim? Hadde vært moro om vi kunne fått til et lyntreff med flest mulig TMS-er når du passerer, enten nordover eller sørover. Evt. med ei TMS-kolonne et strekk på veien. Hvis flere trøndere med TMS synes dette er en idé så gi lyd så ser vi om vi får organisert noe.

Men bare hvis du Bjørn har tid/mulighet og synes det er OK, så klart.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

JWinterburn


Sitat fra: fonberg på torsdag 23. januar 2014, klokken 10:19
Sitat fra: bb på torsdag 23. januar 2014, klokken 05:48
Jeg vil reposte det jeg poster på Facebook som beskriver mine kommende turer. Den blir på engelsk.

This weekend I'm going to drive on the Green Highway (www.greenhighway.nu/en/). This is a collaboration between the municipalities of Trondheim, Östersund and Sundsvall. The highway goes from the west coast in Trondheim to the east coast in Sundsvall. There are several charging stations there, including 22 kW type 2 chargers that I will be using. Almost all chargers are free.

As of today, the 22 kW chargers only extend from Trondheim to Östersund. The last strech to Sundsvall is not yet covered. But by 2015 it will. And because I have limited time this weekend, I will only drive to Östersund and back.

It's going to be as low as -20°C/-4°F between Lillehammer and Dombås on Friday. But I don't worry too much. I've made some modifications to my Tesla to deal with that :)

http://goo.gl/maps/OlUez

Når regner du med å passere Trondheim? Hadde vært moro om vi kunne fått til et lyntreff med flest mulig TMS-er når du passerer, enten nordover eller sørover. Evt. med ei TMS-kolonne et strekk på veien. Hvis flere trøndere med TMS synes dette er en idé så gi lyd så ser vi om vi får organisert noe.

Men bare hvis du Bjørn har tid/mulighet og synes det er OK, så klart.
jeg er med.. Name the time and place ! Holder til i klæbu..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Trøndertesla

Sitat fra: JWinterburn på torsdag 23. januar 2014, klokken 11:36

Sitat fra: fonberg på torsdag 23. januar 2014, klokken 10:19
Sitat fra: bb på torsdag 23. januar 2014, klokken 05:48
Jeg vil reposte det jeg poster på Facebook som beskriver mine kommende turer. Den blir på engelsk.

This weekend I'm going to drive on the Green Highway (www.greenhighway.nu/en/). This is a collaboration between the municipalities of Trondheim, Östersund and Sundsvall. The highway goes from the west coast in Trondheim to the east coast in Sundsvall. There are several charging stations there, including 22 kW type 2 chargers that I will be using. Almost all chargers are free.

As of today, the 22 kW chargers only extend from Trondheim to Östersund. The last strech to Sundsvall is not yet covered. But by 2015 it will. And because I have limited time this weekend, I will only drive to Östersund and back.

It's going to be as low as -20°C/-4°F between Lillehammer and Dombås on Friday. But I don't worry too much. I've made some modifications to my Tesla to deal with that :)

http://goo.gl/maps/OlUez

Når regner du med å passere Trondheim? Hadde vært moro om vi kunne fått til et lyntreff med flest mulig TMS-er når du passerer, enten nordover eller sørover. Evt. med ei TMS-kolonne et strekk på veien. Hvis flere trøndere med TMS synes dette er en idé så gi lyd så ser vi om vi får organisert noe.

Men bare hvis du Bjørn har tid/mulighet og synes det er OK, så klart.
jeg er med.. Name the time and place ! Holder til i klæbu..


Sent from my iPhone using Tapatalk

"Tidspunkt og sted" og jeg stiller .-)
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

bb

Sitat fra: cra på torsdag 23. januar 2014, klokken 10:06
Spent på hvilke modifikasjoner det kan være snakk om, ja. Kan vi vente oss tidenes mest forserggjorte how-to video, kanskje? Uansett er jeg ikke så bekymret for hvor Bjørn velger å publisere videoene sine; det skulle forbause meg stort om de ikke finner veien hit til forumet uansett. ;)

Er litt skeptisk til bare facebook; fb er ikke akkurat kjent for sitt videoinnhold (men de er helt sikkert ute etter en bit av kaka). Hvis det er snakk om at de fortsatt skal på youtube-kanalen og SÅ linkes på fb (og/eller evt. her) er det ikke noe problem; folk kommer til å stå i kø for å være først med å legge ut link til videoen. :)
Planen er å legge ut video i dag som beskriver hva jeg har gjort, hvor mye det koster og hvilke fordeler og ulemper det gir.

Jeg glemte å si at jeg ikke kommer til å legge ut videoer på Facebooks tjeneste. Denne suger balle mildt sagt. Både kvalitetsmessig og funksjonalitetsmessig. Jeg kommer alltid til å legge ut på Youtube og linke dit.

Sitat fra: fonberg på torsdag 23. januar 2014, klokken 10:19
Når regner du med å passere Trondheim? Hadde vært moro om vi kunne fått til et lyntreff med flest mulig TMS-er når du passerer, enten nordover eller sørover. Evt. med ei TMS-kolonne et strekk på veien. Hvis flere trøndere med TMS synes dette er en idé så gi lyd så ser vi om vi får organisert noe.

Men bare hvis du Bjørn har tid/mulighet og synes det er OK, så klart.
Kul idé :D Jeg ankommer Trondheim fredagsnatta (dvs lørdag) rundt kl 01-02. Planen var å starte rundt kl. 10 på lørdag og kjøre mot Østersund. Søskenbarnet mitt som bor i Trondheim skal visstnok være med. Hun skal handle litt for familien. Det skal jeg og. Jeg kommer nok til å være litt trøtt den dagen. Og jeg tror hun ikke har noe imot å kjøre mens jeg sover :D

Hva med å møtes på IKEA Lade kl 10:00 på lørdag ved elbilparkeringen ved inngangen? Det hadde vært kult å fylle den med kun Teslaer :P Men det kommer sikkert til å være en og annen Leaf der. Eventuelt kan vi flytte oss bort fra inngangen så vi får et bilde av alle bilene/folkene som møtte opp :)

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

janmb

Sitat fra: bb på mandag 20. januar 2014, klokken 21:51
Sorry at jeg har vært borte hele denne tiden. Elbilforumet har stengt ut alle kineserne, thaier og visse andre asiatiske land. Så jeg fikk ikke tilgang. Jeg burde ha brukt en proxy dog. Men jeg har sendt mail til admin før, uten å få svar.

Sliter mye med det samme fra Nederland. Noen adressesegmenter funker, andre ikke (typisk 94-adresser er sperret av en eller annen ubrukelig grunn)
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

fonberg

Sitat fra: bb på torsdag 23. januar 2014, klokken 12:12


Sitat fra: fonberg på torsdag 23. januar 2014, klokken 10:19
Når regner du med å passere Trondheim? Hadde vært moro om vi kunne fått til et lyntreff med flest mulig TMS-er når du passerer, enten nordover eller sørover. Evt. med ei TMS-kolonne et strekk på veien. Hvis flere trøndere med TMS synes dette er en idé så gi lyd så ser vi om vi får organisert noe.

Men bare hvis du Bjørn har tid/mulighet og synes det er OK, så klart.
Kul idé :D Jeg ankommer Trondheim fredagsnatta (dvs lørdag) rundt kl 01-02. Planen var å starte rundt kl. 10 på lørdag og kjøre mot Østersund. Søskenbarnet mitt som bor i Trondheim skal visstnok være med. Hun skal handle litt for familien. Det skal jeg og. Jeg kommer nok til å være litt trøtt den dagen. Og jeg tror hun ikke har noe imot å kjøre mens jeg sover :D

Hva med å møtes på IKEA Lade kl 10:00 på lørdag ved elbilparkeringen ved inngangen? Det hadde vært kult å fylle den med kun Teslaer :P Men det kommer sikkert til å være en og annen Leaf der. Eventuelt kan vi flytte oss bort fra inngangen så vi får et bilde av alle bilene/folkene som møtte opp :)

IKEA på Leangen lørdag kl. 10:00 (evt. litt før) er OK for meg! Kanskje du (din bruker gir garantert flere innslag enn min :D ) oppretter en egen tråd om Tesla-treff i Trondheim, så blir det mer synlig?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

bosse

Sitat fra: bb på mandag 20. januar 2014, klokken 21:51
Sorry at jeg har vært borte hele denne tiden. Elbilforumet har stengt ut alle kineserne, thaier og visse andre asiatiske land. Så jeg fikk ikke tilgang. Jeg burde ha brukt en proxy dog. Men jeg har sendt mail til admin før, uten å få svar.

Jeg har vært i Thailand og Malaysia i over to måneder nå, og har hatt samme problemet. Jeg har en VPN-tjeneste som jeg vanligvis bruker til andre ting, som jeg nå bruker for å lurke på trådene her. Har spurt admin om det kunne vært aktuelt å begrense registreringer fra skumle land i stedet, slik at man får logget på, eller i det minste åpne for lesetilgang, men det har ikke blitt noe særlig mer ut av det.

Sitat fra: bb på mandag 20. januar 2014, klokken 21:51
Det var noe jævla styr med dokumentasjonen til søknad om familiegjenforening og 7-dagersvisum (D-visum). Omsider fikk vi levert alt som det skulle være. Nå må vi vente i 4 uker for D-visum og 6 måneder for familiegjenforening. Kona er fortsatt i Thailand.

Jeg skulle nesten ønske at jeg ikke hadde samme erfaring med disse visumene, den norske ambassaden og UDI, men det som har tatt kaka er de årlige fornyelsene på utlendingsseksjonen på Oslo Politidistrikt. Makan til dårlig opplegg, det er nesten som om det er skapt for å få folk til å føle seg uvelkommen. Lykke til!
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

bb

Sitat fra: fonberg på torsdag 23. januar 2014, klokken 13:28
IKEA på Leangen lørdag kl. 10:00 (evt. litt før) er OK for meg! Kanskje du (din bruker gir garantert flere innslag enn min :D ) oppretter en egen tråd om Tesla-treff i Trondheim, så blir det mer synlig?
Nå er egen tråd med poll opprettet. Takk for tips :)


Sitat fra: bosse på torsdag 23. januar 2014, klokken 14:06
Jeg har vært i Thailand og Malaysia i over to måneder nå, og har hatt samme problemet. Jeg har en VPN-tjeneste som jeg vanligvis bruker til andre ting, som jeg nå bruker for å lurke på trådene her. Har spurt admin om det kunne vært aktuelt å begrense registreringer fra skumle land i stedet, slik at man får logget på, eller i det minste åpne for lesetilgang, men det har ikke blitt noe særlig mer ut av det.
Det er i grunnen litt rart at Thailand er blokkert. Det er jo så mange nordmenn som drar på ferie og til og med bor der nede. Mange av dem har sikkert elbil også.

Sitat fra: bosse på torsdag 23. januar 2014, klokken 14:06
Jeg skulle nesten ønske at jeg ikke hadde samme erfaring med disse visumene, den norske ambassaden og UDI, men det som har tatt kaka er de årlige fornyelsene på utlendingsseksjonen på Oslo Politidistrikt. Makan til dårlig opplegg, det er nesten som om det er skapt for å få folk til å føle seg uvelkommen. Lykke til!
Huff, jeg ser ikke fram til den. Det jeg synes tok kaka var de 5000 kronene i gebyr for søknad for familiegjenforening. Dette er jo en hel månedslønn for en stakkars thaier. Er det ikke nok med all skatten vi betaler? Til sammenligning tar Nokut 0 kr i gebyr for å få godkjent utenlandsk utdanning i Norge.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bb

Sitat fra: Muffinman på torsdag 23. januar 2014, klokken 09:59
Hmm...er det nødvendig å modifisere noe på bilen for at den skal takle 20 blå da? Isolert panotaket kanskje?
You're right, mister...
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Muffinman

#145
Har ikke panotak selv, men merket meg at jeg måtte ha høyere verdi på klimaanlegget for å oppnå samme komfort på en loaner med glass i toppen. Kjente også et kaldgufs ovenfra mot hode og skuldre. Sikkert ikke merkbart om man er vant til det, men jeg kjente tydelig forskjell fra min egen bil. Jeg registrerte også 10-15% høyere forbruk på loaneren, men det kom nok for det meste av andre dekk og sansynligvis dekktrykk.

EDIT: Ei list i riktig lengde på tvers kan kanskje holde skumplatene oppe?

JWinterburn

Well... Blir spennende å høre hva dubfinner ut, får vel se hvordan dette ser ut på lørdagen.
Det jeg har merket meg er det lille trekent vinduet foran. Dette drar inn mye kaldluft..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Muffinman

Sitat fra: JWinterburn på torsdag 23. januar 2014, klokken 23:23
Det jeg har merket meg er det lille trekent vinduet foran. Dette drar inn mye kaldluft..
Jeg har reklamert på dette. Ved kjøring i veldig lav temp dugger det på begge sidevinduene på venstre side som følge av dette, mens på høyre side er det klar sikt. Pakningen skal byttes. Det skal nok begge sidevinduene også som følge av riper.

tony@lunatech.no

Du vinner modifikasjonsprisen for kreativitet, men prisen for estetikk er nok et stykke unna. En slik bil fortjener bedre ;) Betryggende å høre at du ikke klarer å måle noen forskjell i støy og effektbruk da jeg selv har bestilt med pano.

Kan vel heller ikke være helt trafikksikker løsning dette. Kommer du i noen solide dumper så ser det ut som om det kan rase ned. Hva med å kjøpe noen tynne trelister å kile inn under (mellom kanten av taket og mattene) som presser det på plass og holder det rett?
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

NilsG

Små sugekopper som festes til matten vil kanskje løse "problemet" med at de henger litt?
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA