Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny software oppdatering

Startet av bb, torsdag 12. desember 2013, klokken 23:14

« forrige - neste »

bb

Sorry at jeg har vært borte hele denne tiden. Elbilforumet har stengt ut alle kineserne, thaier og visse andre asiatiske land. Så jeg fikk ikke tilgang. Jeg burde ha brukt en proxy dog. Men jeg har sendt mail til admin før, uten å få svar.


Sitat fra: bjoris på onsdag 25. desember 2013, klokken 16:10
Jeg kjørte nettopp 125 km med min Leaf før jeg fikk første varsel på low battery, det kom når jeg startet den på nytt for å flytte den til ladeplassen. Trøbbelet er at jeg da kjørte ned fra fjellet, kjørte under fartsgrensen, brukte handsker og lue, men klima måtte jeg ha på pga dugg.
Hvor mange meter var høydeforskjellen ned fjellet? Det har litt å si for forbruket.


Sitat fra: ducktolate på torsdag 26. desember 2013, klokken 00:15
Jeg kjørte 12 mil i Leafen min i dag. Den har passert 55000km på telleren med stort sett kun langkjøring. Men jeg kjørte ekstremt forsiktig, uten varme, og det var stort sett tørr vei og gode fem varmegrader. Altså omtrent som en kald sommerdag. Da jeg stoppet hadde jeg 17km tilgode. Hadde det vært kaldere og snø på bakken så spørs det om det hadde gått i hele tatt, men jeg kjører ni mil hver vei til jobb og det går helt greit også på vinteren i alt slags føre og temperatur. Dog det er kaldt. Derfor gleder jeg meg til at Teslaen jeg utsatte levering på kommer nå på nyåret.

Ang trilling så klarte jeg å kjøre den omtrent akkurat ni mil i rundt null grader og fuktig/våt vei. Det var dog en av mine første turer i elbil, men den var spennende nok til å utsette kjøp til Nissan kom med Leaf.
De to jeg snakket med kjørte under null grader og måtte ha på varmeapparat. De tilfellene ligner mer på mine turer som gikk fra +5 til -15 grader. Men du kjører pent som klarer nesten ti mil da :)


Sitat fra: Woods på fredag 27. desember 2013, klokken 23:54
Gratulerer med post på Facebook Bjørn!
Danke Schön! :D


Sitat fra: JWinterburn på torsdag 09. januar 2014, klokken 19:24
Er bryllupet vel overstått, og kamerakvinnen tilbake i Norge ? :) Flere filmer planlagt ?
Ja, bryllupet er overstått. Det var noe jævla styr med dokumentasjonen til søknad om familiegjenforening og 7-dagersvisum (D-visum). Omsider fikk vi levert alt som det skulle være. Nå må vi vente i 4 uker for D-visum og 6 måneder for familiegjenforening. Kona er fortsatt i Thailand.

Når det gjelder framtidige filmer så har jeg mange i kø. Denne helga er det meldt -30° i Tynset og Røros. Jeg planlegger tur via deler av Østerdalen og skal teste ut lading i Tynset. Det blir vel 13 A Schuko der et eller annet sted. Hvis noen har noe tips eller kjenner noen i Østerdalen så send meg gjerne en pm :)


Her er forresten min siste video:
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

hoffa

#121
Sitat fra: JWinterburn på mandag 20. januar 2014, klokken 21:46
Filmer på gang?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja en kort en fra i dag. Bilen har stått 27 dager uten lading i parkerinshus...vampire drain!

Får ikke linket nå, søk bjørn nyland på youtube.

Edit: der kom Bjørn meg i forkjøpet gitt ;)
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

bb

Jeg vurderer å kun poste til min facebook page i stedet (http://www.facebook.com/BjornsTesla). Per i dag må jeg poste samme innhold på fire ulike forumer. Det blir litt mye vedlikehold for meg. Hva tror dere?
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Høgis

Sitat fra: bb på onsdag 22. januar 2014, klokken 21:56
Jeg vurderer å kun poste til min facebook page i stedet (http://www.facebook.com/BjornsTesla). Per i dag må jeg poste samme innhold på fire ulike forumer. Det blir litt mye vedlikehold for meg. Hva tror dere?

Personlig syntes jeg du skal forsette her  ;)
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

bb

Jeg kan gjerne det, men da blir det begrenset til posting av nye videoer samt diskusjoner rundt dem. Mens på Facebook vil jeg poste bilder mens jeg er på tur og planer om framtidige turer slik jeg nylig har gjort om Green Highway.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Muffinman

Det er vel ikke så mange som ikke har facebook...bortsett fra meg.

Hyperstress


Sitat fra: Muffinman på onsdag 22. januar 2014, klokken 22:36
Det er vel ikke så mange som ikke har facebook...bortsett fra meg.

Og meg. Prinsippsak :D
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

testO

Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

bb

Ok, mulig jeg bare beholder opplegget slik det er i dag. Litt mer jobb, men så blir alle fornøyd :) Er det ett forum jeg helst vil slippe å bruke så er det Teslas offisielle forum. Brukergrensesnittet er ikke direkte brukervennlig eller fleksibelt.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Real EoN

Ser du skal til østersund via Trondheim i helgen, spennende !
Lurer selv på vilke lademuligheter man har den veien.. er vel mye chademo og begynner komme opp en del type 2.

Ser virkelig frem til den videoen  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

bb

Sitat fra: Real EoN på torsdag 23. januar 2014, klokken 01:20
Ser du skal til østersund via Trondheim i helgen, spennende !
Lurer selv på vilke lademuligheter man har den veien.. er vel mye chademo og begynner komme opp en del type 2.

Ser virkelig frem til den videoen  :)
Jeg tok kontakt med ansvarlig i Trondheim kommune og fikk opplyst at det skal være 22 kW Type2 i Storlien, Trångsviken og Østersund. Planen er å svippe innom alle de både på tur bort og tilbake og lade en halvtime hvert sted mens jeg filmer litt. Skulle en av dem være opptatt blir det derfor ingen krise med å ikke komme seg hjem.

Det blir selvfølgelig kombinert harrytur også :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bb

Jeg vil reposte det jeg poster på Facebook som beskriver mine kommende turer. Den blir på engelsk.

This weekend I'm going to drive on the Green Highway (www.greenhighway.nu/en/). This is a collaboration between the municipalities of Trondheim, Östersund and Sundsvall. The highway goes from the west coast in Trondheim to the east coast in Sundsvall. There are several charging stations there, including 22 kW type 2 chargers that I will be using. Almost all chargers are free.

As of today, the 22 kW chargers only extend from Trondheim to Östersund. The last strech to Sundsvall is not yet covered. But by 2015 it will. And because I have limited time this weekend, I will only drive to Östersund and back.

It's going to be as low as -20°C/-4°F between Lillehammer and Dombås on Friday. But I don't worry too much. I've made some modifications to my Tesla to deal with that :)

http://goo.gl/maps/OlUez
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Øggen


JWinterburn

Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Muffinman

Hmm...er det nødvendig å modifisere noe på bilen for at den skal takle 20 blå da? Isolert panotaket kanskje?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA