Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bestilte bil til gammel pris, men nytt utstyr, ikke f.

Startet av Gusse, fredag 06. desember 2013, klokken 23:10

« forrige - neste »

Lacaixxa

Kjipt å kjøpe bilen 100k dyrere enn meg pluss mulig mva og avgifter for å være fornuftig. I tillegg til å gå glipp av et par år med incentiver. Av og til er dealen så god at man må slå til mens den eksisterer....
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

teslaslaven

Ditt liv, dine valg. Verste som kan skje er jo at du må selge med restlån.

Men jeg hadde ikke gjort det om jeg var i dine sko, nei.

BMW850

16% rente??!! Jeg hadde ikke vurdert det engang...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Gusse

Sitat fra: BMW850 på lørdag 30. november 2013, klokken 08:17
16% rente??!! Jeg hadde ikke vurdert det engang...
Har vel egentlig aldri blitt noe av i den banken, med den rentesatsen.
Nå endte det hele opp med et anminnelig billån, med anminnelig rente.

Gusse

Da har det utrolige skjedd. Skal man le, eller gråte...for en dag.
Forrige fredag ble jeg lovt dyrt og hellig at nå var alt i orden. 1 vanlig billån på 10 år...happy:)Når alt så ut til å ordne seig, fikk jeg i dag telefon fra banken. Kan ikke ta pant i bilen på 10 år på den type bil, kun 5 år.....wtf.
Så tilbake til utgangspunktet. Helt utrolig!!
Har nå sjekket flere banker, deriblant DNB, som har gitt meg et tilbud på lån på 10, dog en del mere egenandel.
Alt dette har nå fått meg til å tenke. Vurderer å tilby noen å overta bilen når den kommer. En trist tanke, men den må tenkes. Håper at diskusjonen kan holdes på et plan som ikke handler om hvor dumt det er å låne penger etc.
2 spørsmål:
1Noen som kan tenke seg ev å overta en rød Tesla model S 85kw 19" felger med absolutt alt av utstyr. Sort nappa skinn og piano sort dashbord.4 års serviceavtale med Ranger og Nokian piggdekk( kan kanskje fjernes)?
2Hvordan gjør man praktisk en slik overtakelse?

janmb

Har forstått det slik at Tesla i utgangspunktet ikke godtar overføring av reservasjoner eller bestillinger. Det enkleste er vel å spørre dem direkte.

Dersom Tesla er vanskelige er alternativet at du inngår en kontrakt med den egentlige kjøperen av bilen slik at DU kjøper bilen av Tesla for den endelige eierens penger, og videreselger til endelig eier for kr 0. Dette må i så fall selvsagt grundig kontraktfestes mellom dere to på forhånd, men mulig er det selvsagt.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

dotten

Sitat fra: Gusse på fredag 06. desember 2013, klokken 23:32
Forrige fredag ble jeg lovt dyrt og hellig at nå var alt i orden. 1 vanlig billån på 10 år...happy:)Når alt så ut til å ordne seig, fikk jeg i dag telefon fra banken. Kan ikke ta pant i bilen på 10 år på den type bil, kun 5 år.....wtf.
Har nå sjekket flere banker, deriblant DNB, som har gitt meg et tilbud på lån på 10, dog en del mere egenandel.
Alt dette har nå fått meg til å tenke. Vurderer å tilby noen å overta bilen når den kommer. En trist tanke, men den må tenkes. Håper at diskusjonen kan holdes på et plan som ikke handler om hvor dumt det er å låne penger etc.
2 spørsmål:
1Noen som kan tenke seg ev å overta en rød Tesla model S 85kw 19" felger med absolutt alt av utstyr. Sort nappa skinn og piano sort dashbord.4 års serviceavtale med Ranger og Nokian piggdekk( kan kanskje fjernes)?

En venn av mg har bestilt via DNB, han er like gammel som meg, (24) og han fikk lån på 7 år 580 000 uten egenkapital.. Men! Det er nok av folk som vil kjøpe bilen av deg, for du har vel fått de gamle prisene? Da vil du tilogmed kanskje selge bilen med gevinst? Og da har du vel mer egenkapital, og kan bestille ny?

Evt. om du har gamle priser, bør vel dette ha noe og si for banken? At bilen koster ca 50 000 mer nå med de nye prisene?

Syns det er forferdelig synd å se deg i en slik situasjon, hadde jeg vært i dine sko ville jeg spurt om lån på boligen til mor/far, og betalt dette i tilegg. Det er også gunstigere enn et billån. Om du har muligheten da, selvsagt. :-)

Håper det ordner seg!
S85

P85D fra mars 2015

D.O

Tesla har sin egen lån avtale, sjekk den. Tror de har rom for å hjelpe deg. Sjekk også skandiabanken, der får du på 8 år. Hvis det blir vanskelig å betjene lånet, så må du heller vurdere å ikke kjøpe bilen.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

teslaslaven

Er jo mange som vil ta over den! Legg den ut på finn.no snarest, så får du ny eier til å betale faktura når den kommer fra Tesla. Sørg for å ha alt av kontrakter i orden. Denne kan du selge med en pen gevinst.

Gusse

Sitat fra: D.O på fredag 06. desember 2013, klokken 23:45
Tesla har sin egen lån avtale, sjekk den. Tror de har rom for å hjelpe deg. Sjekk også skandiabanken, der får du på 8 år. Hvis det blir vanskelig å betjene lånet, så må du heller vurdere å ikke kjøpe bilen.
Takk for gode råd. Sjekker Skandiabanken på mandag. Glemte å nevne at akkurat DNB tilbudet var Tesla finans avtale.

Gusse

Sitat fra: dotten på fredag 06. desember 2013, klokken 23:44
Sitat fra: Gusse på fredag 06. desember 2013, klokken 23:32
2 spørsmål:

En venn av mg har bestilt via DNB, han er like gammel som meg, (24) og han fikk lån på 7 år 580 000 uten egenkapital.. Men! Det er nok av folk som vil kjøpe bilen av deg, for du har vel fått de gamle prisene? Da vil du tilogmed kanskje selge bilen med gevinst? Og da har du vel mer egenkapital, og kan bestille ny?

Evt. om du har gamle priser, bør vel dette ha noe og si for banken? At bilen koster ca 50 000 mer nå med de nye prisene?

Syns det er forferdelig synd å se deg i en slik situasjon, hadde jeg vært i dine sko ville jeg spurt om lån på boligen til mor/far, og betalt dette i tilegg. Det er også gunstigere enn et billån. Om du har muligheten da, selvsagt. :-)

Håper det ordner seg!
Takk for gode råd og tanker:)

christian1986

Sitat fra: Tesla-Ole på fredag 29. november 2013, klokken 09:17
Er jo bare idiotisk å ta opp lån på bil med låne lengde av ett hus lån.
Ta heller ett rammelån på huset og sett ønsket nedbetalings tid på det.
Men, kanskje ikke helt det lureste om du ikke allerede har betalt godt ned på huset nå som vi står ovenfor en mulig kraftig korreksjon av boligprisene.

Til dere som kom med de første svarene så synes jeg dere burde holde dere for gode til å rakke ned / svartmale situasjonen til en som forsøker å finne løsninger for å få "drømmen" i land.
Ikke alle som er født med en gullskje i munnen....

Kjørte selv finansieringen via Tesla og DNB.
Med 25% finansiering fikk jeg 4 % rente på kampanjetilbud!  ;D
Men over 5% effektiv rente.... De er sleipe...

Gusse

Sitat fra: teslaslaven på fredag 06. desember 2013, klokken 23:55
Er jo mange som vil ta over den! Legg den ut på finn.no snarest, så får du ny eier til å betale faktura når den kommer fra Tesla. Sørg for å ha alt av kontrakter i orden. Denne kan du selge med en pen gevinst.

Tror også at dette er en populær bil. Har allerede betalt inn 31000,-(depositum) og 19000,-(rest egenkapital....ja ikke stort, men det var det som var avtalen med banken) så til sammen 50.000,- ligger å koser seg på Tesla konto. Men du mener: la ev kjøper betale rest på faktura + et mellomlegg til meg direkte?
Høre i såfall veldig oversiktlig ut.

cairnz

skandiabanken krever 35%? egenkapital om du skal ha over 5 år.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Elbilist

Leif1

Du kan jo se på finn hva prisene ligger på.
Om dette holder seg ville jeg tatt opp et billån og løst ut bilen.
Selger du den innen to måneder går den uten omregistreringsavgift.
Spiller vel ingen rolle om ikke lånebetingelsene er helt toppers om du
bare skal ha den en kort stund.
(Hvis du klarer å selge den da.)
Konvertitt fra S til X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA