Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nok en brann..

Startet av pnq, tirsdag 19. november 2013, klokken 16:06

« forrige - neste »

NTesla

Da tok det ganske nøyaktig 5 måneder(!!) å få utbedret transportskadene fra levering i september i fjor. Det har vært bortimot umulig å få tilbakemelding fra Tesla, og avventer fortsatt utbedring av "barnesykdommene" (dugg i lykter, mugg i panoramatak etc.) som mange andre her med tidlig leveranse har vært inne på service for lenge siden. Venter fortsatt på tilbakemelding på når dette vil bli utført og føler at hele servicedelen er en uendelig lang mail-korrespondanse for å få enkle tilbakemeldinger fra noen på når det vil bli tatt tak i.

Levering av vinterdekk (måtte kjøre fra Stavanger til Oslo da Stavanger var tomme for dekk) og adaptere har vært et kapittel for seg selv med levering av blå/rødt adaptere ila. siste ukene ved personlig oppmøte da ingenting blir gjort med mindre en tar initiativ selv, snart et halvt år etter levering.

Kort oppsummert: Teslas service er 100% tilfeldig men veldig bra når ting først blir gjort.

Dugg i lykter, mugg i tak og transportriper i lakk i månedsvis.. bilen er uansett fantastisk :)

pej

Har løse lister rundt vinduene som er i ferd med å ramle av. Får ikke time før i slutten av Juli. Jeg ba om skriftlig bekreftelse på at de påtok seg ansvar for skader på folk eller følgeskader på bilen hvis disse løsner helt i 100 km/t. Spent på svaret fra dette velorganiserte selskapet fra saksøkernes mekka vil svare...

De 7 andre tingene på lista er jo ikke noe som kan skade andre så det haster jo ikke, men likevel..
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

xoop

Merkelig at det er så sprikende opplevelser. Har vært innom servicesenteret i Stavanger noen ganger. Sist fordi bilen min ble påkjørt av en annen bil. Kan ikke si annet enn at både jeg og bilen blir veldig godt ivaretatt. Alle jeg har vært i kontakt med har vært superhyggelige og serviceinnstilte så det holder. Må si det samme om drammen karosseri som utbedret skaden på bilen min. De holdt meg stadig oppdatert over fremdrift.
Hvit P85, P19432

pej

Sitter faktisk og lager annonse på finn nå... Tror ikke jeg har tid til å eie denne bilen. De mente jeg måtte møte opp kl 1030 for kanskje ikke å komme inn før senere og de kunne ikke love meg lånebil. Ei heller kunne de garantere at  bilen kunne hentes samme dag. Jeg må dessverre ha en bil som virker. Om den ikke gjør det, trenger jeg iallefall et serviceverksted som bryr seg om kundene sine. Dette blir bare trist for Tesla som tross alt har laget en fantastisk bil. Dog noe prototype-aktig, og det kan jeg leve med, dersom de hadde rask reaksjon på alt som må fikses. Kalenderen min er også full, kan ikke sitte på Skøyen hele arbeidsdager for å vente på at de kanskje har tid til å fikse bilen.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48747111&editAd=true
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Leaf 2012 (solgt)

Muffinman

Skjønner deg godt. Hadde det ikke vært for god service og og glimrende oppfølging fra gjengen i Trondheim hadde jeg nok vært tilbake i fossilverdenen for lenge siden. I stedet planlegger jeg å anskaffe en til om et år eller to.

Bilen har sine utfordringer og jeg er ikke helt sikker på at alt kommer til å bli ordnet innen rimelig tid, men det er ikke "bakkemannskapet" sin feil. Og i mellomtiden bruker jeg bilen mye både privat og i jobb, og vil runde 26.000 km denne uka. Den har skremt meg et par ganger, men ikke sviktet så langt på snart 7 måneder.

pej

Sitat fra: xoop på mandag 26. mai 2014, klokken 20:06
Merkelig at det er så sprikende opplevelser. Har vært innom servicesenteret i Stavanger noen ganger. Sist fordi bilen min ble påkjørt av en annen bil. Kan ikke si annet enn at både jeg og bilen blir veldig godt ivaretatt. Alle jeg har vært i kontakt med har vært superhyggelige og serviceinnstilte så det holder. Må si det samme om drammen karosseri som utbedret skaden på bilen min. De holdt meg stadig oppdatert over fremdrift.

Det kan virke som vi som sogner til Oslo er offer for alt for mange solgte biler i forhold til servicemedarbeidere. Og det hjelper jo heller ikke at alle solgte biler må inn for å få titanplater under bilen etc.Vi snakker jo egentlig her om en 100% tilbakekalling. Det er ganske drøyt å håndtere for en så fersk organisasjon.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Leaf 2012 (solgt)

Øyvind.h

Sitat fra: pej på mandag 26. mai 2014, klokken 19:04
Har løse lister rundt vinduene som er i ferd med å ramle av. Får ikke time før i slutten av Juli. Jeg ba om skriftlig bekreftelse på at de påtok seg ansvar for skader på folk eller følgeskader på bilen hvis disse løsner helt i 100 km/t. Spent på svaret fra dette velorganiserte selskapet fra saksøkernes mekka vil svare...

De 7 andre tingene på lista er jo ikke noe som kan skade andre så det haster jo ikke, men likevel..
To måneder ventetid er ganske standard nå for tiden, og jeg frykter nesten at ventetiden er på vei opp - ikke ned. Nettopp fordi de utleverer i et høyt tempo, samtidig som arbeiderne som er fløyet inn over tid flys tilbake.

Satt lenge med samme følelsen - at ting må utbedres lever jeg fint med så lenge ventetiden på service er kort, og feilene faktisk rettes. Når det skorter på begge deler ryker også tålmodigheten.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Teslanewbie

Sitat fra: pej på mandag 26. mai 2014, klokken 21:44
Sitter faktisk og lager annonse på finn nå... Tror ikke jeg har tid til å eie denne bilen. De mente jeg måtte møte opp kl 1030 for kanskje ikke å komme inn før senere og de kunne ikke love meg lånebil. Ei heller kunne de garantere at  bilen kunne hentes samme dag. Jeg må dessverre ha en bil som virker. Om den ikke gjør det, trenger jeg iallefall et serviceverksted som bryr seg om kundene sine. Dette blir bare trist for Tesla som tross alt har laget en fantastisk bil. Dog noe prototype-aktig, og det kan jeg leve med, dersom de hadde rask reaksjon på alt som må fikses. Kalenderen min er også full, kan ikke sitte på Skøyen hele arbeidsdager for å vente på at de kanskje har tid til å fikse bilen.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48747111&editAd=true

En kollega solgte bilen etter 10 dager , jeg har positiv erfaring av bilen og servicearbeidet , jeg er ellers ganske pessimistisk .. Vi får se hvordan det går videre ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

xoop

Dette høres ut som et østlandsproblem. Har ikke opplevd å måtte vente noe særlig mer enn en dag eller to før jeg får hjelp. Har også fått levert ny UMC søndags kveld på døren (takk Morten).

Var med i går og satte verdensrekord :), traff samtidig mange andre hyggelige Teslaeiere. De fleste hadde hatt litt småplukk, men samtlige var utrolig fornøyd med Servicen de ble møtt med.

Syns derfor det er synd at Teslaeiere på østlandet opplever dette.
Hvit P85, P19432

pej

Sitat fra: xoop på mandag 26. mai 2014, klokken 22:40

Syns derfor det er synd at Teslaeiere på østlandet opplever dette.

..og det er vel her på Østlandet de har solgt flest biler. Det er veldig mange som er misfornøyde med tingenes tilstand om dagen. De første ukene er liksom alt greit, for da er man så betatt av bilen. Men når hverdagen kommer, savner iallefall jeg en bil uten feil og/eller med et serviceapparat som gjør alt de kan for kundene sine. Prøv å kjøp en BMW til 700´+ hos en merkeforhandler og ring etter noen uker og fortell at bilens trim er i ferd med å ramle av og en haug andre ting som ikke er som det skal.....Er iallefall glad jeg ikke forskuddsbetalte for service de neste 5 årene....
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Leaf 2012 (solgt)

Epleskreller

Lykke til med salget.

Er selv godt fornøyd med oppfølging fra service. Har vært innom for småtteri på Alna, Skøyen og sist i Drammen.. Får en ny test i morgen når de skal ringe meg opp for å avtale tid for fiksing av en pumpe i kjølesystenet til motor/batteri. Fikk beskjed om å kjøre rolig inntil videre for å forhindre varmgang. Håper på rask håndtering (som tidligere)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

xoop

Tja, nå var min forrige bil en BMW 5 serie i samme prisklasse. Hvis vi skal snakke om servicenivå på andre leverandører så når ikke Bavaria i Stavanger Tesla til knærne en gang. Ei heller var jeg spesielt fornøyd med servicen jeg fikk med min Audi A6 hos møller før det igjen. Verken Bavaria eller Møller har gitt meg lånebil uten at jeg har vært nødt til å betale for det.
Hvit P85, P19432

pej

Sitat fra: Epleskreller på mandag 26. mai 2014, klokken 22:53
Lykke til med salget.

Takk for det, og det kan jeg trenge. Er mange som meg på finn om dagen og det meldes om at det er helt stopp på bruktmarkedet. Nå selger jo Tesla lagerbiler nye, så ventetiden er ikke noe argument lenger. Er forberedt på et stort tap nå selv om jeg kjøpte bilen til gammel pris.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Leaf 2012 (solgt)

inverter

Er i grunn fornøyd med servicen til Tesla på Skøyen, selv om de til tider "surrer" en del....

cairnz

Jeg er litt betenkt med å ha bestilt 8-årsavtalen.. den kommer bli spist opp relativt raskt, første (20k-service) blir nå 26.06 .. da er bilen gått ca 23500.. må da avtale ny time ca 3 måneder senere, for at jeg skal få brukt 8 servicer før bilen bikker 160.000km.. de kommer bli lei av meg, samt at det kommer bli dyre viskerblader og nøkkel-batterier..
Elbilist

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA