Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nok en brann..

Startet av pnq, tirsdag 19. november 2013, klokken 16:06

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: pej på mandag 26. mai 2014, klokken 21:56
Og det hjelper jo heller ikke at alle solgte biler må inn for å få titanplater under bilen etc.Vi snakker jo egentlig her om en 100% tilbakekalling. Det er ganske drøyt å håndtere for en så fersk organisasjon.

"Må inn"?

Slettes ikke. Dette er en frivillig sak du må be om selv.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

teslaz

Må nesten skrivet meg inn her med min erfaring med tesla Skøyen/Alna.
Min TMS ble levert fra Alnabru og var også innom ett par ganger før utlevering av bilen.
Alltid glimrende service der.
Nå på Skøyen har jeg heller ikke noe å klage på, selv om jeg har vært der ett par ganger for å hente først blå kontakt så rød kontakt så matter o.l.
TMS har også vært inne på service på Skøyen og kundeveilederen tok i mot bilen og fortalte hva som skulle bli gjort (etter mine observasjoner som var sendt på mail til Tesla). Ble til slutt forklart hva som var utbedret før utlevering tilbake til meg både muntlig og skriftelig på mail. Hadde selfølgelig lånebil på litt over ett døgn.
Så til tiden, med ca. 2 mnd ventetid. JA den er litt lang, men da har man også god tid til å kanskje planlegge denne dagen. ;D
Så litt OFFTOPIC igjenn.  De TMSene som er til salgs på Finn.no. Jeg tror ingen har gått på tap ved salg av TMS ennå selv om bilen er gammel og gått ett par tusen km, Og i hvertfall ikke biler fra gamle priser. Nesten alle TMS som blir solgt der, er priset over innkjøpspris da den var ny (selfølgelig fra gamle priser). Med henvisning av nye priser!!!!!!!!!!
De``t er ikke mange bilmerker som kan slå, selv om det er Merce eller BMW bare for å ta ett eksempel.
Misforstå meg gjerne, men det er mine meninger og erfaringer.  ::)

P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Philip Marlowe

En av Teslarepresentantene fortalte meg at de ser etter et større sted å ha verksted og servicesenter. Jeg spurte om når og hvor, men han visste ikke. Han hadde hørt det var i retning Grorruddalen.

De har det jo fryktelig trangt på Skøyen.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Arham

Er det mulig å få avbestilt tesla etter at den er shippet og er på vei til Norge ?  :-\

Muffinman

Er vel det, men da taper du reservasjonsbeløpet. Bedre å selge til kostpris kanskje om mulig?

Hvilken konfig har du bestilt?

Cecilie

Sitat fra: Philip Marlowe på tirsdag 27. mai 2014, klokken 08:00
En av Teslarepresentantene fortalte meg at de ser etter et større sted å ha verksted og servicesenter. Jeg spurte om når og hvor, men han visste ikke. Han hadde hørt det var i retning Grorruddalen.

På tide! Skøyen er alt for lite til å betjene alle som har kjøpt i det området det servicesenteret skal dekke. Aller helst burde de få opp flere servicesentre i Oslo og omegn, så trykket på hvert enkelt blir mindre. Bare tenk når alle som fikk utlevert bilen sin i fjor høst skal inn til 1års service  :o
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Cirion

Sitat fra: Cecilie på mandag 02. juni 2014, klokken 08:59

På tide! Skøyen er alt for lite til å betjene alle som har kjøpt i det området det servicesenteret skal dekke. Aller helst burde de få opp flere servicesentre i Oslo og omegn, så trykket på hvert enkelt blir mindre. Bare tenk når alle som fikk utlevert bilen sin i fjor høst skal inn til 1års service  :o
Vi er da allerede i gang... Fikk time 19. juni.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

janmb

Sitat fra: jkirkebo på mandag 26. mai 2014, klokken 23:36
Sitat fra: pej på mandag 26. mai 2014, klokken 21:56
Og det hjelper jo heller ikke at alle solgte biler må inn for å få titanplater under bilen etc.Vi snakker jo egentlig her om en 100% tilbakekalling. Det er ganske drøyt å håndtere for en så fersk organisasjon.

"Må inn"?

Slettes ikke. Dette er en frivillig sak du må be om selv.

Korrekt. Det finnes ikke, og kommer ikke, noen generell tilbakekalling på dette.

Og selv tilbakekallinger er jo i høyeste grad frivillig - selv om det da i enkelte tilfeller kan gi produsenten fri fra enkelte relevante aspekter av garantiansvaret.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Oreo

Var ute et ærend i lunsjen i dag, og snek meg en tur innom Tesla på Lade (Trh) da jeg har 20k/1års service der neste uke. Der ble jeg møtt med fornavn av DS'en min og på hils med flere av de ansatte der. Utrolig trivelig vil jeg si. Ble spurt litt om erfaringene mine etter 20k km, og jeg sa jeg var fornøyd så lenge ting som dukket opp ble fikset på. Så får vi se etter servicen neste uke, jeg tar ihvertfall ingen sorger på forskudd.

Klart hadde jeg bodd langt unna et servicesenter og det ikke hadde passet meg å levere bilen "ofte", så ville jeg nok ha vurdert en annen bil. Nå bestilte jeg bilen da kun Osloavdelingen (og ingen SuperChargere) eksisterte og var innstilt på at jeg muligens måtte ta en Oslotur i ny og ne. Jeg er heller ikke helt avhengi av å bruke bil hver dag, men foretrekker dette. Takket være suksessen i (Midt-)Norge, kan jeg nå til nå levere Tesla'n min på ServiceCenteret og spasert til jobb om det skulle være noe småfix. Nå bør jeg legge til at jeg ikke har hatt nevneverdige problemer. 
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

jkirkebo

Sitat fra: Cirion på mandag 02. juni 2014, klokken 11:43
Sitat fra: Cecilie på mandag 02. juni 2014, klokken 08:59

Vi er da allerede i gang... Fikk time 19. juni.

26.juni her. Selv om den bare vil ha gått 18kkm da, siden vi skal til Nordkapp.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sn0le

@Cecilie:
Hva med trafikken i mars/april 2015? ;)
Var jo en del biler som ble utlevert i mars i år.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Birger

Sitat fra: NTesla på søndag 23. mars 2014, klokken 16:13
Levering av vinterdekk (måtte kjøre fra Stavanger til Oslo da Stavanger var tomme for dekk) og adaptere har vært et kapittel for seg selv med levering av blå/rødt adaptere ila. siste ukene ved personlig oppmøte da ingenting blir gjort med mindre en tar initiativ selv, snart et halvt år etter levering.

Kort oppsummert: Teslas service er 100% tilfeldig men veldig bra når ting først blir gjort.
Det er min erfaring også. De tar de som her for hånden. Nå etter mye venting ble jeg arg og sendte en klagemail med en del mottager. Nå er rødt adapter i posten.

Men, alle er trivelige å vil antagelig så gjerne. Det ser dessverre ut som om at Tesla i Norge ikke har et IT basert kundebehandlingssystem.

Det er ingen som vet hva de andre har gjort. Så nå fikk jeg to telefoner fra to forskjellige i løpet av to timer om samme sak.

Jaja, det blir vel bedre....

Men som du sier, bilen er deilig og ville ikke bytte ;-)
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

sn0le

Jeg har ikke en gang fått bilen, men sitter med et inntrykk av at DS'ene enten har veldig dårlige salgsverktøy, eller så har de ekstremt mye å gjøre.

Mailet med min DS om leveringsdato for rundt 2 uker siden.
Han forespeilet levering midt i juni. Jeg måtte utsette til tidligst 23 juni pga ferie.
I dag ringte noen fra Tesla og lurte på om det passet med levering 17 juni.
Sa at jeg hadde mailet med noen i Tesla om levering etter 23 juni.
Viste seg at han som ringte var samme personen som jeg hadde mailet med.

Det kan selvfølgelig være en ærlig glipp, men fikk på følelsen at de ikke har noe gode salgsverktøy og så for meg at DS sitter ved en PC der skjermen er plastret med post-it lapper rundt hele ramma. ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

rklokk

Strålende fornøyd!

Inne til diverse garantiutbedringer på Skøyen!

1. Mail noen dager i forveien hvor man blir forklart hva som vil møte deg når du leverer bilen. Der står også arbeidslisten og mulighet for tilføyelser om noe skulle være uteglemt.
2. Oppmøte med bil. Straks tatt i mot av damene i resepsjonen. Blir bedt om å sette meg ned og ta en kaffe og vente på tildelt Service Manager.
3. Fikk 1 minutt på stumpen før navnet mitt blir ropt opp av Service Manager som blir med ut og titter på bilen for skader (som de kan bli beskyldt for etterpå). Gir ham info om de tingene de skal se på og legger til litt knirkelyder etc som har kommet de siste dagene. Skriver under på amerikanske paranoia fraskrivelser.
Blir forespurt om behov for leiebil.
4. Får mail klokka 13 om at de jobber med bilen og at den vil bli klar til avtalt tid.
5. Blir oppringt klokka 16 om at bilen er klar.
6. Henter bil med samme opplevelse som i punkt 2.
7. Går gjennom hva som er blitt utført. Alt er gjort med unntak av nye speil som de mangler på lager. Det ble jeg informert om en uke i forveien. Knirkelyder borte. Rustne bremseskiver er nylakkert.
8. Kjører hjem i nyvasket bil både innvendig og utvendig.
9. Mottar kvitteringsmail med beskrivelse av hva som er gjort.
10. Mottar ny software update. Tilfeldig? Neppe.

Har hatt både Audi, Volvo og BMW. Kun BMW har skjerpet seg i kundebehandlingen, men ingenting kan måle seg med denne opplevelsen.

Forskjellen på Tesla Skøyen nå kontra for ca 6 måneder siden da alt var fullstendig kaos er himmelstor. Bare tenk hva de får til fremover hvis de fortsetter slik. Kudos til Skøyen.
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

Øyvind.h

Skal innom 24. juni. Veldig spent på resultatet av det besøket.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA