Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Alfa Bergen

Sitat fra: Hodetelefoner på søndag 22. juli 2018, klokken 01:52
Vil tro du bare har hatt en lånebil med nytt kamera.
Jeg tror også mitt kamera er ute av fokus, når jeg kommer ifra bilen til dama.
Det positive er at du kan kjøpe det nye kameraet hos Tesla. Da får du samme krystallklare bilde som nye biler.

Lånebilen var en Volvo og jeg er helt sikker på at bildet på ryggekameraet mitt var betydelig bedre før. Vet du forresten hvor mye et nytt ryggekamera koster hos Tesla, og om det er enkelt å installere selv? (I tilfelle de ikke aksepterer reklamasjon)
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019 (solgt)
Model YP levert 1.3.2023
Nissan Leaf 2018

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Muffinman

Kameraet på vår eldste bil er blitt betydelig sløvere med tiden, men er fremdeles mer enn godt nok til at det gjør nytten. Ser også antydning til det på vår nyeste. Ser ikke helt hensikten med å bytte ut så lenge de fungerer såpass godt at de gjør jobben, men om det er "skitbillig" hos Tesla kan det vel hende det gjøres i sammenheng med annen service. Nå har jeg riktignok ikke tro på at det plasserer seg i den rimelige enden av skalaen, dette heller ;)

Klykken

Vasket bilen idag etter detailing-metoden. Brukte ca tre timer, med mye vann.
Startet opp bilen for å rygge den inn i garsjen, og fikk melding om at
-abs disabled
-regen disabled
-emergency brake assistance disabled
-park assist disabled
-traction control disabled
-stability control disabled

Gikk fint å kjøre likevel, men dette så jo ikke bra ut overhodet... Ringte Tesla og de tok en kjapp diagnose og kunne ikke se hva som var feil konkret. Ba meg ta en "power down" og en kjøretur bl.a.. Det hjalp ingenting. De sa bilen var fullt kjørbar likevel, og de ba meg ringe SC i morgen, og ta turen innom.

Lot den stå å tørke litt, og prøvde å starte bilen på nytt.
- car needs service, unable to drive.
-system shutting down.

Ringer Tesla på nytt, de tar en ny sjekk og nå tror de batteriet er skadet eller dødt. Bergingsbil på vei, og en passat til låns står på den, all expences paid.

Hadde Teslaen i to dager altså, så var den død. Skulle egentlig på bilferie mot infernoet i Sverige, men må utsette dette en dag.

Ellers, super service over telefon i alle fall. De ordner opp, tilsynelatende. Dog, nå blir jeg vel uten bil en god stund... Tesla er underbemannet, har delemangel etc. :(

Forøvrig en S85D fra 2015.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

krl

Her har du såpass mange feilmeldinger at det høres ut som jordingsproblematikk. Dette er ikke uvanlig på eldre Model S-er, men jeg har ikke hørt om så mange tilfeller på 2015-modeller..

Klykken

Er det en enkel fiks, i så fall? Hadde håp om å få den tilbake på returen fra sverige om ei uke.

Og når de først har den inne tenkte jeg å be om å få satt inn 4g-modul, hvis de har det inne. Og evt skifte ryggelys, som er fulle av dugg.

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Hyperstress

Sitat fra: Alfa Bergen på lørdag 21. juli 2018, klokken 23:32
RYGGEKAMERA UTE AV FOKUS

Noen som har tips?

Ble det gjort noe lakkeringsjobb? I så fall kan det være klarlakk. Jeg fikk bilen min tilbake en gang med klarlakk overalt, inklusiv vinduer og lykter og kamera. :/

Edit: sitat.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Alfa Bergen

Sitat fra: Hyperstress på søndag 22. juli 2018, klokken 19:59

Sitat fra: Alfa Bergen på lørdag 21. juli 2018, klokken 23:32
RYGGEKAMERA UTE AV FOKUS

Noen som har tips?

Ble det gjort noe lakkeringsjobb? I så fall kan det være klarlakk. Jeg fikk bilen min tilbake en gang med klarlakk overalt, inklusiv vinduer og lykter og kamera. :/

Edit: sitat.
Ingen lakkeringsjobb, men jeg vet ikke hva detailingen bestod i. Kan det være noe slags middel som har blitt lagt over bilen inkludert linsa?
Model YP levert 1.3.2023
Nissan Leaf 2018

trykkertor

Meget mulig. Har du prøvd å tørke av linsen med en microfiberklut og noe varmt såpevann?
(At det ikke bare er latmannsvoks (spray på voks), eller annet som ligger igjen på linsen?)

Alfa Bergen

Sitat fra: trykkertor på mandag 23. juli 2018, klokken 00:05
Meget mulig. Har du prøvd å tørke av linsen med en microfiberklut og noe varmt såpevann?
(At det ikke bare er latmannsvoks (spray på voks), eller annet som ligger igjen på linsen?)
Har kun forsøkt å tørke av med fingrene. Linsa SER helt fin og blank ut, men jeg skal teste med mikrofiberklut og melde resultatet..
Model YP levert 1.3.2023
Nissan Leaf 2018

Øggen

@Alfa Bergen. Kjøre X til vanlig, men hadde en S lånebil idag når min hadde service. Reagerte på at bilde av ryggekamera såg veldig "uklart" ut. Dette var en 2015 70D. Utrulig stor forskjell fra min til denne, så du skal ikkje sjå vekk ifra at det e som det va når du leverte bilen, og at det berre blir uvant over tid.
Berre en tanke. ::)
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

o.b.lix

Sitat fra: Klykken på søndag 22. juli 2018, klokken 17:03

Har hatt både jordingsfeil og dødt batteri på min S85D fra 2015, så begge deler er ikke ukjent.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Bjørn

Er det noen som har et tjuvtriks for å få åpnet frunken..?!
(jeg har prøvd alle metoder.., app, skjerm, fob. og resatt begge skjermer) Har eldre modell m nosecone.
Den bestemte seg for å slutte å virke i dag, etter å ha vært på handletur. Så nå står tre poser med bla kjølevarer å koser seg i varmen.
Bra eg har verkstedtime om bare en uke da.. For å få fikset dørhåndtaket på førersiden, som heller ikke virker fra utsiden.. >:(

Zett

Det finnes en måte å åpne frunken på manuelt, litt forskjellig sted/måte på forskjellige modeller. Sjekk manual eller google.

Tuxedo

Har du bil fra 2013 eller litt ut i 2014 så er det nødutløser under hanskerommet. For senere modeller er det nødutløser i hjulbuene foran (må bruke begge, både venstre og høyre hjul).

Klykken

Sitat fra: Klykken på søndag 22. juli 2018, klokken 17:03
Vasket bilen idag etter detailing-metoden. Brukte ca tre timer, med mye vann.
Startet opp bilen for å rygge den inn i garsjen, og fikk melding om at
-abs disabled
-regen disabled
-emergency brake assistance disabled
-park assist disabled
-traction control disabled
-stability control disabled

Gikk fint å kjøre likevel, men dette så jo ikke bra ut overhodet... Ringte Tesla og de tok en kjapp diagnose og kunne ikke se hva som var feil konkret. Ba meg ta en "power down" og en kjøretur bl.a.. Det hjalp ingenting. De sa bilen var fullt kjørbar likevel, og de ba meg ringe SC i morgen, og ta turen innom.

Lot den stå å tørke litt, og prøvde å starte bilen på nytt.
- car needs service, unable to drive.
-system shutting down.

Ringer Tesla på nytt, de tar en ny sjekk og nå tror de batteriet er skadet eller dødt. Bergingsbil på vei, og en passat til låns står på den, all expences paid.

Hadde Teslaen i to dager altså, så var den død. Skulle egentlig på bilferie mot infernoet i Sverige, men må utsette dette en dag.

Ellers, super service over telefon i alle fall. De ordner opp, tilsynelatende. Dog, nå blir jeg vel uten bil en god stund... Tesla er underbemannet, har delemangel etc. :(

Brudd i ledningsnett bak i bilen pga vanninntrengning. Må bestilles opp deler. ;(
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA