Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pris for opplegg av 230 V, 32 ampere, enfase?

Startet av torerikb, mandag 04. november 2013, klokken 13:48

« forrige - neste »

Muffinman

Noe å ta med i betraktningen når man velger led-bar. Jeg har en Rigid SR2 hyperspot combo, som kombinerer noe lys til veikanten med en relativt smal lyskjegle som skal rettes langt fram på veien. Den fungerer godt når glasset er helt rent, men det skal utrolig lite tilsmussing til før lyset forringes kraftig. Da ødelegges spredningen slik at lyset går i alle retninger, og rekkevidden minskes samtidig som det blir mye lys nært bilen. Noen minutters kjøring på våt asfalt er nok hvis det er mye trafikk. Jeg bruker fille hver gang jeg stopper når jeg er på tur. Videre er det verdt å merke seg at det legger seg veldig lett snø eller is på disse. De blir ikke varme nok til å smelte det vekk, så her er det manuell fjerning som gjelder. Også her er det veldig lite som skal til for å forringe lyset. Hovedlyktene på bilen produserer noe mer varme og er på hele tiden, slik at det sjelden legger seg is eller snø på disse. Slik sett kan det være et bedre alternativ å oppgradere til 35W hvis utnyttbart lys på vinteren er saliggjørende.

Cookie Monster

Har selv kun oppgradert til 35W xenon ballast og Philips 35W philips xtreme vision pærer. Ble helt klart mye bedre fjernlys og nærlys av det. Man går opp fra 2000 til 3200 lumens ved å bytte fra standard til nevnte.

Synes selv bra nærlys er veldig viktig siden det er jo det man bruker mest. Kjører man lenge med flombelysning i fronten og så blender ned til dårlige nærlys ser man nesten ikke noe, siden øyene har blitt tilvent med så mye lys. Det ser jeg på som en ulempe med svake hovedlys og kraftige ledbars.

2015 P85D

Muffinman

Med baren jeg har på D er ikke forskjellen mellom nær- og fjernlys så stor at det blir uforholdsmessig overgang, men så har jeg valg den lille 10" saken også da. Da stemmer det bra, og elendige fjernlys blir gode. Kunne ikke tenkt meg noe kraftigere, da risikerer man å bli blendet av skiltene som står langs veien og problemet med dårlig lysspredning (under forholdene nevnt over) og påfølgende egenblending blir enda større. 10" SR2 Hyper combo viser seg å være en passe match sammen med originallysene, men noen utfordringer er det altså.

Det er verdt å merke seg at ledbaren har såpass hvitt lys at selv de originale xenon-pærene blir gule i sammenligning, og selve hyperspot``en kan mistenkes for å helle mot det blå. Det er ikke heldig.

Jeg har 35W 4300K på P85``en. Den har vesentlig svakere fjernlys i, men i praksis kommer den bedre ut på tur i vintervær.

Li-Ion

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 28. januar 2016, klokken 10:23
Har selv kun oppgradert til 35W xenon ballast og Philips 35W philips xtreme vision pærer. Ble helt klart mye bedre fjernlys og nærlys av det. Man går opp fra 2000 til 3200 lumens ved å bytte fra standard til nevnte.

Synes selv bra nærlys er veldig viktig siden det er jo det man bruker mest. Kjører man lenge med flombelysning i fronten og så blender ned til dårlige nærlys ser man nesten ikke noe, siden øyene har blitt tilvent med så mye lys. Det ser jeg på som en ulempe med svake hovedlys og kraftige ledbars.
Byttet du dette selv - eller fikk du dette utført av verksted? Noe pris på en slik oppgradering i så fall....?
Be afraid...

Cookie Monster

Byttet selv. Tar av fremste del av innerskjermene så man kommer til lyktene fra undersiden. Man bytter så ballasten som står på undersiden av lykta.
Man må også bytte pærer fra D8S som er originalt til D3S som er for 35W. Disse passer ikke rett på men er helt like utenom at de mangler et spor som man lager med feks en dremmel.

Man trenger dette:
http://factoryxenon.com/shop/2x-oem-12-15-tesla-s-osram-35w-xenon-hid-ballast-kit-for-d3s-bulbs-upgrade-2/

Og 2 stk D3S pærer. Anbefaler disse som er de beste.
https://www.ilovexenon.com/44-philips-d3s-x-tremevision-c1-xenon-bulb.html
2015 P85D

jazzwheel

Er det noe firma som kan fikse slikt for meg?

F_P

Jeg fikser alt  ::)

Apropos type LEDbar. Nå tar jeg av prinsipp ikke inn lykter som ikke er E-merket i sortimentet. Kanskje dumt med tanke på salg, og jeg skulle gjerne likt å sett Hypercombo vs. Driving. Driving er generelt sett så utrolig mye bedre enn de SR-10 med Spot som jeg nylig har testet. Visst lyser Spot langt, men så ulidelig smalt.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

FU73

F_P   var det slik at du har en nettbutikk hvor man kan se alt du har å selge :)
har du bilde av hvordan det blir med ledbar? mulig det står noe om dette tidligere i tråden?
2016 Model S 70D

mr.rs4

Kan jeg bruke dette uten å få feil meldinger på bilen?
Noen som har erfaring med slike oppgraderinger?

High and Low Beam: D3S Bi-Xenon Hid Conversion Kit with Slim Ballast For Tesla Model S 2015 With HID Headlights

http://www.carxenonhidkits.com/high-and-low-beam-d3s-xenon-hid-conversion-kit-with-slim-ballast-for-tesla-model-s-2015-with-hid-headlights
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

FU73

Hvordan er det å bruke den 55W versjonen tro. begge står det no at man kan bruke. ?
ser de har en warning canceller som de må bruke i alle tyske biler. er det noen forskjell i fra en norsk bil?
2016 Model S 70D

Muffinman

Vær så snill, styr unna 55w. Du vil blende de fleste selv på nærlys.

mr.rs4

Jeg kommer til å gå for 35w utgaven.
Skal ha 20" LED bar med skiltet og.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Cookie Monster

#567
Sitat fra: mr.rs4 på fredag 29. januar 2016, klokken 01:24
Kan jeg bruke dette uten å få feil meldinger på bilen?
Noen som har erfaring med slike oppgraderinger?

High and Low Beam: D3S Bi-Xenon Hid Conversion Kit with Slim Ballast For Tesla Model S 2015 With HID Headlights

http://www.carxenonhidkits.com/high-and-low-beam-d3s-xenon-hid-conversion-kit-with-slim-ballast-for-tesla-model-s-2015-with-hid-headlights

Ingen ting der som ser riktig ut. Må være for Tesla som er levert uten xenon med vanlig halogen pærer.

Se det jeg linket til lengre opp her. Det må være den xenon ballasten siden noe annet passer ikke under lykta og lar seg heller ikke koble på. Så kjøper man noe annet blir det opplegg med å legge den andre ballasten utenfor og klippe hull i gummihette for å tre igjennom kabler.
2015 P85D

o.b.lix

Sitat fra: mr.rs4 på fredag 29. januar 2016, klokken 09:40
Jeg kommer til å gå for 35w utgaven.
Skal ha 20" LED bar med skiltet og.

Jeg har 20" LED bar (Rigid SR20-combo), men original 25w på lykt, dette liker jeg meget godt, synes lys på fjern er svært god, men også nærlys er mer enn godt nok.

Kjører mye på regnvåte svarte landeveier.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Lindalen

Har en helt ny Rigid SR20 (combo) ligger i esken... Kan selges for kr 4000,-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA