Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ID. Buzz GTX bekreftet mot slutten av 2023 - hva blir prisen?

Startet av KMO, lørdag 21. januar 2023, klokken 17:44

« forrige - neste »

turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

serenejet

Estimert april/mai. Skal være litt mer strømlinjeformet med Exclusive-varianten siden den ikke har tilvalg.
Kjører 2023 ID.Buzz og har en 2025 ID.Buzz GTX i bestilling.

daktari

Spennende, det er kul bil med mange veldig gode egenskaper. Gratulerer
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D


serenejet

Kjører 2023 ID.Buzz og har en 2025 ID.Buzz GTX i bestilling.

Vaduz

Sitat fra: dundun på lørdag 25. januar 2025, klokken 13:02Bytter ute en 2022-Buzz, så vet ganske godt hva jeg går til :)

Hvordan er annenhåndsmarkedet for buzz? Verditap/innbytte pris etc? Er ikke så mange slike biler så skulle tro det holdt seg greit?

serenejet

Aner ikke, blir spennende å se! Har ikke avtalt noe innbytte, tipper den gamle går på Nettbil rett før levering av ny.
Kjører 2023 ID.Buzz og har en 2025 ID.Buzz GTX i bestilling.

Caveman

Vurderer kjøp av ID Buzz GTX Lang med 6 eller 7 seter.

Hva er smart å velge med 4 barn. alder 1/3/10/13? Med 7 seter kan man ta ut ett av baksetene om man skal på ferie og få med seg masse. Vanskelig..
 Fått tilbud på 758k for 6seter lang GTX Exclusive inkl vinterhjul/skvettlapper.

705k for GTX 6 seter lang med vinterhjul, komfortpakke+, førerassistent+, setevarme 2. rad, hengerfeste, skvettlapper.

Siste tilbud er uten varmepumpe. Hvor nødvendig er den? Redd den ryker og medfører masse kostnader utenfor garanti..

Hva er absolutt nødvendig av ekstrautstyr mtp egen trivsel og evt fremtidig salg? Pleier å ha biler jeg kjøper i mange år. Hatt en 2011 Mondeo siden den var ny og en Toyota Celica 2000 mod i 20 år ;P


Radial

Å holde stor blikkboks "varm" uten Varmepumpe vinterlandet Norge, kommer til å ta livet av rekkevidden.

VP må du bare ha, og desto større bil blir det desto mer viktig av alle praktiske årsaker.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

RJK

Sitat fra: Radial på torsdag 20. februar 2025, klokken 22:20Å holde stor blikkboks "varm" uten Varmepumpe vinterlandet Norge, kommer til å ta livet av rekkevidden uten Varmepumpe.

VP må du bare ha, og desto større bil blir det desto mer viktig av alle praktiske årsaker.
Enig i dette.

Vil i tillegg legge et ord inn for 7-seter. Ingenting er så ille som å mangle ett sete når man er på tur, og kameraten(e) helst skulle fått plass.

På den annen side, blir vanskelig å få med svigermor om man har 6-seter... ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Caveman

Ok, antar det er et must med varmepumpe da.

Noe annet utstyr som er veldig dumt å ikke ha? Litt skeptisk til 21" som Exclusive leveres med. Hadde foretrukket 20" og mer gummi.

Kapteinsetene på 6 seteren ser jo ganske nice ut, men ser poenget med det ekstra setet.

Vurderer også EV9, ikke lett dette..

Vaduz

Gikk for 7 seter i EV9 pga fleksibiliteten og mulighet for å ha ett eller flere seter nedfelt på bakerste rad ved behov for mye bagasje. Med 6 seter du mer låst, men mer komfortabelt da, en avveining.

På ID buzz ville jeg gått for minste hjul og varmepumpe. Den trenger all hjelp den kan få.

Tødding

Vi har bestilt 7 seter GTX uten varmepumpe. Som du skrev, så frykter jeg masse kostnader senere i Buzz-livet (planen er å beholde den lengst mulig). Det er faktisk ganske få langturer vi gjør i vinterstid, i for kortere turer gjør det jo lite forskjell. Og om vi da må gjøre en ekstra stopp for en eller to lengre turer i vinteren, så er det helt greit for meg og familien. Men om du kjører lengre turer oftere i vinterstid, så vil jeg også anbefale varmepumpe. :)

Caveman

Spurte lokal forhandler om prøvekjøring av ID Buzz Lang modell i morgen. Fikk til svar at det ble vanskelig da demobilen stod på verksted grunnet fabrikasjonsfeil på elektrisk skyvedørssystemet. Det var jo betryggende... Kanskje greit å gå old school og velge manuelle dører?

Radial

Manuelle seter, dører og annet vil alltid ha minst feil...men om 6-7 åringen aldri klarer lukke skyvedøra, så er det nok greit med elektrisk likevel, tross risikoen for merkostnadene.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

 
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA