Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW IX priser etter 1.1.2023

Startet av audioboy, tirsdag 13. desember 2022, klokken 19:41

« forrige - neste »

Sunfire2k5

Sitat fra: nybegynner1 på onsdag 13. september 2023, klokken 12:00Har noen erfaringer med 3 barneseter i iX?

Har barn på 4, 1,5 og en til på vei. Er det plass til 3 barneseter i iX-modellene?

Jeg lurte på det samme og har nå kjøpt meg en ix. Våre er 3mnd, 4 og 5.5år.

Jeg har funnet ut at ix er den desidert største elbilen målt mellom isofixene i baksetet. Det er ca 45-46cm i mellom. Vi kjører nå ett sete til 3mnd baby med isofix og 1 x beltesete og bytter mellom beltesete og pute til en 5.5år jente avhengig av kort tur eller langtur. Det er fremdeles litt "jokk" å få på på sikkerhetsbeltene med to beltestoler ved siden av isofix barnesete, men det går.

Baksetet på ix er helt vanvittig stort kontra eqc, eqe suv, etron og alle andre bilene jeg har målt. Vi tittet på en Kia EV9, men 1million for en KIA er helt utelukket (ikke har vi pengene heller).


odahle

Blir ix på meg også nå. Venter tredjemann på nyåret, og sammen med de to andre på 4 og 6 år er det få biler som mestrer det. Vi har prøvd mange, og det stod egentlig bare mellom brukt Model X og ID Buzz. Førstnevnte er jeg veeeldig skeptisk til etter å ha eid en 2018 TMX. Mye penger for lite garanti er dårlig kombo når det gjelder de bilene. ID Buzz er råkul, men litt skeptisk til både bakhjulsdriften, rekkevidden og ikke minst gjensalgsverdien når GTX-versjonen kommer. Men på utsiden skulle jeg kjørt Buzz hver dag!

Men ix er som dere andre sier bred nok i baksete, som en av få SUV-er. EV9 er jo helt tullete priset. Ja, det er mye bil for pengene. Men det er også mye penger for en Kia. Når BMW nå kjører 0,9% rentekampanje blir det jo veldig greit. Såpass at vi faktisk vurderer ix50. Litt redd for at ix40 med skiboks (for ja, den er snau i bagasjerommet) blir litt lite rekkevidde vinterstid. Men det er jo noen få dager i året, så vil vi betale 1500 ekstra hver måned for de 2-3 turene?
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model X og VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D, 2022 Opel Mokka-e, 2023 VW ID Buzz, 2023 Tesla Model 3 og 2023 Tesla Model Y.

Electric cars in Norway

#137
Sitat fra: Sunfire2k5 på lørdag 04. november 2023, klokken 09:12
Sitat fra: nybegynner1 på onsdag 13. september 2023, klokken 12:00Har noen erfaringer med 3 barneseter i iX?

.......

Jeg lurte på det samme og har nå kjøpt meg en ix. Våre er 3mnd, 4 og 5.5år.
Sitat fra: odahle på søndag 26. november 2023, klokken 09:25Blir ix på meg også nå. Venter tredjemann på nyåret, og sammen med de to andre på 4 og 6 år er det få biler som mestrer det.


Ja det er en kongebil også når det gjelder bredde i baksetet...bred&fin...når det er både sitteputer og bakoverseter...

ToWalkOrDrive

#138
Sitat fra: odahle på søndag 26. november 2023, klokken 09:25Blir ix på meg også nå. Venter tredjemann på nyåret, og sammen med de to andre på 4 og 6 år er det få biler som mestrer det. Vi har prøvd mange, og det stod egentlig bare mellom brukt Model X og ID Buzz. Førstnevnte er jeg veeeldig skeptisk til etter å ha eid en 2018 TMX. Mye penger for lite garanti er dårlig kombo når det gjelder de bilene. ID Buzz er råkul, men litt skeptisk til både bakhjulsdriften, rekkevidden og ikke minst gjensalgsverdien når GTX-versjonen kommer. Men på utsiden skulle jeg kjørt Buzz hver dag!

Men ix er som dere andre sier bred nok i baksete, som en av få SUV-er. EV9 er jo helt tullete priset. Ja, det er mye bil for pengene. Men det er også mye penger for en Kia. Når BMW nå kjører 0,9% rentekampanje blir det jo veldig greit. Såpass at vi faktisk vurderer ix50. Litt redd for at ix40 med skiboks (for ja, den er snau i bagasjerommet) blir litt lite rekkevidde vinterstid. Men det er jo noen få dager i året, så vil vi betale 1500 ekstra hver måned for de 2-3 turene?

Jeg tenker at dersom du går for iX40, og er redd for verdifallet på en ID Buzz, så kan du gjerne sette opp de to alternativene i et Excel-ark. Ser ut som at iX40 er ca 260.000 kroner dyrere enn Buzz? Så selv om verdifallet i prosent KAN være lavere på iX må du regne ut verdifallet i kroner når iX40 er ca 43% dyrere. Og så har du økt finanskostnader osv.

Men utenom det så er vel iX karakterisert som verdens beste elbil, men med rekkevidden både på Buzz og iX40 så tror jeg verdifallet kan bli høyt. Se bare på hvordan iX40 allerede har falt i pris (på bruktmarkedet på Finn, https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=326962216 er jo et alternativ å kjøpe brukt).

Så de 1500 ekstra i måneden på iX50 kan du fort få igjen når du skal selge. Putt det gjerne inn på tredje kolonne i Excel-arket  :) Men klart 300.000 ekstra for iX50 er jo og ganske ille mye ekstra på verdifall selv med lavere prosent fall. Men poenget mitt er egentlig at en iX50 vil jo være en bil som alltid vil ha nok rekkevidde, som du aldri vil få lyst til å selge, mens iX40 fort kan gi deg et ønske om prematur bilutbytting. Og det siste kan bli dyrt...for da er gjerne iX50 enda dyrere...  ;D 
Tesla Model Y                         2021-

odahle

Gode innspill. Det blir helt sikkert en ix50 nå. Men har sett litt på bruktmarkedet, og gjerne det også kan være en vei å gå. Litt usikker på hvor mye forhandlere har å gå på, men gjerne ikke kjeeempe stor pågang på biler til 900.000 om dagen.

Ser gjerne ut som at prisene har stabilisert seg litt utover høsten, og kanskje også steget litt om jeg ser tilbake i tråden.

Noen som har kjøpt brukt i det siste?
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model X og VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D, 2022 Opel Mokka-e, 2023 VW ID Buzz, 2023 Tesla Model 3 og 2023 Tesla Model Y.

Vaduz

Bruktbilpriser øker nok i takt med renta. Nytt er blitt dyrt. Om du er redd for verditap tror jeg en bmw til 1 mill er en noe dårligere løsning enn en buzz til 500k på Finn.
Vurderer selv EV9, 3 barn, men må teste ordentlig at jeg ikke blir gal av øyne på veien varsling og fartsgrensevarsling.
Noen som vet når det ble krav? Hvilke biler er «trygge» brukt i forhold til varsler for alt?

Trond.m

Lagerkampanjen til Bilia med ny iX50 FC til 899.000 bidrar ikke akkurat til høyere bruktbilpriser. Så at bruktbilpriser øker med økende rente tror jeg ikke akkurat på. 

bobakka

Sitat fra: Trond.m på fredag 08. desember 2023, klokken 08:59Lagerkampanjen til Bilia med ny iX50 FC til 899.000 bidrar ikke akkurat til høyere bruktbilpriser. Så at bruktbilpriser øker med økende rente tror jeg ikke akkurat på. 
DEt var jo en kjempepris, men hvor finner du den? De Bilia kampanjene jeg finner er godt over 1 mill
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

ToWalkOrDrive

Sitat fra: bobakka på fredag 08. desember 2023, klokken 12:05
Sitat fra: Trond.m på fredag 08. desember 2023, klokken 08:59Lagerkampanjen til Bilia med ny iX50 FC til 899.000 bidrar ikke akkurat til høyere bruktbilpriser. Så at bruktbilpriser øker med økende rente tror jeg ikke akkurat på. 
DEt var jo en kjempepris, men hvor finner du den? De Bilia kampanjene jeg finner er godt over 1 mill

Ser det står her inne: https://www.bilia.no/biler/bmw/kampanjer/bmw-lagerkampanje/

Men det vises ikke konkrete biler...det står en må trykke "få tilbud"...

Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Trond.m på fredag 08. desember 2023, klokken 08:59Lagerkampanjen til Bilia med ny iX50 FC til 899.000 bidrar ikke akkurat til høyere bruktbilpriser. Så at bruktbilpriser øker med økende rente tror jeg ikke akkurat på. 

Helt enig i det. En kan spare titusener på lav rente på rentekampanjen.
Fortsatt ganske høye priser på Finn, utenom denne, som har dunket hjulet i litt betong:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=331884633
Tesla Model Y                         2021-

Trond.m

Jeg går ut fra prisene på de Finn er høyere enn reell markedspris.
Grunnen til at de ligger på Finn er jo at de IKKE er solgt 😉

Electric cars in Norway

Sitat fra: Trond.m på lørdag 09. desember 2023, klokken 03:37Jeg går ut fra prisene på de Finn er høyere enn reell markedspris.
Grunnen til at de ligger på Finn er jo at de IKKE er solgt 😉
Godt poeng :+1:

Vaduz

Det er vel lite trolig at billigere/brukte biler blir mindre populære med stigende rente og dårligere råd. At nye biler også må sette ned prisen er jo noe som kan rette litt opp i dette ja, men fremdeles dyrt med stor ny elbil.

Vaduz

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 08. desember 2023, klokken 12:56
Sitat fra: Trond.m på fredag 08. desember 2023, klokken 08:59Lagerkampanjen til Bilia med ny iX50 FC til 899.000 bidrar ikke akkurat til høyere bruktbilpriser. Så at bruktbilpriser øker med økende rente tror jeg ikke akkurat på. 

Helt enig i det. En kan spare titusener på lav rente på rentekampanjen.
Fortsatt ganske høye priser på Finn, utenom denne, som har dunket hjulet i litt betong:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=331884633

Det interiøret trekker nok også ned en 50-100k skulle jeg tro.

turfsurf

Sitat fra: Vaduz på søndag 10. desember 2023, klokken 09:05Det interiøret trekker nok også ned en 50-100k skulle jeg tro.
Kan jeg ikke tenke meg. Prøvekjørte en iX med dette interiøret, kunne fint levd med det. Farger er mere en enten/eller ting, og påvirker ikke prisen så veldig.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA