Jeg ser det er grunnet siste oppdatering (328) at de nå prioriterer L3 over L1.
1. Jeg syns ikke de har rett til å velge prioritert fase uten at jeg har mulighet til å endre dette tilbake i egne innstillinger.
2. Jeg opplever at ladingen starter på L1, men aggressivt flyttes tilbake til L3, selv om lasten raskt blir mye høyere på L3 grunnet termostater som slår inn etc, og dermed begrenser ladehastigheten min for å unngå å gå over 40A hovedsikring.
3. Dette har ikke vært et problem i løpet av de 3 årene jeg har hatt laderen montert, det er kommet nå etter siste oppdatering. Tidligere ladet det alltid fra L1 ved bil med 1-fas lading.
SitatThe load balancer now prioritizes L1-L3 (instead of L2-L3) for single-phase charging on IT 3-phase systems and N-L3 (instead of N-L1) for single-phase charging on TN 3-phase systems.
1. Jeg syns ikke de har rett til å velge prioritert fase uten at jeg har mulighet til å endre dette tilbake i egne innstillinger.
2. Jeg opplever at ladingen starter på L1, men aggressivt flyttes tilbake til L3, selv om lasten raskt blir mye høyere på L3 grunnet termostater som slår inn etc, og dermed begrenser ladehastigheten min for å unngå å gå over 40A hovedsikring.
3. Dette har ikke vært et problem i løpet av de 3 årene jeg har hatt laderen montert, det er kommet nå etter siste oppdatering. Tidligere ladet det alltid fra L1 ved bil med 1-fas lading.