Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - cra

#1
Kan det være så enkelt som at det har med for stor vekt å gjøre med tilhørende manglende "personlig eierskap" til problemstillingene? HAr sett det tidligere i bedrifter som har gått far å være små med så¨få ansatte at alle vistte hva som foregikk, til å bli så store at "det problemet tilhører ikek vår avdeling, og ihvertfall ikke meg".
#2
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 30. oktober 2017, klokken 15:09
Hvorfor er det så vanskelig for elbilister å følge reglene

Kan det være fordi reglene ikke er entydige?

Jeg tør aldri kjøre i kollektivfelt når jeg er på kanter av landet der de har slike (ikke en eneste meter her i Møre og Romsdal så vidt jeg vet) fordi det er så mye usikkerhet knyttet til det, og jeg gidder ikke google og lese meg opp for hver gang jeg skal til f.eks. Oslo. Da bidrar jeg heller til at alle andre får stå i en litt lenger kø.
#3
Model S / Sv: Automatisk blending av langlys
mandag 30. oktober 2017, klokken 13:41
Sitat fra: daktari på søndag 29. oktober 2017, klokken 11:11
Men fortsatt altfor treg til å skru på igjen etter passering dessverre.

Akkurat dette gjør den egentlig ubrukelig. 3 sekunder uten fjernlys er altfor langt å kjøre.  :o

Ideelt sett skulle den skrudd på igjen like før man passerer den møtende bilen.
#4
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
mandag 30. oktober 2017, klokken 10:18
I likehet med alle andre så er det nok sjåføern som er problemet, ikke bilen.
#5
Model S / Sv: Evnen til å kjøre helt på egenhånd
mandag 30. oktober 2017, klokken 08:02
FSD er som en lottokupong, men med mye høyere pris og mye mindre potensiell gevinst. Oddsene for å "vinne" gidder jeg ikke engang regne på.
#6
Model S / Sv: Software 2017.42 a88c8d5
fredag 27. oktober 2017, klokken 11:04
Avstanden burde være i sekunder, ikke i "Tesla-meter". :)  Men mer avstand på 7 (og forspvidt alle de andre også) vil være helt greit.
Kunne også ønske meg en justering av hvor bilene ser ut til å være i forhold til hverandre på dashboardet. På skjermen ser det ut som de er omtrent dobbelt så langt framme som når jeg ser ut av frontruta.
#7
Kjøpe elbil? / Sv: Øvelseskjøring
fredag 27. oktober 2017, klokken 09:00
Mine øvelseskjører i elbil ("automat"), og det gjør at de raskt kan komme igang med å være i trafikken uten å samtidig skulel koordinere så mange armer og bein for å gire, clutche osv. Tenker at det å konsentrere seg om trafikkbildet og flyten kan være bra, og når de er trygge på den biten kan de øvelseskjøre med Farmor og Farfar som har fossil bil med manuelt gir. De skal i alle fall lære seg det og kjøre opp for "vanlig" førerkort. Øvelseskjøring alene hadde jeg i alle fall ikke ville brukt som en showstopper for å gå over til elbil. :)
#8
Elbiler i media / Sv: Full pris på Tau fergen
onsdag 25. oktober 2017, klokken 11:28
Ikke glem barnebillett. Har aldri skjønt hvorfor ungene slipper så billig unna; de sitter jo ikke to og to i stolene hverken på ferga eller på kino.  ???
#9
Er det gummien som knirker mot garasjegulvet, eller kommer det lenger oppefra?
#10
Model S / Sv: Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 14:13
Sitat fra: kirky på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 13:13
+ eller thumbs up til poster hadde vært bra for forumet ja.

Det var en slik funksjon til test en kort periode, men flertallet ville ikek ha den. Jeg skjønte aldri hvorfor; det må da være bedre enn ørten meldinger med bare "+1" i? Nuvel, vi kan fortsat like, le osv på facebook.

Tror aktiv sjekk etter ny FW ville kunne knele serverne hos Tesla; tenk hvor mange som hadde sittet og klikket jevnt på den knappen! :D  Men en mer "enhetlig" form for utrulling slik at ikke enkelte sitter og føler seg utenfor kunen kanskje være greit, ja.

#12
Model S / Sv: Utstyrt S75 vs ribbet S75D
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 13:09
Sitat fra: Vidar1979 på mandag 23. oktober 2017, klokken 17:07
Vil anta at D er viktigere enn utstyr for neste eier.

Så er spørsmålet: Kjøper man bil for seg selv eller for neste eier? ;)

Har du lyst på utstyr så kjøper du med utstyr og skipper D. Det er garantert noen som vil ha den bilen også når den tid kommer at du evt. skal kvitte deg med den.

Har D selv, men hadde nok droppet det om den ikke kom med det utstyret den har. Det er (for meg) bare kjekt å ha innimellom, men jeg klarte meg helt fint med bakhjulsdrift på den forige.
#13
Model S / Sv: software 2017.40.1
lørdag 21. oktober 2017, klokken 00:35
Mellom Ålesund og Moa klarer den nå å holde seg i høyre/opprinnelige felt der det går over til å bli to felter på veg østover. Tidligere var den ganske stressa og ville over i venstre felt, selv om merkinga på stedet er tydelig på begge sider. Nå fungerer det som det skal på dette punktet i alle fall.
#14
Sitat fra: Orbit på fredag 20. oktober 2017, klokken 12:36
Det er bare 1 slags mennesker i verden; de som starter å telle på null, og de som starter på én  :D

Nei, det er finnes 10 typer mennesker i verden. Det er de (vi) som skjønner binærtallsystemet, og de som ikke gjør det.  ;D
#15
Model S / Sv: Varseltrekant i speedometer
fredag 20. oktober 2017, klokken 11:10
Tilhærende ropetegn på stor-skjermen med popup-forklaring kunne vært på sin plass her. :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA