Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - rr2000

#1
Lading av Tesla / Sv: Uno-X superlader?
torsdag 02. mars 2017, klokken 20:14
Disse er nok basert på CCS standarden som både kan gi AC og DC lading. Tesla burde kunne lage en adapter til CCS på samme måte som man har Chademo adapter. Men CCS adapter finnes ikke ennå såvidt jeg vet.
#2
Model S / Sv: PROSJEKT: Tesla P85+
mandag 27. februar 2017, klokken 20:06
dette bildet skulle med...
#3
Model S / Sv: PROSJEKT: Tesla P85+
mandag 27. februar 2017, klokken 19:58
Sitat fra: horven på mandag 27. februar 2017, klokken 19:41
Jeg vurderer også en carbon-spoiler på toppen av bakruta. Synes bilen får et veldig sportslig "stuk" av dette. Spesielt når du ser den bakfra. Hva tenker folket?


Da synes jeg du skal gjøre det skikkelig, full laksetrapp, ikke sånn halveis ;-)
#4
Grunnen til at alamen utløses vilkårlig kan være et dårlig jordingspunkt under frunkboksen på høyre side. Det er en gjenget jordingspinne som er sveiset til aluminiumsrammen og som visstnok har en tendens til å ryke og som da må sveises på igjen. Når dette jordingspuntet faller ut kan det trigge alarmen og det kan føre til alle mulige feilmeldinger som low coolant level, I ytterste konsekvens slutter luftfjæringen å virke og lysene foran på høyre side slukner. Måtte sveises av drammen karrosseri.
#5
Model S / Sv: TeslaSCAN: Betatest av CANBUS Android-app
tirsdag 10. januar 2017, klokken 17:31
Sitat fra: amund på tirsdag 10. januar 2017, klokken 09:52
Tar gjerne i mot forslag på navn, som både klinger bra og gjør at folk kan finne den, og skjønne hva den er til.
- Diagnose Tesla
- Read Tesla Data
#6
Tesla / Sv: Elon Musk
søndag 18. desember 2016, klokken 02:52
Kanksje det er borring, som norske Zaptech driver med, borring på mars. :P
#7
Model S / Sv: Bytte sete i Model S
lørdag 26. november 2016, klokken 12:41
Sitat fra: Muffinman på lørdag 26. november 2016, klokken 07:14
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 26. november 2016, klokken 07:10
nakkestøtten for langt fremme.
...Med de blir jeg sittende med knekk i nakken....

Jeg har løst dette problemet ved å vinkle seteryggen mer bakover og justere rattet bakover, da føles nakkestøtten helt passe og jeg sitter godt. (men så har jeg lange armer og da;-)
#8
Model X / Sv: X90D pris i England
torsdag 03. november 2016, klokken 17:56
Sitat fra: bjoris på torsdag 03. november 2016, klokken 17:17
Sitat fra: rr2000 på torsdag 03. november 2016, klokken 16:47
Tesla vil ikke selge LHD biler i UK, så tror nok ikke at dette går. Vi kan ikke tvinge Tesla til å selge oss biler ;-)

De kan vel ikke nekte etter regelverket. Dersom de nekter så risikerer de enorme bøter...
Hvilket regelverk sier at alle varianter skal tilbys i alle markeder?
#9
Model X / Sv: X90D pris i England
torsdag 03. november 2016, klokken 16:47
Tesla vil ikke selge LHD biler i UK, så tror nok ikke at dette går. Vi kan ikke tvinge Tesla til å selge oss biler ;-)
#10
Model S / Sv: Hva er ditt gjennomsnittforbruk så langt?
mandag 03. oktober 2016, klokken 18:27
30.000 km @ 251 wh/km P85D Tenker sjelden på forbruket
#11
Jeg har opplevd at ved litt "dårlig" innplugging av ladekontakten i bilen, dvs. ikke skjøvet kraftig nok på plass, så har det gitt veldig lav ladehastighet. Ved så å bare frigjøre og plugge i på nytt, med litt vekt på kontakten, har jeg fått full ladehastighet.
#12
Model S / Sv: Launch mode
torsdag 28. april 2016, klokken 00:08
Sitat fra: Royce1981 på onsdag 27. april 2016, klokken 09:24
Launch fungerer absolutt med creep. :-) Er det "slip" du tenker på?
Ja sorry, jeg hadde ikke helt forstått opplegget ;-), Det er som C monster skriver at det er "Max battery power" som må være aktivert. (Men når jeg skrur på Slip start får jeg ikke opp launch mode. For meg ser det ut til at når jeg får meldingen om at begge pedalene trykkes samtidig så vil ikke launch mode på.)
#13
Model S / Sv: Nye Model S - noen som skal på presentasjonen?
tirsdag 26. april 2016, klokken 23:41
Sitat fra: Powerflux på tirsdag 26. april 2016, klokken 22:38
Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 26. april 2016, klokken 22:15
Blir litt ekstra jobb dersom du trenger å komme til 12v kontakten  ;D
Hmmmm, hvordan gjøres egentlig det?
I følge selgeren får man tilgang til 12v batteriet under plastdekselet i bakkant av frunken, men man må vel ha 12v for å kunne åpne frunken? håper ikke de har glemt en eksternnødtilkobling av 12v om bilen er helt strømløs....slik vi har på gamle versjonen bak nose-cone.
#14
Model S / Sv: Launch mode
tirsdag 26. april 2016, klokken 23:36
Launch mode legger helt tydelig på et kraftig startmoment som bremsene holder igjen, så gitt att bremsene slipper raskt skal det være marginalt raskere.  (launch fungerer forøvrig ikke når creep er på)
#15
Model S / Sv: Ludicrous: Skal du oppgradere? + teknisk info
lørdag 23. april 2016, klokken 09:27
Antageligvis kommer effektbegrensningen raskere med Ludicrous, fordi det skapes enda mer varme i inverter og batteri når det trekkes mer strøm.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA