Sitat fra: dainai på tirsdag 17. februar 2015, klokken 10:55
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55697454
Denne ble solgt for 560800, feil pris på finn.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: dainai på tirsdag 17. februar 2015, klokken 10:55
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55697454
Sitat fra: jorkus på torsdag 18. desember 2014, klokken 07:44Fikk feilen et par ganger i sommer. Rødlampa til luftfjæring lyser og stuck i very high. Før man får bilen inn på service har feilen på magisk vis blitt borte. Virker som en natts hvile gjorde susen i motsetning til utallige rebooter av både stor og liten skjerm . De oppdaterte noe firmware til luftfjæringene i høst- og siden har det fungert knirkefritt :-)
TMS-en min er "Stuck in high position" dvs kommer ikke ut av high på noen måte. Contact Tesla Service lyser også. Tesla Service sier at bilen må på Serviece ASAP, og jeg har fått time i slutten av Februar.. (ASAP?) Spørsmålet er om noen har hatt samme feil, og om noen har kjørt på high over så lang periode?
Sitat fra: Sven-Erik på søndag 01. juni 2014, klokken 00:36
Da fikk vi på plass kameraene til Emilsen i dag.
Men fyttikatta vi brukte lang tid på det.
Han hadde ikke alarmpakke, og altså ikke strøm oppe ved speilet.
Taket i hans bil var også annerledes enn i min.
Bl.a. var solskjermene festet på annen måte.
Ledninger innenfor hanskerommet lå litt annerledes.
Deksel h.side av dashbordet hadde ledning festet til en avlang firkantet plast-ting, den har ikke jeg på min bil.
Kanal i taket på h.side var MYE lettere å få ledningen i gjennom på min.
Og bakre kamera løsnet flere ganger.
Limet ble sittende på ruten, men løsnet fra kamerafoten.
(Dårlig lim, eller for varmt i bilen?)
1. Har du IKKE alarmpakken: skaff strømtyv for uttak fra sikringsboksen!
2. Ledning fra bakre kamera trenger ikke gå gjennom strømpa.
3. Ledningen til bakre kamera har DÅRLIG plugg. Vær forsiktig når ledningen tres frem.
Metallet for minus ligger utenpå pluggen, og er veldig tynt. Må tapes/beskyttes, og behandles veldig varsomt.
4. Strømledning til kameraet er veldig tynn. Lodd en overgang til tykkere ledning.
Sitat fra: Sven-Erik på onsdag 28. mai 2014, klokken 18:00Sitat fra: Emilsen på onsdag 28. mai 2014, klokken 10:34
Hei. Da har jeg gått til anskaffelse av Blackvue 550. Er det noen her fra østlandsområdet som har mulighet til å hjelpe en stakkar med installasjon? Er redd for å ødelegge noe. Kompensasjon i ei kasse pils eller lignende er en selvfølge!
Tar du en tur ut til Haslum, så kan jeg hjelpe.
Det er ikke så vanskelig dersom du har sikkerhetspakken.
Har du IKKE sikkerhetspakken trengs det en strømtyv.
Som denne: https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/assets/large/imaxx-h7400.jpg
Det vanskeligste er å få ledningen fra bakluken og frem.
Er man 2, går det også rimelig greit.
Sitat fra: schweitzeren på onsdag 19. mars 2014, klokken 14:24
Det er nok til at jeg handler meg en Pebble
Men må nok vente til jeg for min agent klokke som jeg bestilte i sommer... sier den skal komme om 2 Tesla uker
Kan jo være den kan fikses til at gjøre det samme?
/Jesper
Sitat fra: coskars på onsdag 22. januar 2014, klokken 10:36
Har pendlet litt fredrikstad-Oslo i det siste og testet litt forbruk på 4 felts E6.. Merker at bilen trives merkbart (forbruksmessig) bedre i 80kmh enn 110kmh..
Strekningen jeg har "testet" på er 50km E6 4-felts, relativt flatt, -3 til -5 grader, bilen er allerede varm og full regen. Fart: 105-110kmt. I går tok jeg på med boblejakken og testet UTEN varme (kun musikk på)..
Med varme 20 grader:
Ligger mellom 237 og 240 Wh\km på forskjellige målinger.
UTEN varme:
198 - 201 Wh\km
Konklusjon: Hastigheter over 100kmt er rekkevidde-killer uansett og varmen spiser mye mer av rekkevidden enn jeg hadde trodd. En tommelregel kan jo være 15-20 % forskjell på rekkevidden med og uten varme..
Med min kjøring (en blanding mellom 100 sone, 60-80 sone, litt bykjøring og 20grader) opplever jeg en ca rekkevidde på 350km vinterstid.
Et spørsmål:
På høyreside av speedometeret har vi en indikator for forbruk i kW ( 20, 40, 60 osv) - er for eksempel 20 kW her det samme som 200Wh\km ?
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 18. desember 2013, klokken 13:32Sitat fra: Emilsen på onsdag 18. desember 2013, klokken 13:16
Etter oppdatering til .30 i natt fikk jeg meg en overaskelse da jeg skulle starte forvarming via app. Ingen respons. Vel, går ut til bilen, håndtakene kommer ikke ut og jeg må trykke på fob``en for å få opp døra. Vel inne i bilen er alt dødt. Ingen skjermer kommer på, jeg forsøker med bremsepedal, gå ut og inn, og konstaterte at de nå var min tur til å oppleve 12v problemer. Men plutselig er det noe som tikker og Teslalogoen kommer opp i begge display, bilen klager på lav 12v, men våkner til liv og alt er tilsynelatende ok. Jeg kjører Visible Tesla 24/7 og etter og ha tittet på grafene kuttet den lading nøyaktig kl. 0100 da den startet oppdatering. Lading tok seg aldri opp igjen etter dette. Kan også se at Visible Tesla har hatt kontakt fram til kl. 0700, etter dette er det intet. Forbanner meg over UMC, hadde jeg vært litt senere ute så hadde den ikke våknet. Fra nå av kjøres oppdateringer enten tidlig på morgenen eller sent på kvelden slik at jeg faktisk kan følge med på om det går noe galt i forbindelse med lading.
Det viktigste tipset mhp. oppdateringer er nok å IKKE ha UMC tilkoblet mens man oppdaterer. Andre ladeløsninger, som Salto eller ZCW, fungerer fint under oppdateringer.
Sitat fra: fredag på onsdag 18. desember 2013, klokken 13:23Sitat fra: Emilsen på onsdag 18. desember 2013, klokken 13:16
Etter oppdatering til .30 i natt fikk jeg meg en overaskelse da jeg skulle starte forvarming via app. Ingen respons. Vel, går ut til bilen, håndtakene kommer ikke ut og jeg må trykke på fob``en for å få opp døra. Vel inne i bilen er alt dødt. Ingen skjermer kommer på, jeg forsøker med bremsepedal, gå ut og inn, og konstaterte at de nå var min tur til å oppleve 12v problemer. Men plutselig er det noe som tikker og Teslalogoen kommer opp i begge display, bilen klager på lav 12v, men våkner til liv og alt er tilsynelatende ok. Jeg kjører Visible Tesla 24/7 og etter og ha tittet på grafene kuttet den lading nøyaktig kl. 0100 da den startet oppdatering. Lading tok seg aldri opp igjen etter dette. Kan også se at Visible Tesla har hatt kontakt fram til kl. 0700, etter dette er det intet. Forbanner meg over UMC, hadde jeg vært litt senere ute så hadde den ikke våknet. Fra nå av kjøres oppdateringer enten tidlig på morgenen eller sent på kvelden slik at jeg faktisk kan følge med på om det går noe galt i forbindelse med lading.
Oppdatering av programvare har alltid stoppet lading for meg.
Sitat fra: Otto på søndag 08. desember 2013, klokken 12:57Tror ikke du får til dette da det er luftbelger på Teslaen, om jeg ikke tar helt feil er det hydraulikk-system på XM.
En annen ting luftfjæring kan benyttes til er ved bytte av dekk. For 20 år siden hadde jeg en XM, helt genialt når man skal skifte dekk. Parkere i høyeste nivå, legge under riktig bukker på ene siden av bilen ved jekkepunkter, senke bilen og skifte. Får Tesla'n til onsdag på helårsdekk, og skal hjem å prøve dette umiddelbart :-)