Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Li-Ion, onsdag 23. oktober 2013, klokken 21:32

« forrige - neste »

Li-Ion

Er det noen som har tanker og planer om underholding for barna i baksetet? Jeg har forsøkt å søke etter noe litt standsmessing på nett, men finner intet som virker interressant. Kunne gjerne tenke meg noe som ikke er den typiske DVD-skjermen som henger i en rem over framsetene...  Forslag anyone?
Be afraid...

Flyvern

Jeg har anskaffet 2 stk Nexus 7 tablets. Vanskelig å finne en virkelig pen festeanordning, men det ble stroppefeste over hodestøttene, greit nok. Nettbrettene har WiFi, og de får internett tilgang ved at jeg deler internettforbindelsen via iPhone (iPhone lager WiFi). Begge barna kan se på kortfilmer el.l. via en flott app som henter gode barnefilmer fra Youtube ("Filmer for barn"). Hvis de ser på samme film, kobler en av dem seg opp til bilens høyttalere via bluetooth. Blir da fantastisk lyd. Lyden fader jeg bakover hvis det blir for mye lyd foran. Filmen må startes samtidig på begge brettene, så lyden blir synkron for begge to. Hvis de vil se forskjellige ting, blir det hodetelefoner.
Multi-Rød Model S 85

Li-Ion

Spennende løsning ;) Det er vel egentlig hvordan en skal feste skjermer etc. som er utfordringen. Hadde selv tenkt på en nettbrettløsning.... men leter fortsatt en en elegant løsning for å feste disse... :o
Be afraid...

krister461

Sitat fra: Flyvern på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 18:34
Vanskelig å finne en virkelig pen festeanordning, men det ble stroppefeste over hodestøttene, greit nok.
Har du alt gått for Targus-holderen?

Hadde du giddet å ta bilder over hvordan det ser ut med stroppefestet? :)

Li-Ion

Litt "jalla" kanskje, men liker tanken med å motere noe i taket, eller f.eks på bjelken mellom fremre og bakre del av soltaket...
Be afraid...

Flyvern

Sitat fra: krister461 på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 19:30
Sitat fra: Flyvern på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 18:34
Vanskelig å finne en virkelig pen festeanordning, men det ble stroppefeste over hodestøttene, greit nok.
Har du alt gått for Targus-holderen?
Hadde du giddet å ta bilder over hvordan det ser ut med stroppefestet? :)
Vel, jeg har kjøpt 1 stk Griffin-cinema
http://cdon.no/elektronikk/griffin_cinema_seat_ipad_mini_-_black-23739454
og skal kjøpe en Targus fordi Griffin hadde for kort stropp. Intet problem å skjøte, men prøver da heller en Targus på det andre setet som også er rimeligere:
http://www.netonnet.no/art/data/nettbrett/stativ-og-holdere/targus-awe77eu/174634.7179/

Kan poste bilder når jeg har prøvd ut Targusen.
Multi-Rød Model S 85

fredag

Sitat fra: Elektriske_Jan på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 18:19
Er det noen som har tanker og planer om underholding for barna i baksetet? Jeg har forsøkt å søke etter noe litt standsmessing på nett, men finner intet som virker interressant. Kunne gjerne tenke meg noe som ikke er den typiske DVD-skjermen som henger i en rem over framsetene...  Forslag anyone?

Jeg kjøpte Griffin Cinemaseat til min Danmarkstur, og den funket greit som iPad-holder til barna, slik at de som satt i midterste rad kunne se på film mens vi kjørte. Bonus for at den er lett å pakke vekk ved parkering. Borrelås-stroppen som følger med er litt for kort for nakkestøtten til Model S, men en ski-stropp fra XXL funket greit som forlenger. (Men min kjære er litt skeptisk til hvor godt den sitter ved en kollisjon. Jeg mener den sitter mer enn bra nok.)

http://www.eplehuset.no/produkt/2716_griffin-cinemaseat-for-ipad.aspx
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

laumb

Unga her har små 7" Android tablets.
De får holde dem i fanget når de brukes. Kan legges på sete, gulv, whatever når de ikke brukes.

Sovner de så blir dem liggende i fanget eller sklir ned på gulvet. Der ligger de fint.

Li-Ion

Bumper denne litt frem igjen... og i tillegg etterlyses gode løsninger for å legge strøm frem til baksetet. Synes det er utrolig rart at Tesla ikke har laget et 12v uttak for baksetet...! Er det mulig?
Be afraid...

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Sitat fra: Li-Ion på mandag 30. desember 2013, klokken 18:46
Bumper denne litt frem igjen... og i tillegg etterlyses gode løsninger for å legge strøm frem til baksetet. Synes det er utrolig rart at Tesla ikke har laget et 12v uttak for baksetet...! Er det mulig?

kommer: http://www.teslaccessories.com/pages/rear-seat-usb-ports
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Bjoris

Det går selvsagt ikke å lage Wlan av bilens nettkobling?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Harlex

Hver sin ipad i baksetet gjør alltid susen... Har hatt på det løse og integrerte skjermer på andre biler men ingenting slår en ipad i neven hver......
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Li-Ion

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 30. desember 2013, klokken 18:51
Sitat fra: Li-Ion på mandag 30. desember 2013, klokken 18:46

kommer: http://www.teslaccessories.com/pages/rear-seat-usb-ports
Lurer på hvordan disse skal hente strøm? Og ettersom disse er Fra Teslaaccessories koster de vel 6000,- + frakt :-)

Men, ja - de så bra ut. Men uklart når disse kan leveres sikkert?
Be afraid...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA