Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S videoer

Startet av XS40, søndag 20. oktober 2013, klokken 22:23

« forrige - neste »

sveih

Jeg hadde gleden av å hente en p85d på fredag. For min del har verdens beste bil akkurat blitt litt bedre:) På vei ut kom han som leverte ut bilen inn på model x og han sa at han hadde sett spekken, men at han ikke kunne si noe, annet enn at den ble fantastisk samt noen andre superlativer. Jeg hadde det forståelig nok travelt m å komme meg ut og stilte ingen oppfølgingsspørsmål men har i ettertid tenkt følgende: jeg satt med følsen at han mente at det  ligger løsninger i x som i hvertfall i dag ikke finnes i p85d. Jeg kan ikke tenke meg at x blir raskere (med mindre de har en motor pr hjul...) så jeg tipper rekkevidde samt at elon har noen ess i ermet. Om spekken er klar for de ansatte er det muligens ikke lenge til vi får se noe? Time will show...

Øyvind.h

Om de skal starte med utlevering fra q3 må de snart begynne å ta imot konfig fra de som har US sig.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

#257
Jeg er desverre født skeptisk, og da er vi tilbake til det å ta utsagn fra "gulvet" med en klype salt.
Men som du sier, time will show

satheesh.net

De har jo gang på gang bekreftet at X vil komme med noen fiffige løsninger (ref. innovative). De har også bekreftet at bilen kommer til å by på noe som ikke eksisterer på markedet, ennå. (Oversatt: verdensnyhet.) ::)

Enig at de nå snart må få en lansering av denne bilen. Psyken min har lidd nok nå ...  :-X

sigurdi

Teoretisk trenger ikke Tesla gi tilgang til design studio for signatur kunder, før oppunder produksjons start.
Er vel normalt noen uker fra konfig er mulig til den blir stengt.

Så for lokale kunder (California/USA) er det ikke måneder med transport, etter bilen er produsert til utlevering.

P85D ble det mulig å konfiguererer på D-Eventen og første USA kunder mottok bilen i starten av Desember noe forsinket pga problemer med setene.

Så produksjons start og utleveirng i Q3 betyr ikke at desin studio trenger være tilgjengelig før i Juni. :-(

Så er bare å kjøpe venteboller he he he

Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

eldanz

Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Vind

Sitat fra: eldanz på tirsdag 17. mars 2015, klokken 14:04
Tesla Model X Reveal
by Elon Musk
Den er vel ikke akkurat ny - og er vel sett en del ganger før....   ..i tillegg til at den sikkert ligger på 20 steder i X forumet...
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

eldanz

Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

sturle

Elon Musk sa lit om Model X på pressekonferansen i dag: Model X is coming out this summer. People will be 'pretty excited about it' and there are some features not yet seen before in show cars.

Model X får alle sensorar som nye 85D har, so denne bilen vert berre betre og betre!

Øggen

Store ord har jeg sluttet å høre på.
Brennt barn skyr ilden

Undertegnede



Video av model x close up. Vet ikke om denne er postet før, men jeg har ikke sett den. Ser dog ut som den samme bilen som vi så blider av for noen dager/uker siden.

satheesh.net

Sitat fra: Undertegnede på fredag 20. mars 2015, klokken 08:54
Video av model x close up. Vet ikke om denne er postet før, men jeg har ikke sett den. Ser dog ut som den samme bilen som vi så blider av for noen dager/uker siden.

Videoen ble publisert igår, 19. mars. I denne videoen synes jeg vi kan se mer hvordan bilen faktisk ser ut. Den lyse fargen hjelper veldig, selv om den helt tydelig er foliert her og der. ;)

PS! Dette blir også min farge - pearl-white (identisk med den jeg har i dag)! ;D

sigurdi

Ser ut som nesa går litt mer ut, altså mer nedtonet front. :-)
Liker den bedre og bedre.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Norx

Sliter med å "se størrelsen". Fra noen vinkler ser den "pinglete" ut i størrelse; mens andre "massiv".

Ladeluken (om det er det) bak ved lyset er vel lik S.

Flott video; trenger flere slike fremover. Skulle gjerne sett en med litt feitere felger og...

sigurdi

Visuell feiltolkning av størrelse pga form er en av tingene jeg bare digger med bilen.
Sto 3 meter fra prototypen og da virket den også liten, gikk helt bort og da ble det: shitt denne er svær.
Egne målinger (totalt uoffesielle og null tilgang på annet en min egen høyde som mål, ca 5-10 cm lavere en X5 og Beta ser høyere ut, når en sammenligner med prototypen.
Tipper omtrent samme høyde som X5 og 5 meter lang så blir en svær doning. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA