Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oslo - Bergen

Startet av paalv, onsdag 16. oktober 2013, klokken 18:51

« forrige - neste »

EvenSteven

Sitat fra: Anew på onsdag 09. oktober 2013, klokken 19:28
Har vel etterhvert bestemt meg for å gå for xi3. Hvor finner dere disse i rett dimensjon og til hvilken pris (m/felg)?

Hør med Ronny hos dekkhallen eller Christer hos dekkskift.no
Har fått tilbud hos sistnevnte på 10992,- ferdig lagt om.
Jeg har felger, men begge ordner dette også.
Jeg har valgt felgene fra Polar. Er strøkne.
Se forøvrig tråden om gruppekjøp dekk + felger for mer info.
Tesla S P85+ sølv

Jimpec

Pakken gjelder vel muligens, men de ønsket ikke å fronte den på nåværende tidspunkt. Det kan vel tenkes at den kommer tilbake når de får tak i flere dekk og felger.

Blir spennende å høre hva andre som har utlevering den nærmeste tiden får vite.
Jeg har snakket med Tesla i ettermiddag.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Stig O

Kjører på Micheline X-Ice XI2 i dag og er veldig fornøyd, men velger Nokian R2 allikevel da det er bedre på is en Xi3. Piggdekk på Teslaen er uaktuelt, selv om jeg har mange bratte bakker.De skummleste situasjonene med piggfritt er ising og da er det viktig å ha det beste dekket. Kjører du fornuftig på våt vei tror jeg ikke det blir noe problem.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

EvenSteven

Det kommer nytt parti Polar felger i januar.
Tesla S P85+ sølv

Tesladigger

Sitat fra: Maartensommer på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 19:43
Noen som har vurdert pakken fra Ferdinand Auto?  Kan få levert med sensor for kr. 1000 ekstra.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44380701&searchQuery=tesla+vinterhjul

Ser veldig bra ut disse felgene, så ikke noe om sensorer i annonsen har du snakket med dem.
Var det 1000,- ekstra for sensorer på alle 4, eller pr. felg.
Vil disse sensorene funger på systemet til Tesla.
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

Anew

Apropos TPMS - noen som har registrert denne tråden på teslamotors.com?
http://www.teslamotors.com/forum/forums/winter-tyres-and-tpms

Ser ut til at bilen kun klarer å forholde seg til ett sett dekk - mao. TPMS-omprogrammering for hvert hjulskift.

"I am so sorry to inform you, I may have said something that isn't quite true.
I have had this information that we could program 2 sets of TPMS-sensors on one car, but apparently now it seems to be untrue.
There will probably be a function added in the new firmware, so that customers can program the sensors themselves."

:o
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

EvenSteven

Mao.. vente med sensorer til neste år. Ser jo ut som at det kun kommer opp en feilmelding og ikke lyd. Så da er det til å leve med over vinteren og til dette er oppdatert.
Tesla S P85+ sølv

Dr.Ling

Takk for sammenligning av R2 og Xi3, veldig nyttig! Utfra NAF-testen var jeg innstilt på Xi3 og dette bekrefter at Nokian blir for mykt for oss langs kysten.

Tesla i Trondheim sier de kan legge om dekk (har ikke gitt meg pris for omleggingen), også om jeg ikke kjøper dekkene fra dem. MEN så sier de at de ikke vil legge på andre dekk enn Tesla anbefaler. Så jeg har innhentet tilbud fra Dekk1 på Lade, og fått tilbud på Michelin Xi3 piggfrie + omlegging for kr 13.000. Altså en tusenlapp mer enn tilbudene i Oslo. Venter på svar fra Lade Dekkservice.....
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

laumb

En tusenlapp mer?
Jeg får for 10'992,- av de jeg tidligere fikk for 12'131,- pga prisgaranti.
Det er to tusen det - og inkludert omlegging, avbalansering og montering.

OleT

Pussig.

Jeg fikk mail om levering i dag ( :D), med følgende dekkvalg:

o   19" 245/45R19 Piggfritt Pirelli Zottozero – NOK 15.000
o   19" 245/45R19 Piggfritt Nokian Hakkapeliitta R2 – NOK 23.100
o   19" 245/45R19 Piggdekk Nokian Hakkapeliitta 7 – NOK 23.400

Har kjørt piggfrie Pirelli i årevis, så det blir nok det på denne også.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Lille Lance

Sitat fra: OleT på onsdag 09. oktober 2013, klokken 22:07
Pussig.

Jeg fikk mail om levering i dag ( :D), med følgende dekkvalg:

o   19" 245/45R19 Piggfritt Pirelli Zottozero – NOK 15.000
o   19" 245/45R19 Piggfritt Nokian Hakkapeliitta R2 – NOK 23.100
o   19" 245/45R19 Piggdekk Nokian Hakkapeliitta 7 – NOK 23.400

Har kjørt piggfrie Pirelli i årevis, så det blir nok det på denne også.

Hva slags type felg følger med i pakka?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Havebigfun

Sitat fra: Lille Lance på onsdag 09. oktober 2013, klokken 23:01
Std 19"- i en overgangsfase fikk noen levert cyclone-felgene men det var pga leveringsproblemer for stdfelgene. Jeg tror det var noen av de som hadde bestilt Nokiandekk som fikk montert disse på cyclone. Pirelli blir sannsynligvis levert på std uansett forde de monteres i US.
Snart får alle opsjonen for både cyclone og aero- med ekstra kostnad

Neemaz

Sitat fra: Anew på onsdag 09. oktober 2013, klokken 20:32
Apropos TPMS - noen som har registrert denne tråden på teslamotors.com?
http://www.teslamotors.com/forum/forums/winter-tyres-and-tpms

Ser ut til at bilen kun klarer å forholde seg til ett sett dekk - mao. TPMS-omprogrammering for hvert hjulskift.

"I am so sorry to inform you, I may have said something that isn't quite true.
I have had this information that we could program 2 sets of TPMS-sensors on one car, but apparently now it seems to be untrue.
There will probably be a function added in the new firmware, so that customers can program the sensors themselves."

:o

Var på dekkhallen tirsdag 8/10 og la om dekk, Ronny (tror jeg det var) sa at etter 5.6 oppgraderingen fikk du valg mellom 2 sett dekk i menyen. Har ikke vært å kalibrert mine ennå, men regner med det stemte som han sa.

sindrej

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 09. oktober 2013, klokken 23:09
Sitat fra: Lille Lance på onsdag 09. oktober 2013, klokken 23:01
Std 19"- i en overgangsfase fikk noen levert cyclone-felgene men det var pga leveringsproblemer for stdfelgene. Jeg tror det var noen av de som hadde bestilt Nokiandekk som fikk montert disse på cyclone. Pirelli blir sannsynligvis levert på std uansett forde de monteres i US.
Snart får alle opsjonen for både cyclone og aero- med ekstra kostnad
Jeg har 19" cyclone med Pirelli, samme med en kamerat.  Vil tro det er flere også.

Maartensommer

Sitat fra: Tesladigger på onsdag 09. oktober 2013, klokken 20:15
Sitat fra: Maartensommer på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 19:43
Noen som har vurdert pakken fra Ferdinand Auto?  Kan få levert med sensor for kr. 1000 ekstra.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44380701&searchQuery=tesla+vinterhjul

Ser veldig bra ut disse felgene, så ikke noe om sensorer i annonsen har du snakket med dem.
Var det 1000,- ekstra for sensorer på alle 4, eller pr. felg.
Vil disse sensorene funger på systemet til Tesla.

Sorry, min feil. Ferdinand tar 2.000 for komplett sett med sensorer. Går ut i fra at de passer til TMS.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA