Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oslo - Bergen

Startet av paalv, onsdag 16. oktober 2013, klokken 18:51

« forrige - neste »

Jimpec

Her er sitat fra DES i min case

"Det er desverre sånn nå at vi anbefaler at kunder som ønsker vinterdekk tar kontakt med en tredjepart".

Helt flott for min del - da får jeg muligheten til å ha vinterhjul som ikke "alle" har.
Uansett kan vi vel regne med at Tesla kommer sterkt tilbake med tilbud om vinterdekk som en del av handelen - de sliter nok bare litt med veldig høy etterspørsel for tiden.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Cowboystrekk

Sitat fra: Jimpec på torsdag 10. oktober 2013, klokken 09:28

"Det er desverre sånn nå at vi anbefaler at kunder som ønsker vinterdekk tar kontakt med en tredjepart".

Helt flott for min del - da får jeg muligheten til å ha vinterhjul som ikke "alle" har.
Uansett kan vi vel regne med at Tesla kommer sterkt tilbake med tilbud om vinterdekk som en del av handelen - de sliter nok bare litt med veldig høy etterspørsel for tiden.
Samt at Tesla tydeligvis ikke forstår at man bør sende med nesten like mange vinterdekk som man sender med biler ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Jimpec

Ja.
Og så må vi vel (av erfaring) ta høyde for at beskjedene ikke alltid er samkjørte ut til sluttkunden, og at dette ikke trenger å være likt for alle.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Cowboystrekk

Sitat fra: Jimpec på torsdag 10. oktober 2013, klokken 09:41
Ja.
Og så må vi vel (av erfaring) ta høyde for at beskjedene ikke alltid er samkjørte ut til sluttkunden, og at dette ikke trenger å være likt for alle.
Det vil trolig avhenge mye av hvor du henter bilen fra, ut ifra hva jeg har lest så langt sliter de enkelte steder betydelig mer med leveringer av f.eks pirellidekkene.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

fonberg

Sitat fra: taraquin på torsdag 10. oktober 2013, klokken 09:32

Samt at Tesla tydeligvis ikke forstår at man bør sende med nesten like mange vinterdekk som man sender med biler ;)

Eller kanskje det er nettopp like mange vinterdekk som biler de har regnet med - og ikke fire dekk pr. bil ;)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Cecilie

Jeg har nå endelig fått mail fra DS jeg også, og ikke et ord om vinterdekk i den mailen, så sendte oppfølingsspørsmål om det  :-\ Jeg hadde håpet å kunne velge vinterdekkpakke fra Tesla nettopp for å unngå å styre med det, men også fordi jeg ønsker originalfelger til bilen. (Er jeg sær nå?  :o) Jeg håper at de i det minste vil kunne selge med et sett felger jeg kan legge vinterdekk på isåfall. Er ikke så veldig lysten på å drive og bytte rundt på dekkene på de felgene som medfølger bilen heller, men det må kanskje bli løsningen å halte bort til et dekksenter og gjøre nettop det :(
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

EvenSteven

Om de skal følge opp sitt mål om premium kundeservice, må de ihvertfall kunne skifte dekk på bilen før vi får den utlevert.!! 

Jeg kjøper løse dekk som jeg tar med til Tesla og går ikke derfra før de sitter montert på bilen og jeg kan kjøre trygt avgårde. Dette tilbyr alle andre bilforhandlere og er for meg en selvfølge ved utlevering av bil om vinteren!!!

Min bil har igjen blitt utsatt i to uker, så nå er det tidlig desember istedenfor midten av november  :'(  Ikkje bra...
Tesla S P85+ sølv

Oreo

Til opplysning, så tilbød WitroBil seg å skifte til medbrakte vinterdekk på Leaf'en ved utlevering i januar mot et lite tillegg (tror det var 500,-)
Ikke imponert av dem heller etter å handlet for 293k.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Anew

Spurte Tesla om hvordan de forholdt seg til å komme med egne dekk til utlevering, og fikk dette svaret:

"Egne vinterdekk kan byttes hos oss, men serviceteamet ba meg informere at det ville være et prispåslag for dette."

Hva påslaget blir spurte jeg ikke om.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Cecilie

Fikk nå følgende svar om vinterdekk:

Sitat
Vinterdekk og Rød adapter har vi forløpig veldig lang kø på, så kommer tilbake til deg på dette før levering.

Kan hende at dette også blir noe dere må kjøpe gjennom service.

Fulgte deretter opp med spørsmål om jeg risikerte å måtte kjøre derfra på sommerdekk i november, og fikk da beskjed om at han skulle kontakte meg i neste uke ang. vinterdekk... jaja, spennende å se hva han har å si da...
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

EvenSteven

Da er det ihvertfall mulig å få det gjort og det er bra!!
Tesla S P85+ sølv

Spinner

Var innom Tesla på Alnabru i dag og fikk programmert TPMS i vinterdekkene (kjøpt dekk, felg og sensorer hos Dekkhallen), de gjorde dette gratis :)
De trenger ikke serienr på sensorene for å gjøre dette.

Zanka

Sitat fra: Sbr på torsdag 10. oktober 2013, klokken 16:34
Var innom Tesla på Alnabru i dag og fikk programmert TPMS i vinterdekkene (kjøpt dekk, felg og sensorer hos Dekkhallen), de gjorde dette gratis :)
De trenger ikke serienr på sensorene for å gjøre dette.
Hvor lang tid brukte de på å konfigurere de nye sensorene?
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

Spinner

Sitat fra: Zanka på torsdag 10. oktober 2013, klokken 18:00
Hvor lang tid brukte de på å konfigurere de nye sensorene?
De må ut å kjøre en liten tur for å få gjort det, men tok ikke mer enn 15-20 min.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA