Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oslo - Bergen

Startet av paalv, onsdag 16. oktober 2013, klokken 18:51

« forrige - neste »

19quiz76

Michelin X-Ice 3 utsolgt fra leverandør iflg dekkhallens Facebook-side, noen som kjenner til en sjappe med lageret fullt?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

OddB

Sitat fra: Sbr på torsdag 10. oktober 2013, klokken 19:34
Sitat fra: Zanka på torsdag 10. oktober 2013, klokken 18:00
Hvor lang tid brukte de på å konfigurere de nye sensorene?
De må ut å kjøre en liten tur for å få gjort det, men tok ikke mer enn 15-20 min.
Skal de gjøre dette på 1000 biler vil det ta dem over 30 arbeidsdager... :P
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Djur1

Dette er så dårlig som det bare går an. Jeg har en situasjon med litt anstrengt likviditet etter teslakjøpet og polering med ceramicpro til 8K.

Når skal vi få pengene våre tilbake for vinterdekka????

Det er jo noen som synes det er gøy å teste ut vinterdekk og finne felger som passer samt dette med sensorer og kalibrering av disse. Jeg synes dette er bare føkkt. At jeg godtok å ta levering på bilen uten vinterdekka med!!!

Anbefaler alle som skal ta levering i disse dager og de som har kjøpt vinterdekk at de ikke tar levering før dette er avklart.

Samtidig har jeg sendt masse mail til Tesla uten et jævla svar og så må en jo som vanlig finne ut av ting her på forumet. TAKK!!!

Hva gjør jeg nå? Hva kjøper jeg og hvor? Jeg trenger egentlig å få fikset dette før jeg reiser bort for de neste to ukene på lørdag. Hvis ikke er det jo bare å parkere bilen og ta den frem til våren.

TESLA ---> Håpløs service.

Skal ringe forbrukerombudet i morgen.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

EvenSteven

Sitat fra: Djur1 på torsdag 10. oktober 2013, klokken 21:15
Dette er så dårlig som det bare går an. Jeg har en situasjon med litt anstrengt likviditet etter teslakjøpet og polering med ceramicpro til 8K.

Når skal vi få pengene våre tilbake for vinterdekka????

Det er jo noen som synes det er gøy å teste ut vinterdekk og finne felger som passer samt dette med sensorer og kalibrering av disse. Jeg synes dette er bare føkkt. At jeg godtok å ta levering på bilen uten vinterdekka med!!!

Anbefaler alle som skal ta levering i disse dager og de som har kjøpt vinterdekk at de ikke tar levering før dette er avklart.

Samtidig har jeg sendt masse mail til Tesla uten et jævla svar og så må en jo som vanlig finne ut av ting her på forumet. TAKK!!!

Hva gjør jeg nå? Hva kjøper jeg og hvor? Jeg trenger egentlig å få fikset dette før jeg reiser bort for de neste to ukene på lørdag. Hvis ikke er det jo bare å parkere bilen og ta den frem til våren.

TESLA ---> Håpløs service.

Skal ringe forbrukerombudet i morgen.

Bestill løse vinterdekk på dekkonline.com, få de sendt til Tesla Alnabru eller hjem til deg.
Så snart dekkene ankommer dra ned dit og be de skifte over på felgene du har på bilen.
Dette må de bare fikse. Helt enig, dette er helt søkt og utrolig rotete opplegg.!!
Tesla S P85+ sølv

EvenSteven

Sitat fra: 19quiz76 på torsdag 10. oktober 2013, klokken 19:35
Michelin X-Ice 3 utsolgt fra leverandør iflg dekkhallens Facebook-side, noen som kjenner til en sjappe med lageret fullt?

Prøv å ringe Christer hos dekkskift.no
Tesla S P85+ sølv

laumb

Sitat fra: EvenSteven på torsdag 10. oktober 2013, klokken 22:45

Han sa tidligere i dag at leverandør kun hadde 6 dekk igjen.

Heldigvis ligger mine godt tatt vare på hos min leverandør - og jeg fikk prutet ned fra 12'131 til 10'992,- - samme som dekkskift. Ferdig lagt om. :)

19quiz76

Sitat fra: EvenSteven på torsdag 10. oktober 2013, klokken 22:45

Fikk ikke noe svar der i dag, de sier telefontiden er 17-22 på svareren. Får prøve igjen i morgen..
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Knut Øygard

Sitat fra: OddB på torsdag 10. oktober 2013, klokken 19:44
Sitat fra: Sbr på torsdag 10. oktober 2013, klokken 19:34
Sitat fra: Zanka på torsdag 10. oktober 2013, klokken 18:00
Hvor lang tid brukte de på å konfigurere de nye sensorene?
De må ut å kjøre en liten tur for å få gjort det, men tok ikke mer enn 15-20 min.
Skal de gjøre dette på 1000 biler vil det ta dem over 30 arbeidsdager... :P

Jeg kjørte innom Tesla Trondheim og fikk hjelp til å kalibrere dekksensorene på originale hjul der. Det tok maks 5 minutt. Ikke behov for noen kjøretur. Han bare holdt en dings inntil hvert hjul til det sa pip og koblet den til en port under touchskjermen etterpå.
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Djur1

Det er vel ikke så mange 19 tommer vinterdekk å få tak i. jeg snakket med Mittdekkhotell og de var helt nazi på hvem som skulle få siden det ikke var nok Nokia R2 dekk. Pirelli dekk hadde han ikke hørt om en gang. Han mente at kronprinsen hadde ringt for å komme foran i køen også....

Nå kommer det en mega etterspørsel på 19 tommer vinterdekk som jeg etter litt surfing på diverse dekksider (yikes! For en fornøylig torsdagskveld) så fører de dekk opp til dimensjon 17, men jeg skjønner at de har kanskje noe på 18 men svært lite av 19 på lager.

Nå skal anslagsvis 500 teslabileiere ut å støvsuge dette markedet. Og hvor mange er klar over problemet? Ikke alle er her inne og leser forumsider.

Jeg blir bare så oppgitt og frustert når en blir solgt en vare som både Tesla og jeg forstår jeg må ha til midten av oktober, men som Tesla vet på forhånd de ikke vil levere.

På dekkonline så har de Dunlop,Continental, Pirelli og Bridgestonedekk, hva skal en velge her? Runflat er det nødvendig?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Spinner

Sitat fra: KnutGol på torsdag 10. oktober 2013, klokken 23:41Jeg kjørte innom Tesla Trondheim og fikk hjelp til å kalibrere dekksensorene på originale hjul der. Det tok maks 5 minutt. Ikke behov for noen kjøretur. Han bare holdt en dings inntil hvert hjul til det sa pip og koblet den til en port under touchskjermen etterpå.
Kjøreturen var nok en kvalitetssikring. Advarselen om feil på dekktrykket kommer ikke opp før etter at man har kjørt i noen minutter, så de sjekket nok bare at ting fungerte. Raser det inn flere hundre biler gjør de nok som på din, og ber folk komme tilbake dersom noe skulle være galt :)

Anew

Litt usikker på hva jeg bør gjøre nå - kjøpe dekk ASAP Zulu for å være sikker (for sent alt?) på å få, eller vente til jeg får bilen i januar? Kan det tenkes at markedet har kommet "up to speed" da?
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Muffinman

Bilen min har vært ferdig i over to uker, men har ikke blitt kontaktet for å avtale levering enda. Basert på det som kommer fram i denne tråden er det kanskje like greit, uaktuelt å ta imot en bil uten vinterdekk.

Hvis Tesla ble overrasket over at det blir vinter i Norge i 2013 også skal de få passe på bilen min til den er skikkelig skodd :-)

Nuvolari

Sitat fra: Muffinman på fredag 11. oktober 2013, klokken 07:37
Hvis Tesla ble overrasket over at det blir vinter i Norge i 2013 også skal de få passe på bilen min til den er skikkelig skodd :-)

+1
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Øyvind.h

Noen flere som har erfaringer med Nokian Hakka R2 på Model S nå?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

TesLars

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 11. oktober 2013, klokken 07:42
Noen flere som har erfaringer med Nokian Hakka R2 på Model S nå?

Det er et par stykker som har skrevet om sine R2 erfaringer. Noen mente at de for myke for en så tung og kraftig bil som TMS, men nå har det vært ganske tørrt og varmt og da.
Oslo
Black Model S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA