Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prøvde ny Leaf i dag - fra 100% batterikapasitet til null på 55 minutter - 86 km

Startet av tiberot, onsdag 09. oktober 2013, klokken 22:33

« forrige - neste »

Electra

Det var da voldsomt. Og så midt i vinterinnspurten. Her må Nissan øke beredskapen/delelageret sitt.

Sitter liksom med litt sympatiblandet frykt for når min tar kvelden... Tekna fra sept. 2013.

Daeedor

Det kan se ut som om flere enn meg har dette problemet. Det jeg hører (men det kan jo være bare tull selvsagt) er at det er endel feil på varmeapparat på engelskprodusert Leaf levert sånn ca august fram til nå.

Nåja. Jeg har en Tahoe med 6,5 liter V8  turbodiesel stående på gårdsplassen. (reservebil) Den blir varm omgående , men har jo et friskt dieselforbruk da.  I verste fall får jeg fyre den opp , men vi prøver å få til en annen løsning hos Nissan først. Dette ordner seg... :P

Electra

Også for et bråk da gitt, med diesel bil ;)
Har selv en Sharan 1,9TDI som familiebil, og lurte på om det var noe galt med den etter å ha kjørt Leafen i en mnds tid:)
Skal for første gang frem med 2-taks oljen og tilsette litt på dieseltanken. Håper det tar litt av knattringen  :o

Venter i begeistring på at Nissan sin EV 7-seter skal komme for salg.

nr7wave

Og der røyk varmepumpa også!
Da gikk det fra lunka til iskaldt i bilen. Svarte! Før varmepumpa røk var det mulig å holde rutene duggfrie, men nå var det langt værre og uforsvarlig å kjøre med.

Christian S.

Nissan Leaf Tekna 2013, levert 25. oktober fra Buskerud Bilsenter

Christian S.

Nissan Leaf Tekna 2013 fra Buskerud Bilsenter
Levert 25. Oktober, 2013.

okd

Hei Christian!
Hvilken temperatur var det da pumpa sviktet?
Min sviktet  i går men begynte å virke igjen etter at bilen hadde stått parkert en stund.
Etter det har den virket i begynnelsen av kjøringen og sviktet etter en stund.
Euroleaf, Tekna registrert 4/10-13

okd

Glemte å si at temperaturen var og fortsatt er 0 grader og at det er nokså fuktig luft.
Euroleaf, Tekna registrert 4/10-13

nr7wave

Utetemp var mellom 0 og -1 grad. Temp i bil satt til 22 grader. Varmepumpa sluttet å virke etter ca 45 min kjøring.

Christian S.

Nissan Leaf Tekna 2013, levert 25. oktober fra Buskerud Bilsenter

Christian S.

Nissan Leaf Tekna 2013 fra Buskerud Bilsenter
Levert 25. Oktober, 2013.

Daeedor

Sitat fra: nr7wave på onsdag 06. november 2013, klokken 12:06
Utetemp var mellom 0 og -1 grad. Temp i bil satt til 22 grader. Varmepumpa sluttet å virke etter ca 45 min kjøring.

Christian S.

Nissan Leaf Tekna 2013, levert 25. oktober fra Buskerud Bilsenter

Min tok også kvelden i går og det ble kaldt som F...!    Men idag tidlig virket varmepumpa igjen , og den holdt til jobb ihvertfall ( 30 min kjøring ) , så det er mulig at den skrur seg av selv hvis den iser ned ?  (pga at PTC er ute av drift ...)  Nåja , skal innom Nissan etter jobb idag , for å høre litt om lånebil/fremdrift videre. Håper det ordner seg for deg også , Christian  ;  vi har nok bare vært max uheldige , og bilen er slett ikke dårlig bare dette blir fikset  - Permanent ! :-\

nr7wave

Prøvde bilen etter noen timer i parkeringshuset og nå virket varmepumpa igjen. Den hadde antagelig fryst igjen. Blir spennende å se hvordan den oppfører seg fremover.

Christian S.

Nissan Leaf Tekna 2013, levert 25. oktober fra Buskerud Bilsenter

Christian S.

Nissan Leaf Tekna 2013 fra Buskerud Bilsenter
Levert 25. Oktober, 2013.

BE

Man kan jo lure om det i det hele tatt er noen som har en bil med varmepumpe som vet at varmeelementet fungerer? Det virker nesten som om alle har et problem!
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

okd

Fikk beskjed om å levere bilen kl 12 i dag for reparasjon. Fikk den tilbake kl 16.
Da jeg hentet den gikk forbruket til varmeapparatet opp mot 3 kW
og det ble fort varmt. Etter kort tid falt energimåleren til 800-900 w mens det fortsatt var godt og varmt i bilen.
Takk til AutoXL for hurtig respons.
Euroleaf, Tekna registrert 4/10-13

artemiss

Jeg har prøvd Carwings appen for å forvarme bilen, cirka 10 minutter før jeg skulle reise. Bilen er 2012/2013 modell (dvs. den gamle) og bilen står tilkoblet strøm med charging timer innstilt til 80%. Bilen blir heller ikke "varm" selv om jeg hører at viften går. Jeg også lurte på hva problemet kunne være. For kort tid til forvarming? Konflikt med charging timer? Andre tekniske feil? Til de som har hatt gode erfæringer med forvarming, hvor lenge forvarmer du?
Hvordan kan jeg endre prioriteten ifht. charging vs. klima? Bør jeg gjøre dette? Holder det at bilen lades til 80% ifht. forvarming? Når det gjelder energibruk mens klima står på fult, skal det være høyt eller lavt? Jeg har ikke noen problemer med å varme bilen, bare å forvarme den, kan dette være en teknisk feil eller bare en bruker feil? Takk for noen tips og råd :)
Bor i Åros i Røyken kommune, pendler til Drammen med en svart Nissan Leaf 2012/13. Har kjørt cirka 12800km med bilen så lenge. Engelsk som morsmål, fra New York City.

kjbu

Sitat fra: BE på onsdag 06. november 2013, klokken 17:13
Man kan jo lure om det i det hele tatt er noen som har en bil med varmepumpe som vet at varmeelementet fungerer? Det virker nesten som om alle har et problem!

Jeg var den 2. som bestilte ny EuroLeaf i Norge. Den kom til Norge i juni, og jeg har ikke problemer med PTC. Men skulle gjerne sett at den ble drevet av diesel istedenfor batteri  ::)
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

thoru

Sitat fra: kjbu på onsdag 06. november 2013, klokken 21:12
Sitat fra: BE på onsdag 06. november 2013, klokken 17:13
Man kan jo lure om det i det hele tatt er noen som har en bil med varmepumpe som vet at varmeelementet fungerer? Det virker nesten som om alle har et problem!

Jeg var den 2. som bestilte ny EuroLeaf i Norge. Den kom til Norge i juni, og jeg har ikke problemer med PTC. Men skulle gjerne sett at den ble drevet av diesel istedenfor batteri  ::)
ja takk begge deler tenker nå jeg ;) om diseltanken går tom så fungerer strøm og om man vil spare strøm så har man på disel ;)

Electra

Jeg satt i bilen for et par timer siden og ventet på at hurtigladeren skulle fylle opp batteriet. Kjørte heat og vifte opp til maks. Trakk ca 3 kW på det gjevne og det ble bra varmt. Justerte ned til 18-22 grader og forbruket datt til ca 1-1,5 kW. Opplever at straks jeg starter AC, mens heater går, dropper forbruket til under 1 kW.
Det er mellom +1 og -1 grader her i Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA